• Een maand geleden is erbij onze gemeente besloten dat wij geen opvang voor vluchtelingen gaan openstellen. Een oud-collega van mij dacht daar anders over en heeft een petitie opgestart met de naam: Asielzoekers zijn welkom in Geertruidenberg!.
    Deze petitie heeft hij gedeeld op Facebook. Hierop is een discussie uit gebroken. Ik heb enkele reacties geprintscreent en deze ga ik ook schaamteloos met jullie delen want ik weet niet zeker of ik hierom moet lachen of huilen.
















    Ongeveer twee weken later verschijnt dit bericht opeens op mijn facebook timeline.


    Hier de link naar het krantenbericht: klik

    Hier kwamen natuurlijk ook weer diep trieste reacties op:









    Ik moet eerlijk bekennen. Ik heb de petitie niet getekend omdat ik er geen mening over heb. Ik ben niet voor en ik ben niet tegen. Het maakt mij eigenlijk helemaal niks uit. Maar deze reacties, hoezo kunnen mensen zo'n tunnelvisie hebben? Gewoon reageren zonder goed argument met ook nog eens met een slechte interpunctie en beheersing van de Nederlandse taal. Ik moet er bijna om huilen.

    Dit zijn trouwens maar een paar reacties uit de honderden.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 17:22 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Square schreef:
    Bah, ik haat dat soort dingen. D: Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd dat er mensen zijn die denken dat dit soort reacties acceptabel zijn in wat voor situatie dan ook.


    Queer zijn is gewoon alles

    Janken, dit. Echt. Heel hard.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kijk, en hier snap ik niks meer van de samenleving.


    You're drowning. However, everyone around is still breathing. Fuck.

    Pfffffffffffffff.

    Triest. Echt heel triest. Ik snap best dat mensen tegen vluchtelingenopvang zijn (ik ben zelf ook tegenstander) maar deze reacties, dat gaat te ver.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Timiligare schreef:
    Janken, dit. Echt. Heel hard.


    i put the fun in funeral

    Ik moet zeggen dat ik wel snap als mensen liever geen vluchtelingen in hun dorp hebben, maar om je mening op die manier te geven gaat me wel te ver.


    -

    I just lost faith in humanity.


    Life is a beautiful struggle

    Ik vind het erg dat ze die man de volle laag geven gewoon omdat hij opkomt voor mensen die hulp nodig hebben. Verbaasd me niets dat hun taal zo slecht is. En hem uitmaken voor NSB'er slaat nergens op. o.o Als je niet dezelfde mening met hem deelt, dan is dat zo. Maar een glas naar zijn hoofd gooien ed? Wat zijn dat toch voor mensen...


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Ik vind het erg dat ze die man de volle laag geven gewoon omdat hij opkomt voor mensen die hulp nodig hebben. Verbaasd me niets dat hun taal zo slecht is. En hem uitmaken voor NSB'er slaat nergens op. o.o Als je niet dezelfde mening met hem deelt, dan is dat zo. Maar een glas naar zijn hoofd gooien ed? Wat zijn dat toch voor mensen...


    Het is niet eens een man. Het is een jongen van 19 jaar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als ze het er niet mee eens zijn, prima, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar het slaat echt nergens op waar ze hem allemaal voor uitmaken, en dan ook nog met glas naar zijn hoofd gooien +.+
    Ik vraag mij ook altijd af of dit soort mensen niet beseffen dat zoiets niet meer van internet gaat, als het er eenmaal opstaat. Als ik als werkgever zou zijn dat één van mijn werknemers zich zo zou gedragen, nou, dan wist ik het wel :').


    To the stars who listen — and the dreams that are answered