• Lieve Q'ers,

    Al sinds het systeem voor bèta-aanvragen bestaat, komen er nu en dan hoofdstukken binnen met een inhoud die een bepaalde leeftijdskeuring heeft. Soms staat dit duidelijk aangegeven in de titel van het verhaal of het hoofdstuk, maar het is ook voorgekomen dat een bèta tijdens het nakijken pas erachter kwam dat de inhoud van het hoofdstuk iets was waar zij zich niet prettig bij voelde. Om dit te voorkomen, is het vanaf vandaag mogelijk om bij het doen van een bèta-aanvraag aan te geven dat je hoofdstuk 16+ is.

    Hoe werkt dit?
    Een aanvraag doen werkt nog hetzelfde als altijd. Je klikt bij een hoofdstuk van je story op "bèta aanvragen" en vult het formulier in. Het enige wat er is veranderd, is dat er vanaf nu helemaal onder aan het formulier "Dit hoofdstuk is alleen geschikt voor 16+" staat. Als dat het geval is, kun je het vakje daarvoor aanvinken. Er verschijnt dan een tekstvak om aan te geven waarom het hoofdstuk 16+ is.

    Wanneer is mijn hoofdstuk 16+?
    Dit kan om verschillende redenen zijn, maar denk vooral aan seks of extreem geweld. Je hoeft je hoofdstuk niet meteen te markeren als 16+ als persoon A persoon B een klap geeft of als er een scheldwoord wordt gebruikt. Deze optie is wel bedoeld voor hoofdstukken waarin bijvoorbeeld een van de volgende dingen worden beschreven:
    [list][*] Seks
    [*] Verkrachting
    [*] BDSM
    [*] Marteling
    [*] Horror
    [*] Zeer bloederige vechtscènes
    [*] Iets anders wat schokkend of erg eng zou kunnen zijn[/list]

    Mijn verhaal heeft de leeftijdskeurig 16+. Moet ik dat dan bij ieder hoofdstuk aangeven?
    Niet per se. Het hangt af van de inhoud van de individuele hoofdstukken. Als je eerste hoofdstuk bestaat uit de ontmoeting van Harry Styles en Christian Grey bij een concert en er pas in hoofdstuk twee wordt beschreven dat ze met elkaar in bed belanden in Harry's hotel, hoef je dat eerste hoofdstuk niet te markeren als 16+. Het tweede natuurlijk wel.

    Wat als ik twijfel?
    Het is in dat geval beter om het vakje wel aan te vinken. Je kunt dan uitleggen waarom je denkt dat het misschien 16+ is en de bèta-reader die je hoofdstuk accepteert, is op die manier in ieder geval gewaarschuwd. Je mag natuurlijk ook altijd in dit topic of aan een bèta-reader vragen of iets onder 16+ valt of niet.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking! ^^

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Dat is handig.

    Dan weten de bèta-readers ook waar ze aan toe zijn. En dan kunnen degenen met 16+ hoofdstukken misschien ook beter geholpen worden.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Dat is handig.

    Dan weten de bèta-readers ook waar ze aan toe zijn. En dan kunnen degenen met 16+ hoofdstukken misschien ook beter geholpen worden.


    Precies, dat zijn de dingen die we hiermee hoopten te bereiken. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Yaay! *O*


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik maak er zelf geen gebruik van, maar goed dat er een topic van wordt aangemaakt. Het is altijd goed om wijzigingen op de site te weten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat is wel een verbetering!


    Queer zijn is gewoon alles

    Uitstekend !


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Top!


    You're drowning. However, everyone around is still breathing. Fuck.

    Mooi dat jullie reacties positief zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan