• Bijna twee weken geleden ben ik een beetje ongelukkig op m'n bek gegaan. Oh well, erg ongelukkig want in plaats van inmiddels loopgips te hebben kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat de plek mijn middenvoetsbeentje gebroken heb ontzettend ongelukkig is, heel slecht geneest en dat ik de komende vijf dus m'n voet absoluut nog niet mag belasten.

    Afgezien van het feit dat ik daar gewoon enorm van baal zit ik nu met een vrij groot probleem.

    Ik woon namelijk twee hoog in een studio in Groningen en school begint maandag weer. Maar aangezien ik geen auto heb, niet kan fietsen en m'n ouders ver weg wonen en geen tijd om op en neer te rijden weet ik even niet hoe ik dat ga doen.
    Ik heb alleen krukken maar vind dat enorm vermoeiend om op te lopen. Daarbij woon ik midden in het centrum en is de dichtstbijzijnde bushalte 'normaal' al vijf minuten lopen. Die afstand is met training natuurlijk wel te lopen op krukken maar de weg is schuin en ligt vol kinderkopjes. Dan moet ik de bus in zien te komen met een voet, want de ander mag ik dus niet belasten. Dan nog eens een tien minuten naar school hobbelen en dan tot vier uur school.
    Heel eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit ga doen en of ik het überhaupt kan doen.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of in ieder geval tips?

    Zouden jullie alles op alles zetten om naar school te gaan of zouden jullie je voet geven wat het nodig heeft om zo snel mogelijk te herstellen?


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Ik loop al twee jaar full-time op krukken, dus als je tips nodig hebt, mag je me altijd dingen vragen!

    Ikzelf zou er toch gewoon naar streven om zo veel mogelijk naar school te gaan. Dit is makkelijk gezegd voor mij nu natuurlijk, maar ik ben ook ooit eens zo begonnen en echt, na een paar keer zal het echt gemakkelijker gaan. De afstand tussen de bushalte en school/thuis is vervelend, maar het weegt wel af tegenover hoe lang je op school bent zegmaar. En de bus inkomen, is in het begin heel eng maar uit ervaring weet ik dat het easy peasy is na een paar keer.
    Desnoods ga je 3 dagen naar school en blijf je 2 dagen thuis, om je voet wat rust te gunnen?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oef, dat is vervelend.

    Ik heb begin van het jaar op krukken gelopen en mocht toen mijn knie niet belasten. Ik moest toen ook met de bus, maar die reed een paar keer gewoon niet. De afstand van mijn huis naar de bushalte is normaal gesproken 2 / 3 minuten, de weg ernaartoe is een heel ongelijke klinkerweg. De eerste dagen dat ik op krukken liep was het gewoon echt niet te doen, ik moest halverwege echt pauzeren omdat ik het gewoon niet vol hield, maar na een week ging het vrij gemakkelijk. In de bus komen is niet heel moeilijk, mocht je er moeite mee hebben dan helpt de buschauffeur of een omstander wel.

    Ik zou je aanraden om het gewoon te proberen, iets eerder opstaan 's ochtends en een of twee bussen eerder pakken? (weet niet hoe vaak ze bij jou gaan, maar bij mij gingen ze 1x per uur en 2x per uur in de spits) Na een tijdje raak je er aan gewend en zou het geen probleem meer moeten zijn. Als je uit blijft stellen en 5 weken thuis gaat zitten, is dat niet heel erg bevordelijk voor je schoolprestaties denk ik. Ik denk dat je je er gewoon even doorheen moet bijten, het komt daarna van zelf wel goed.

    Succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik moest 6 weken in het gips en heb 4 weken gewoon lekker thuisgezeten :') De laatste weken kreeg ik loopgips. Maar ik ben verder niet achter gaan lopen, heb m'n toetsen allemaal netjes gehaald. Maar heel veel sterkte verder!

    [ bericht aangepast op 25 okt 2015 - 12:37 ]


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik heb ook met krukken gemoeten maar ik moest beide knieen.belasten gezien ik aan twee kanten geopereerd was. Extra vaak even stoppem en mensen willen echt wel.helpen

    Is er misachien een klasfenoot die bij je in de buurt woont die je misschien kan brengen od.helpen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Vorig jaar heeft een meisje in mijn klas ook een gebroken been gehad. Een vriendin is haar heel vaak met de auto komen ophalen en afzetten. Zou dat een optie zijn voor jou?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nee, helaas is een klasgenootje om vervoer vragen geen optie.Het zijn allemaal schatten maar helaas heeft niemand een auto haha.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Ik ben toch bang dat er niets anders op zit dan te oefenen met krukken. Hoe kut dit ook is. Ik wende er meestal wel vrij snel aan als ik weer op krukken moest lopen, maar ja prettig is anders natuurlijk.


    ©1998

    Ten eerste: Beterschap met je voet!

    Toen ik zelf een tijd op krukken moest lopen, had ik een washandje of een ander zacht stofje om de handvatten van de krukken gewikkeld. Wel had ik dit vastgezet met een elastiekje, zodat het niet zou gaan schuiven. Op die manier was het wat comfortabeler.
    Zelf zou ik de eerste paar dagen even missen, zodat je voet wat meer rust heeft. Daarna zou ik wel weer naar school gaan. In het begin is het lastig om een langer stuk op krukken te lopen, maar na verloop van tijd gaat het steeds makkelijker.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"