• Voor ik aan dit topic begin: ik typ op de telefoon, dus sorry voor spellingsfouten.

    Nou, mijn moeder heeft dus al mijn hele leven telkens relaties met vrij agressieve mannen. Toen ik klein was snapte ik dat natuurlijk niet, maar naarmate ik ouder werd heb ik steeds vaker a) de politie moeten bellen of b) letterlijk op de mannen die agressief deden af moeten springen om ze te stoppen.
    Het patroon bleef telkens hetzelfde, de ene relatie ging uit, ze zwoer mannen af, ontmoette na ongeveer twee weken een nieuwe en dan begon het weer opnieuw.
    Nu heeft mijn moeder ongeveer drie maanden een normale relatie (zegt ze dan hoopvol, but you never know) en ik dacht dat ik eindelijk rust kon krijgen... maar niet dus.
    Hij heeft een eigen huis, maar al vanaf dag 1 is het of hij hier woont. Ik ga elke avond huilend naar bed omdat ik angstig lig af te wachten tot er iets gebeurd. Er is al maanden niks gebeurd maar toch gaat dit door. Ik "praat al met een psycholoog" (sta er bij een ingeschreven maar heb nog maar 1 afspraak gehad), maar ik kan echt niet wachten tot dat een keer gaat werken.
    Ik zit in mijn examenjaar, en mijn cijfers gaan achteruit omdat ik gewoon niet slaap. Ik sta al een onvoldoende voor wiskunde nu. Na veel overtuigingspogingen en met tegenzin aan mijn moeders kant heb ik haar nu zo ver gekregen dat haar vriend er op maandag en dinsdag niet is, zodat ik dus twee dagen in de week kan "slapen" (lees, piekeren over de andere 5 dagen). Bij elkaar leef ik denk ik op ongeveer +/- 6 uur slaap per week, en ik ga er aan kapot. Mijn moeder zegt dat ze niet gaat toegeven aan mijn "angsten" (zo zegt ze dat dan ook, alsof die angsten er niet toe doen omdat er even een paar maanden niks gebeurd is na 16 jaar wel) omdat ze ze dan aanmoedigd, maar ondertussen vind ze het gek dat mijn cijfers achteruitgaan en dat ik al mijn proefexamens faal. Ja, ik lich elke avond met een paniekaanval in bed, wat wil je dan?
    Soms krijg ik ze in het weekend naar zijn huis en kan ik eindelijk "zorgenloos" slaap inhalen. Dan skip ik ook echt huiswerk om het hele weekend door alleen maar te slapen... maar laten we zeggen dat dat 1 keer per 2 maanden is. Tot nu toe is het 2 x gebeurd. 1 keer in t begin en 1 x afgelopen weekend... maar afgelopen weekend heb ik niet echt kunnen slapen, dus dat telt niet.
    Op school wordt mij door leraren gevraagd waarom ik alles nu op eens laat vallen en voor mezelf verknal. Er wordt me gezegd dat ik naar een diploma op deze manier wel kan fluiten. DAT SNAP IK. Maar ik weet niet wat ik er aan moet doen. Ik probeer soms met mijn moeder te praten, maar ze gaat letterlijk zichzelf lopen verdedigen, alleen maar als ik zeg hoe ik me voel.
    "Mam, ik voel me niet prettig thuis."
    "Ja maar ik..."
    Zo gaat dat dan.

    Ik trek dit niet meer. Ik ben moe, alles takelt af, ik huil zo veel dat ik het zelf zelfs overdreven vind en paniekaanvallen zijn zo'n beetje een deel van mijn dagelijkse routine. Ik kan het niet eens in me opbrengen blij te zijn dat het met mijn moeder goed gaat, enkel en alleen omdat zij volledig negeert hoe het met mij gaat. Slecht dus.
    Hoe praat ik hier met haar over? Er moet echt snel iets veranderen want ik ga hier letterlijk en figuurlijk aan kapot.

    Bedankt voor het lezen


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Needles schreef:
    Heh, hoe kan je moeder nou al maanden een relatie hebben terwijl het pas net uit is met haar vorige agressieve relatie? Ik volg jouw verhalen voor geen meter meer omdat er van alles door elkaar loopt.

    Dat was dus ook precies wat ik dacht aan het begin. "Heh, nou alweer een ander?"


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kun je bovenstaande niet aan haar (en hem?) laten lezen? Ik zou dan nog wel toegeven dat je hem een kans wilt geven o.i.d. maar dat je het gewoon erg moeilijk vindt? Als je hem aardig vindt, zou ik proberen om hem iets beter te leren kennen zodat dat vertrouwen terugkomt.

    Verder lijkt het me inderdaad een oplossing om bij familie te logeren en iemand op school in vertrouwen te nemen. Dat is eng ja, maar volgens mij heb je niet zoveel alternatieven en ik denk dat het alleen maar beter voor je is als ze rekening met je kunnen houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb alles gelezen en ga nu kijken wat ik het best kan doen. Mijn volgende afspraak met de psycholoog is ook over ongeveer een week, en dan ga ik dit ook noemen. Nogmaals bedankt :)


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ik denk dat, zoals eerder vernoemd is, je inderdaad beter huis zo veel mogelijk kan mijden. Weten je vriendinnen van je situatie? want zij zouden jou daarmee natuurlijk kunnen helpen. Ik geloof ook niet dat zelf met haar praten echt gaat werken, want zoals je zei, ze luistert toch niet naar je. Als zij inderdaad niet single kan blijven, dan is zij er zo aan gewend dat ze een relatie heeft dat ze praktisch voor elke man kiest die in haar smaak ligt, ongeacht wat jij er van vind.
    Ik vind het een hee goed idee dat je dit aan je psygoloog gaat laten zien, misschien dat hij/zij wel kan helpen. Je lichaam geeft duidelijk aan dat je iets kwijt moet namelijk. Vandaar die paniek aanvallen. Die krijg je van te veel opgekropte emoties, je moet ze ergens kwijt raken.
    Heel veel succes gewenst!

    [ bericht aangepast op 11 okt 2015 - 9:05 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.