• Waarom worden de stories op Q. eigenlijk niet 'verhalen' genoemd? Ik herinner me nog dat vroeger (toen de dieren nog spraken) je alleen maar quizzen kon maken op Quizlet. Toen de verhalen er na een tijd bijkwamen werden ze meteen 'stories' genoemd. Is hier eigenlijk een bepaalde reden voor? Andere dingen staan er namelijk wel gewoon in het Nederlands (bijvoorbeeld: lijstjes, forum, nieuwe story maken, ...)

    Het is gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid en geen suggestie voor verandering ofzo. (:


    The soul needs autumn.

    Daar vraag je me wat..


    26 - 02 - '16

    .. Ik vind stories wel leuker klinken eigenlijk x)

    Ik denk dat het komt omdat er eerst series waren (quizzen die je in een serie kon zetten), die werden omgezet in stories, en het woord stories daar meer op lijkt.


    Your make-up is terrible

    Volgens mij is dat gewoon iets waar Rutger voor heeft gekozen. (krul)
    Er staat overal "stories", dus dan ga je het als user niet verhalen noemen. Daarnaast komen woorden zoals topic, poll of quiz ook origineel uit het Engels, dus wat dat betreft past het in een patroon. En het is misschien gewoon wat handiger om een onderscheid te kunnen maken tussen verhalen, de tekst die mensen schrijven, en stories, de creatievorm op deze site waar mensen verhalen online mee kunnen zetten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Stories is ook wat korter. Altijd wel lekker makkelijk. Anders krijg je van die rare afkortingen als 'fav' (al zou dat bij verhaal nog erger zijn; 'vhl', 'ver', 'vrhl'... hmm.)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Stories is ook wat korter. Altijd wel lekker makkelijk. Anders krijg je van die rare afkortingen als 'fav' (al zou dat bij verhaal nog erger zijn; 'vhl', 'ver', 'vrhl'... hmm.)


    Ik ben voor vrhl. Gewoon vrhl. En dan kom je op een meeting en heeft iedereen het voortdurend over vrhls.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Volgens mij is dat gewoon iets waar Rutger voor heeft gekozen. (krul)
    Er staat overal "stories", dus dan ga je het als user niet verhalen noemen. Daarnaast komen woorden zoals topic, poll of quiz ook origineel uit het Engels, dus wat dat betreft past het in een patroon. En het is misschien gewoon wat handiger om een onderscheid te kunnen maken tussen verhalen, de tekst die mensen schrijven, en stories, de creatievorm op deze site waar mensen verhalen online mee kunnen zetten.


    Zo had ik het nog niet bekijken eigenlijk.
    En inderdaad, het is nu zo'n gewoonte geworden om 'stories' te zeggen, dat niemand plots gaat omschakelen naar 'verhalen'. (:


    The soul needs autumn.