Eventjes voorstellen...
Hallo allemaal!
Ik ben Kim, 21 jaar jong en ik schrijf al een aantal jaar met name binnen het genre OP, drama en romantiek. Op Quizlet heb ik niet meer zoveel verhalen staan, al kan je wel het verhaal Geschonden
(KLIK) vinden dat ik met een andere cowriter schrijf. Hier een klein stukje daarvan om je een indruk te geven van mijn schrijfstijl:
'Ze willen alles bepalen,' zegt ze met schorre stem tegen me. 'Ze...'
Ze opent haar mond om nog wat te zeggen, maar sluit deze weer. Ze schuift haar stoel naar achteren, staat op en wankelend op haar hoge hakken begeeft ze zich richting het toilet.
'We hebben vanmiddag ruzie gehad,' legt Maarten na een korte stilte uit. Ik heb zin om zijn hoofd in zijn tomatensoep te duwen, maar besluit in plaats daarvan op te staan en achter Margot aan te gaan. Jason trekt me echter terug in mijn stoel, wat hem een boze blik van mij oplevert.
'Niet mee bemoeien, liefje, zij is haar verantwoordelijkheid.' Dan richt hij zich tot Maarten. 'Dus wat doe je dan nog hier?' bijt Jason hem toe. 'Doe wat je hoort te doen en ga haar achterna. Of moet ik dat soms doen?'
Jason klinkt kalm, maar tot mijn opluchting ook boos door dit hele gebeuren. Maarten knikt naar Jason en naar Nick voor hij vluchtig opstaat en ook richting het toilet snelt.
Even later komt Maarten terug met een strompelende en trillende Margot aan zijn arm. Haar bruine haren hangen verwilderd over haar schouders en haar ogen zijn roodomrand. Ze laat zich langzaam op haar stoel vallen en opent enkel haar mond om met lange tanden af en toe kleine hapjes te nemen van haar groente of slokken te nemen uit het glas water dat Jonathan haar heeft toegeschoven. De sfeer blijft flink gespannen, ondanks de luchtige grapjes en opmerkingen die Jason en Timo over tafel gooien. Langzaamaan vult gelach, gepraat en geklingel van glazen en bestek weer de ruimte, maar toch kan ik het hele gebeuren niet uit mijn gedachten bannen en blijf ik Margot nauwlettend in de gaten houden. Ze staart wat afwezig en triest voor zich uit en niemand lijkt aandacht aan haar te besteden.
Behalve Nick dan.
Hij heeft door dat ik al de gehele avond Margots blik probeer te vangen en contact met haar probeer te maken en hij heeft ook door dat ik de helft hier aan tafel - inclusief hemzelf - niet mag. Ik voelde al een tijdje zijn ogen branden en vang nu zijn blik.
Dit keer lacht hij niet. Hij zegt ook niets en kauwt alleen maar op zijn stuk biefstuk terwijl hij me blijft aankijken.
.
Ik merk dat de verhalen die ik met een ander schrijf me toch wat gemakkelijker afgaan. De verhalen die ik zelf schrijf lopen vaak op een bepaald punt vast. Daarom vind ik het prettig om iemand te hebben waarmee ik kan sparren: elkaar aanvullen, inspireren en motiveren. Daarom ben ik op zoek naar jou!
Waar ben ik naar op zoek?
Ik ben op zoek naar iemand die gezellig is, gemotiveerd is en bereid is regelmatig te overleggen en te schrijven (ik dacht aan wekelijks). Daarbij gaat mijn voorkeur uit naar iemand rond mijn eigen leeftijd. Ietsjes jonger of ouder maakt me niets uit, maar het liefst niet al te veel jaren verschil.
Wat gaan we schrijven?
Het bovenstaande plaatje heeft me geïnspireerd tot een verhaal in het genre OP, drama, romantiek en lichte fantasy:
De tot verdriet en wanhoop gedreven Aurélie staat op de rand van de Gouden Brug, klaar om een einde te maken aan haar ellende. Op het laatste moment verandert ze echter van gedachten.
Een moment te laat, zo blijkt...
De Dood heeft haar gezien, haar geroken, haar gevoeld. Hij is vastbesloten haar te halen en nooit meer te laten gaan...
Een beetje vaag, ik weet het, maar ik wil nog niet al te veel verklappen. Mochten we een samenwerking aangaan, dan zal meer duidelijk worden haha (: Ik heb dus al het idee voor het verhaal en in grote lijnen ook de tijdslijn. Ik sta echter altijd open voor jouw ideeën en aanvullingen om samen tot een mooi verhaal te komen!
Invullijstje:
Ben je geïnteresseerd? Dan wil ik je vragen onderstaand lijstje in te vullen:
Naam:
Leeftijd:
Voorkeur schrijfstijl (denk hierbij aan: genre, ik/hij/zij-vorm, VT - TT, man/vrouw etc.)
Voorbeeld schrijfstijl (graag in spoiler):
Hopelijk tot snel! (:
[ bericht aangepast op 22 sep 2015 - 16:56 ]
“Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass