Gaan mijn ouders uit elkaar. Of 27, idk. Deze zomervakantie kreeg ik te horen dat er vanalles mis was in de relatie van mijn ouders, en dat mijn moeder dingen had gedaan waardoor alles nogal moeilijk werd. Het komt erop neer dat ze ruzie kregen over dat wat ze gedaan had en toen zei ze dat ze wou scheiden. De volgende dag heb ik ze nog zover gekregen dat ze het nog gingen proberen en dat hebben ze gedaan. Twee maanden zijn ze naar een psycholoog geweest en heeft mijn moeder alles wat haar dwars zat opgeschreven. Nou ga ik niet in details, maar dat was veel. Er was van alles mis, mijn vader had dingen gezegd in het verleden, of dingen niet gedaan, wat hij niet gezegd zou moeten hebben en wel gedaan zou moeten hebben. Mijn moeder heeft dat 27 of 27 jaar lang opgekropt...
Nu houd mijn moeder wel op een bepaalde manier van mijn vader, maar niet echt zoals mijn vader van mijn moeder houd. Mijn moeder is boos en verdrietig en gekwetst al zo'n beetje in heel hun huwelijk. Nu heeft mijn vader het wel echt geprobeerd, en ik ben hartstikke trots op hun, en mijn vader houd zielsveel van mijn moeder maar er is teveel gebeurd.
Ik wist wel al een tijdje dat er iets gaande was. En mijn zus en broer ook, maar vandaag kwam de klap echt nogal hard aan.
Hebben jullie nog tips hoe ik hier de komende maanden mee om kan gaan? En om het ook nog nuttig te maken: zijn jullie ouders bij elkaar of niet?
"I would have followed you, my brother... my captain... my king."