Bij de van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd kan je opdrachten krijgen over van alles en nog wat; emoties, films, boeken, series, landen, fotos
Aan de hand van één van deze onderwerpen krijg je als deelnemer de kans je schrijfstijl te laten zien en verhalen te schrijven.
Belangrijke informatie
Regels
1. De verhalen moeten speciaal voor deze wedstrijd geschreven zijn.
2. Als ik het idee heb dat je plagiaat pleegt, ga ik eerst proberen dit uit te zoeken en zal ik je daarna persoonlijk benaderen. Blijken mijn vermoedens juist te zijn, wordt je gelijk uit de wedstrijd gezet.
3. Het verhaal moet in het Nederlands zijn geschreven.
4. Mocht het thema bijvoorbeeld Harry Potter of Lord of the Rings zijn, dan is het toegestaan namen en termen in het Engels te gebruiken (zoals Portkey of Bilbo Baggings)
5. Met het woordenaantal mag je er 10% boven en onder zitten. Dus bij een minimum van 500 en maximum van 1000 mag je er 50 onder zitten en 100 boven.
6. De huisregels zijn altijd van kracht!
Jury
- Kim/Madrugada
Deelnemers
1. Square
Opdracht 1: 8.5
Opdracht 2: Joker
Opdracht 3: 8.5
Opdracht 4: 9.5
2. Diplodocus Uitgeschreven
Opdracht 1: Joker
Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
3. AngelFall
Opdracht 1: 7
Opdracht 2: 7.5
Opdracht 3: 7
4. Thominho
Opdracht 2: 8
Opdracht 4: 10
5. wervelwind Uitgeschreven
6. xClaudiaaa Niet ingeleverd
7. Amatis Niet ingeleverd
8. Chicklit_ Uitgeschreven
9. Chandler Niet ingeleverd
Opdracht 1: 6.5
Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
10. Laleah
Opdracht 2: 8
Opdracht 4: 10
11. Homura Uitgeschreven
Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
12. hermelien16 Uitgeschreven
Opdracht 1: 6
Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
13. Cersei
Opdracht 1
Opdracht 2
Opdracht 3
Opdracht 4: De laatste opdracht
In veel boeken eindigt er iemand uit de moderne wereld, onze wereld, in een nieuwe, magische wereld. Je kan denken aan Harry Potter in de tovenaarswereld. De opdracht is om een personage te nemen en deze in onze wereld te plaatsen. Beschrijf hoe hij of zij om zou gaan met alle technologieën in onze wereld. Het moet gaan om een personage die geen enkele verbanden met onze wereld heeft. Iemand uit Harry Potter kan niet, aangezien de 'Mugglewereld' onwijs makkelijk te bereiken is voor de tovenaars en ze er dus toch iets van mee krijgen. Je kan wel denken aan Legolas uit Lord of the Rings of Eragon uit Eragon.
Geef in het topic aan welk personage je kiest. Geen dubbele personages.
Minimum aantal woorden: 600
Maximum aantal woorden: 1500
Inleverdatum: 01/12/2015, 20:00 uur
Inleverdatum met uitstel: 04/12/2015, 20:00 uur
Einddatum uitstel aanvragen: 30/11/2015, 20:00 uur
De story waar alle beoordelen komen te staan
Als de wedstrijd eenmaal begonnen is, zal ik sommige van deze informatie onder spoilers zetten. Voor nu doe ik dat nog niet.
Toestemming
[ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:52 ]
"Some day you will be old enough to start reading fairy tales again. - C.S. Lewis