• Een hele tijd terug heb ik mijn haar rood geverfd - het was een spoeling, niet permanent dus - en het is nu voor een heel groot deel uitgevaagd, maar niet helemaal. Op het moment zit ik met een soort vaag rood/brons achtig kleurtje met enorm veel uitgroei en ik wil daar graag vanaf.

    Mijn natuurlijke haarkleur is heel licht blond dus de rode haarverf heeft een beetje te goed gehecht.

    Ik heb al een aantal dingen geprobeerd - wassen met head&shoulders, wassen met zilvershampoo, wassen met zuiveringszout/head&shoulders - maar het is erg nog steeds niet uit en ik ben te ongeduldig om het eruit te laten groeien.

    Nu vraag ik me af of iemand tips heeft voor het verwijderen van haarverf - en dan vooral rode. Bleken is voor mij geen optie. 1. Mijn haar is niet geweldig dik en het raakt makkelijk beschadigd, dus ik wil het niet nog meer beschadigen en 2. ik wil mijn natuurlijke haarkleur graag terug en geen gebleekte versie.

    Ik wil best wat geld uitgeven aan een "hair dye remover" dus dat zou wel een optie kunnen zijn. Ik heb al wat gegoogled, maar nog niks echt effectief kunnen vinden en ik ben bang om te veel te proberen, omdat ik mijn haar pasgeleden heb afgeknipt vanwege de doodheid en ik niet wil dat ik weer terug bij af ben.

    Tips zijn heel erg welkom!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Moet ik mijn zus anders even appen? Die weet sws wat je moet doen c;


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Moet ik mijn zus anders even appen? Die weet sws wat je moet doen c;

    Graag! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb geen idee, maar die rode kleur staat/stond je geweldig! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik heb geen idee, maar die rode kleur staat/stond je geweldig! (:

    Dank je! Ik zou het zo weer doen, als het niet zolang duurde voordat het eruit gaat haha c;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    (...)
    Graag! ^^


    Ze moet wel werken dus ik denk dat ze pas vanavond uitgebreid kan antwoorden. Welke verf had je ook alweer precies gebruikt?

    Edit: Oké, ze had pauze en slecht nieuws. Als dat allemaal niet werkt is eigenlijk de enige optie ontkleuren en opnieuw die kleur blond maken en dat uit laten groeien :/ Ik heb nu gevraagd of ze nog producten aanraadt, mocht je deze optie toch wel overwegen en je haar zo goed mogelijk willen verzorgen.

    Edit 2: Omdat het zo ontzettend slecht is voor je haar dat te doen, raadt ze je aan om hiermee echt gewoon naar een hele goede kapper te stappen (en de volgende keer toch iets beter na te denken, vooral omdat ook spoelingen in je haar blijven zitten en slechts vervagen. Alle haarverf, maakt niet uit wat, blijft er namelijk altijd gewoon inzitten, waardoor dit soort dingen dus kunnen gebeuren).

    Dus dat was haar kappersadvies. Meer kan ik er helaas niet van maken :/

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 11:17 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Ze moet wel werken dus ik denk dat ze pas vanavond uitgebreid kan antwoorden. Welke verf had je ook alweer precies gebruikt?

    Edit: Oké, ze had pauze en slecht nieuws. Als dat allemaal niet werkt is eigenlijk de enige optie ontkleuren en opnieuw die kleur blond maken en dat uit laten groeien :/ Ik heb nu gevraagd of ze nog producten aanraadt, mocht je deze optie toch wel overwegen en je haar zo goed mogelijk willen verzorgen.

    Edit 2: Omdat het zo ontzettend slecht is voor je haar dat te doen, raadt ze je aan om hiermee echt gewoon naar een hele goede kapper te stappen (en de volgende keer toch iets beter na te denken, vooral omdat ook spoelingen in je haar blijven zitten en slechts vervagen. Alle haarverf, maakt niet uit wat, blijft er namelijk altijd gewoon inzitten, waardoor dit soort dingen dus kunnen gebeuren).

    Dus dat was haar kappersadvies. Meer kan ik er helaas niet van maken :/

    Okay thank you c;
    Een beetje slecht dan dat degene die mij het product verkocht me vertelde dat het zo weer uitspoelde, maar dan ga ik het maar gewoon laten uitgroeien haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    (...)
    Okay thank you c;
    Een beetje slecht dan dat degene die mij het product verkocht me vertelde dat het zo weer uitspoelde, maar dan ga ik het maar gewoon laten uitgroeien haha.


    Er zijn zelfs kapsters die mensen hun haar helemaal verprutsen door geklooi met verf en dat moeten andere kapsters dan weer oplossen. Mijn zus heeft het allemaal gezien en die hebben gewoon ook de juiste opleiding gevolgd waar gewoon de dingen worden uitgelegd. Echt gewoon mensen die naar een kapsalon waren geweest en waarna hun haar groen was ipv bruin bijvoorbeeld. En iemand had ook een keer worteloranje haar, terwijl het van dat coole witgrijs moest worden :/
    Maar ja, op zich zag het er wel cool uit je haar, dus ik zou het idd gewoon lekker uit laten groeien dan ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Je kunt altijd nog blond spray proberen? Dat maakt je haar in ieder geval wel lichter.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Het probleem is dat er bij rood altijd ammonia zit, waardoor het altijd hecht. Met name rood krijg je er gewoon nooit helemaal uit. Ik heb twee keer een rode kleurspoeling gehad en ze zijn er pas na een tijdje uit gegaan. Nu heb ik schijnbaar nog steeds een rode gloed, maar volgens mij komt dat van mijn vader (heeft ook een rode gloed gehad).
    Je kunt er weer overheen laten verven. Een goede kapper (de mijne, haha) kan dat heel mooi doen, waarbij je haar niet er helemaal aan gaat ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ethan schreef:
    Het probleem is dat er bij rood altijd ammonia zit, waardoor het altijd hecht. Met name rood krijg je er gewoon nooit helemaal uit. Ik heb twee keer een rode kleurspoeling gehad en ze zijn er pas na een tijdje uit gegaan. Nu heb ik schijnbaar nog steeds een rode gloed, maar volgens mij komt dat van mijn vader (heeft ook een rode gloed gehad).
    Je kunt er weer overheen laten verven. Een goede kapper (de mijne, haha) kan dat heel mooi doen, waarbij je haar niet er helemaal aan gaat ^^

    Waar zit die kapper en hoe heet die? ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Dit is btw de kleur zoals het nu is.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    (...)
    Waar zit die kapper en hoe heet die? ^^

    Oh, ik weet niet of je dat helemaal naartoe wilt reizen. Haar Drôme in Heeswijk-Dinther. (Brabant, in de buurt van Den Bosch.)
    FB-pagina: https://m.facebook.com/profile.php?id=191268624238901
    Website: http://www.haardromekappers.nl
    Het is wel behoorlijk prijzig, maar ik was er echt heel erg tevreden over. Het is helaas geen keten. Mocht het nuttig zijn om er toch naartoe te gaan en een afspraak te maken, vraag dan naar Britt. Zij heeft toen mijn haar gekleurd en laatst ook nog mijn haar geknipt :3
    Wacht, ik zal wel even foto's pakken waar je het verschil goed op ziet.

    Edit:
    Zo zag het eruit voor het kleuren (gebleekt door de zon en zwembadwater):



    Na de kleuring (sorry voor de close-up, maar ik kon geen betere vinden waar mijn haar ook duidelijk op staat en niet iemand anders bij staat):

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 19:10 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Kan je gelijk doorreizen naar Zuid-Limburg om mij te meeten Lisa.^^ ='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Ethan schreef:
    (...)
    Oh, ik weet niet of je dat helemaal naartoe wilt reizen. Haar Drôme in Heeswijk-Dinther. (Brabant, in de buurt van Den Bosch.)
    FB-pagina: https://m.facebook.com/profile.php?id=191268624238901
    Website: http://www.haardromekappers.nl
    Het is wel behoorlijk prijzig, maar ik was er echt heel erg tevreden over. Het is helaas geen keten. Mocht het nuttig zijn om er toch naartoe te gaan en een afspraak te maken, vraag dan naar Britt. Zij heeft toen mijn hart gekleurd en laatst ook nog mijn hart geknipt :3
    Wacht, ik zal wel even foto's pakken waar je het verschil goed op ziet.


    In je hart knippen lijkt me nogal pijnlijk.:P


    You were born original, don't die as a copy.

    Ethan schreef:
    (...)
    Oh, ik weet niet of je dat helemaal naartoe wilt reizen. Haar Drôme in Heeswijk-Dinther. (Brabant, in de buurt van Den Bosch.)
    FB-pagina: https://m.facebook.com/profile.php?id=191268624238901
    Website: http://www.haardromekappers.nl
    Het is wel behoorlijk prijzig, maar ik was er echt heel erg tevreden over. Het is helaas geen keten. Mocht het nuttig zijn om er toch naartoe te gaan en een afspraak te maken, vraag dan naar Britt. Zij heeft toen mijn hart gekleurd en laatst ook nog mijn hart geknipt :3
    Wacht, ik zal wel even foto's pakken waar je het verschil goed op ziet.

    Op zich valt dat wel mee voor mij qua afstand! Ik ga de site eens bekijken (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.