Welkom bij mijn gedichtenwedstrijd!
Toestemming:
In de onderstaande spoiler, en ook daaronder, staat allerlei nodige informatie. Lees deze goed door, om misverstanden te voorkomen.
Deelnemers - VOL
Ik ben op zoek naar vijftien enthousiaste deelnemers, die het in zich hebben om de gehele wedstrijd vol te houden. Wanneer je je aanmeldt, ga ik er vanuit dat je niet af zal haken, en als je afhaakt, hoop ik toch echt dat je daar een goede reden voor kan geven.
Om je aan te melden, hoef je enkel een reactie in het topic achter te laten. Geef ook even je voornaam of schuilnaam door.
Achter elke naam staat het aantal punten dat die deelnemer voor elke opdracht heeft verdient. Voor elke opdracht is een bepaalde kleur, om het net wat meer overzicht te geven. De mensen die zich hebben uitgeschreven of gediskwalificeerd zijn, staan doorgestreept.
1. Involved (Elly) | 3 |
2. Whelve (Yo) | 9 |
3. Hypnotise (Sofie) | 5 |
4. Yoda (Samantha) | 11 |
6. Rosencrantz (Margot) | 10 |
8. Athenalove (Athena) | 3 |
10. Pipeloentje (Aline) | 5 |
14. Callidora (Callidora) | 3 |
15. T_Rex (Khezef) | 3 |
Opdrachten
De opdrachten lever je altijd in via een privébericht, met daarin een linkje naar je gedicht. Zet je gedicht neer in de daarvoor bestemde soort creatie, dus niet in een story of privébericht.
Opdracht 3: Overdrijven
Schrijf een gedicht waarin je heel erg overdrijft. Je kan overdrijven over een emotie of een gebeurtenis, dat mag je zelf bepalen. Je bent ook helemaal vrij om te beslissen of je bijvoorbeeld iets heel komisch beschrijft, een gedicht over vreselijk verdriet maakt, of er extreme jaloezie in verwerkt. Maar ik raad je wel aan om niet over iets te gaan schrijven dat bijvoorbeeld al van zichzelf veel verdriet bevat. Je kan juist beter kiezen voor bijvoorbeeld iemand die zijn teen tegen een tafel heeft gestoten en daarvan heel hard moet huilen. Zorg dat je het aandikt op zo’n manier dat je er een duidelijk punt mee overbrengt. Je kan bijvoorbeeld zorgen dat het grappig overkomt (zelfs al gaat het over iets "verdrietigs"), dat het lijkt op een flink overdreven roddel, of dat het toch op de een of andere manier enigszins "normaal" overkomt. Of misschien wil je het weer op een andere manier overbrengen, dat is aan jou!
Twee extra dingen om op te letten bij deze opdracht:
- Zorg dat het gedicht een goed lopend ritme heeft en vlot leest
- Verwerk wat (of heel veel) beeldspraak in het gedicht (weet waar je voor kiest: neem bijvoorbeeld een kijkje op Wikipedia)
Het gedicht moet minimaal 6 regels bevatten, en voor minstens een deel in het Nederlands geschreven zijn. Het aantal strofen mag je zelf bepalen, maar weet dat strofen gebruiken vaak handig is voor het overzicht.
Toevoeging/tip: Als je kiest voor een kort gedicht, zorg dat je wel genoeg overbrengt en dat het krachtig is. Kies je voor een lang gedicht, zorg dat je niet te veel herhaalt.
Deadline: ...
Story
Voor deze wedstrijd is ook een story. Hierin zullen alle opdrachten en beoordelingen komen te staan. Neem een abo, zodat je niks kan missen. Een abo op het topic kan daarbij ook handig zijn, maar is niet verplicht (dat is maar net wat jij fijn vindt).
[ bericht aangepast op 14 nov 2015 - 16:20 ]
Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…