• Hallootjes,

    Ik heb sinds ongeveer een half jaar last van panic attacks. Ik heb ze regelmatig (om de dag maar ligt eraan hoe ik me voel). Het is heel erg vervelend en vermoeiend. Heeft iemand anders hier ook last van/wat kan ik er tegen doen?

    Xxx


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Zijn er speciale aanleidingen voor je paniekaanvallen, of komen ze soms zomaar ineens? Ik heb een tijdje heel erg last van paniekaanvallen gehad als ik op plaatsen was waar veel mensen of mensen waar ik me niet goed bij voelde waren. Ik kan je natuurlijk geen echt advies geven en ik kan je enkel sterk aanraden om psychologische hulp te zoeken, al is dat waarschijnlijk nu misschien wel het laatste wat je wilt op dit moment. Heel veel sterkte hiermee, in ieder geval! (heart2)

    [ bericht aangepast op 13 aug 2015 - 21:05 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Als het zo ernstig is, zou ik er toch hulp voor moeten zoeken. Wij kunnen er niet veel aan doen, zeker als je er zo onduidelijk over bent. Waarom krijg je ze, hoe zien die aanvallen eruit, hoelang duren ze, storen ze je in het gewone leven.


    Your make-up is terrible

    Ik krijg ze meestal op willekeurige momenten, maar wel vaker op drukke plaatsen of als er iets gebeurt waardoor ik me slecht voel. Ik heb er meestal een paar uur last van en ik heb vooral last van niet kunnen ademen en misselijkheid. En ze storen me nogal ja.
    Ik heb idd niet zoveel zin in professionele hulp, maar tips zouden geweldig zijn.


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Probeer jezelf op die momenten rustig te maken, ik probeer altijd aan een heel mooi landschap te denken, waar bijvoorbeeld bomen staan of aan een grote zee bij het strand. Stel je dan voor dat de bomen of de golven heel rustig bewegen. En haal dan adem op dat tempo, en probeer je nare gedachten gewoon simpel weg met de wind mee te laten gaan,


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Probeer je Happy place te vinden.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.