• Gisteren heb ik dus Lockwood & co - De schreeuwende wenteltrap gekocht, want ik wilde weer eens wat lezen. Nou, word ik al snel bang van geestenverhalen (ik kam mijn haar nooit om 12 uur), maar ik had zoiets van zo'n boek moet zelfs ik als held op sokken wel kunnen lezen zonder bang te worden. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het op klaarlichte dag heb gelezen en gisteravond niet meteen in slaap kon vallen toen ik in mijn bed lag. Maar ik ben niet zo bang geworden, gelukkig.

    Onder de spoiler staat de samenvatting, voor wie geïnteresseerd is.

    Overdag is er niets aan de hand. 's Nachts komen kwade geesten tevoorschijn... Het kleinste, meest ongeorganiseerde, maar zonder twijfel allerbeste bureau dat op geesten jaagt is Lockwood & Co. Medewerkers: de charismatische eigenaar Anthony Lockwood, boekenwurm George Cubbins en nieuwkomer Lucy Carlyle. De drie staan voor hun moeilijkste klus tot nu toe. Het beruchte landgoed Combe Carey Hall moet geestvrij worden gemaakt. Geen van de vorige geestenjagers is ooit teruggekeerd. Anthony, Lucy en George moeten al hun talenten inzetten om te strijden tegen de geest van de Schreeuwende Wenteltrap en... om in leven te blijven. [/color]

    Maar ik ben benieuwd of er iemand is die ook verhaal/verhalen over geesten leest en/of degene dit boek wel of niet zou lezen.

    Lees jij wel eens verhalen over geesten?


    Physics is awesome

    Het lijkt me wel eens leuk om te lezen :3 Al is het niet helemaal mijn ding geloof ik.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Het lijkt me wel eens leuk om te lezen :3 Al is het niet helemaal mijn ding geloof ik.


    Waarom denk je dat het niet helemaal jouw ding is?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Waarom denk je dat het niet helemaal jouw ding is?


    Ik ben niet zo van het spirituele e.d. x) Ik vind het enigszins interessant, maar daar houdt het wel echt bij op.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben niet zo'n grote fan van boeken over geesten, maar van die verhalen die je vertelt bij je vrienden vind ik wel tof. Het is niet omdat het eng is of zo, maar ik vind zo'n boeken gewoon niet interessant.


    What would Emma do?

    Backbiter schreef:
    (...)

    Ik ben niet zo van het spirituele e.d. x) Ik vind het enigszins interessant, maar daar houdt het wel echt bij op.


    Maar dat hoeft ook niet om dit boek te lezen, tenminste ik ben ook niet van het spirituele en ik vond het wel leuk om dit boek te lezen.


    Physics is awesome

    Liopleurodon schreef:
    Ik ben niet zo'n grote fan van boeken over geesten, maar van die verhalen die je vertelt bij je vrienden vind ik wel tof. Het is niet omdat het eng is of zo, maar ik vind zo'n boeken gewoon niet interessant.


    Oké, ik snap alleen dan niet wat het verschil is. De verhalen die meestal worden vertelt, bestaan al tijden en zou je ook kunnen opschrijven.

    Het verhaal/de verhalen gaan alleen verder en laten zien hoe iemand denkt over "het leven na de dood".


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Oké, ik snap alleen dan niet wat het verschil is. De verhalen die meestal worden vertelt, bestaan al tijden en zou je ook kunnen opschrijven.

    Het verhaal/de verhalen gaan alleen verder en laten zien hoe iemand denkt over "het leven na de dood".


    Zo'n kort griezel verhaaltje om elkaar een beetje bang te maken vind ik niet erg, maar er een boek over lezen is gewoon een beetje langdradig voor mij :')


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    Zo'n kort griezel verhaaltje om elkaar een beetje bang te maken vind ik niet erg, maar er een boek over lezen is gewoon een beetje langdradig voor mij :')


    Dat kan ik begrijpen, alleen het gaat ook niet over maar een geest/spook.

    Ze gaan eerst een geest als het ware weg halen en daarna naar een huis waar meerdere geesten zouden zijn. Om het heel kort samen te vatten.[/color]


    Physics is awesome