Gisteren heb ik dus Lockwood & co - De schreeuwende wenteltrap gekocht, want ik wilde weer eens wat lezen. Nou, word ik al snel bang van geestenverhalen (ik kam mijn haar nooit om 12 uur), maar ik had zoiets van zo'n boek moet zelfs ik als held op sokken wel kunnen lezen zonder bang te worden. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het op klaarlichte dag heb gelezen en gisteravond niet meteen in slaap kon vallen toen ik in mijn bed lag. Maar ik ben niet zo bang geworden, gelukkig.
Onder de spoiler staat de samenvatting, voor wie geïnteresseerd is.
Overdag is er niets aan de hand. 's Nachts komen kwade geesten tevoorschijn... Het kleinste, meest ongeorganiseerde, maar zonder twijfel allerbeste bureau dat op geesten jaagt is Lockwood & Co. Medewerkers: de charismatische eigenaar Anthony Lockwood, boekenwurm George Cubbins en nieuwkomer Lucy Carlyle. De drie staan voor hun moeilijkste klus tot nu toe. Het beruchte landgoed Combe Carey Hall moet geestvrij worden gemaakt. Geen van de vorige geestenjagers is ooit teruggekeerd. Anthony, Lucy en George moeten al hun talenten inzetten om te strijden tegen de geest van de Schreeuwende Wenteltrap en... om in leven te blijven. [/color]
Maar ik ben benieuwd of er iemand is die ook verhaal/verhalen over geesten leest en/of degene dit boek wel of niet zou lezen.
Physics is awesome