• Soms zie ik wel eens voorbij komen dat mensen adviezen nodig hebben. Dan krijgen ze een advies maar dan wordt er - :') - achter gezet. Ben ik dan de enige die van mening is dat het daardoor lijkt alsof het advies niet gemeend is? ;x


    26 - 02 - '16

    Het ligt eraan. Achter sommige berichten komt het inderdaad zo fake over. Bij anderen maakt het -het bericht juist vriendelijker, haha.


    -

    Poncho schreef:
    Het ligt eraan. Achter sommige berichten komt het inderdaad zo fake over. Bij anderen maakt het -het bericht juist vriendelijker, haha.


    16 - 09 - '17

    Ik heb vooral moeite met die :W van de GM dan met die :'). Maar als ik een advoes geef zet ik meestal wel (: in plaats van :').


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb dan altijd het gevoel dat ze me uit lachen, ookal is het een heel serieus bericht.

    Op mij komt het ook over als een sarcastische smiley, eigenlijk. Voor mij is :') net zoiets als :W. Als ik het vriendelijk bedoel, gebruik ik liever (: Ik heb de opvatting dat :') sarcastisch bedoeld wordt, volgens mij pas sinds er daarover een ander topic kwam.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    TARDlS schreef:
    Op mij komt het ook over als een sarcastische smiley, eigenlijk. Voor mij is :') net zoiets als :W. Als ik het vriendelijk bedoel, gebruik ik liever (: Ik heb de opvatting dat :') sarcastisch bedoeld wordt, volgens mij pas sinds er daarover een ander topic kwam.


    Dit dus ook.

    TARDlS schreef:
    Op mij komt het ook over als een sarcastische smiley, eigenlijk. Voor mij is :') net zoiets als :W. Als ik het vriendelijk bedoel, gebruik ik liever (: Ik heb de opvatting dat :') sarcastisch bedoeld wordt, volgens mij pas sinds er daarover een ander topic kwam.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik weet dat ik ":')" echt te vaak gebruik, maar ik geloof dat ik het eigenlijk nooit in een serieus bericht zet, omdat daar inderdaad weinig aan te lachen valt meestal.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hmm, ligt eraan eigenlijk. Ik let er niet zo op, al snap ik wel wat je bedoeld.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je bent niet de enige. Ik vind de smiley altijd spottend overkomen, maar het ligt er gewoon aan in welke context het gebruikt wordt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Bij mij gaat het toch vooral om de inhoud van het bericht, voor mij voegt zo'n smiley er dan weinig aan toe, maar het maakt het ook niet minder betrouwbaar. Maar ik snap dit wel inderdaad.


    The truth is out there.

    Anatomy schreef:
    Je bent niet de enige. Ik vind de smiley altijd spottend overkomen, maar het ligt er gewoon aan in welke context het gebruikt wordt.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Ik gebruik ":')" alleen in een serieus bericht als ik mezelf bespot en dat doe ik zelden in een adviebericht want wat heeft diegene daar nou aan.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik gebruik :') echt overal. Het is een beetje mijn vervangmiddel voor xD van vroeger. Al zal ik bij serieuzere berichten wel minder vaak die smiley gebruiken, toch kan het al eens voorvallen en dat is die nog steeds serieus bedoeld. Het is eigenlijk een beetje mijn manier om het minder streng of gemeen te doen overkomen.


    What would Emma do?

    Voor mijn gevoel gebruik ik hem wel veel te vaak, maar bedoel ik het helemaal niet zo.

    (En ik gebruikte hem bijna hier ook weer)

    Vaak gebruik ik hem eerder als ik een voorbeeld van mezelf geef als een 'wauw. Wat ben ik goed bezig. :')' en niet naar de persoon.


    wat was dit ookalweer