• Hoi (:

    Voor een verhaal zoek ik een mooi vakantieplek/land in Europa (of net er buiten zoals Egypte/Turkije e.d.) en hoop dat jullie wat plekken kunnen aanraden. Gezien ik haast nooit op vakantie ga zie ik ook niks van de wereld en weet niet wat mooie/leuke steden zijn om heen te gaan. Dus graag lees ik jullie vakantie ervaringen.

    Turkije!
    In Istanbul, hele speciale en mooie plek aangezien er een brug is die Europa en Azië met elkaar verbindt (:
    Al zelf ben ik er (nog) niet geweest dus veel kan ik er helaas niet over vertellen

    Oostenrijk is schitterend.


    26 - 02 - '16

    Praag (Tjechië). Prachtige gebouwen, een aparte "oude" sfeer, gunstig weer en ze nemen het er blijkbaar niet al te nauw met de wet, naar wat ik er allemaal al heb gezien. :'D Minpunt is wel dat je er in kronen moet betalen en dat het er omgerekend in euro over het algemeen nogal duur is.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 22:07 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Kroatië is ook altijd mooi!


    I wanna be a wizard!

    Berlijn (Duitsland) is een prachtige stad, met een minder mooie geschiedenis (West-Berlijn en Oost-Berlijn, de muur).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Italië is een van mijn favoriete vakantielanden. De mensen zijn er heel erg aardig (naar wat ik heb meegemaakt), het eten is er heerlijk, en het weer is goed! Ik vond zou Venetië, Rome, Bologna of Florence zeker als bestemming aanraden [:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Italië is een van mijn favoriete vakantielanden. De mensen zijn er heel erg aardig (naar wat ik heb meegemaakt), het eten is er heerlijk, en het weer is goed! Ik vond zou Venetië, Rome, Bologna of Florence zeker als bestemming aanraden [:


    take me back to the basics and the simple life

    Londen ^^
    Of Oostenrijk of Duitsland. Het hangt er vanaf wat voor iets je precies zoekt. Zuid-Frankrijk of -Spanje is ook gezellig ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Polen! En dan vooral Gdánsk (historische hanzestad). En ik ben ook echt fan van Italië (Verona en Florence) en Frankrijk (Lyon, Avignon en het hele zuiden van Frankrijk). Albanië schijnt ook een heel goed vakantieland te zijn.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 22:34 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Chandler schreef:
    Italië is een van mijn favoriete vakantielanden. De mensen zijn er heel erg aardig (naar wat ik heb meegemaakt), het eten is er heerlijk, en het weer is goed! Ik vond zou Venetië, Rome, Bologna of Florence zeker als bestemming aanraden [:


    Oh, mijn ervaringen met Italiaanse mensen is juist helemaal niet goed. :')

    Maar Oostenrijk, zoals hierboven al was genoemd, vind ik echt super. Of Zwitserland. Of Zuid-Frankrijk. Er zijn eigenlijk zoveel mooie plekken in Europa.


    Tell me about it, stud.

    Hongarije wil ik ten zeerste afraden. De mensen zijn er uitermate onvriendelijk en niet welwillend. Ze willen enkel je geld en voor de rest mag je oprotten. Dat was mijn ervaring. Ik zat toen in Vonyarvashegy (volgens mij) aan het Balatonmeer. Ik lag op bed met veertig graden koorts en bronchitis en ze wilden mijn ouders niet helpen aan medicijnen voor mij, enkel omdat ze Duits praatten, geloof ik.


    26 - 02 - '16

    Praag lijkt me een hele leuke, omdat de stad zo mooi is. Al zit ik dan wel met het gedoe dat mijn personages nog geld moeten wisselen, terwijl ze eigenlijk zo snel mogelijk weg moeten (ze vluchten tijdelijk uit Nederland).
    Rome/Italië en Spanje vind ik een klein beetje on-origineel, gezien dat dé vakantie bestemmingen zijn en die vaak in andere verhalen gebruikt worden.
    Kroatië lijkt me wel erg leuk (:

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 23:34 ]

    Gran Canaria, lekker zonnig. :3 Of Cyprus.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Phasia schreef:
    Praag lijkt me een hele leuke, omdat de stad zo mooi is. Al zit ik dan wel met het gedoe dat mijn personages nog geld moeten wisselen, terwijl ze eigenlijk zo snel mogelijk weg moeten (ze vluchten tijdelijk uit Nederland).
    Rome/Italië en Spanje vind ik een klein beetje on-origineel, gezien dat dé vakantie bestemmingen zijn en die vaak in andere verhalen gebruikt worden.
    Kroatië lijkt me wel erg leuk (:

    Misschien dat dat juist een toegevoegde waarde geeft aan je verhaal? Indien ze niet illegaal het land uit zijn gevlucht, kun je ze gewoon even geld laten wisselen bij de bank (of ze het aan wildvreemde toeristen/Tjechiërs die vaak reizen laten vragen, dit heb ik zelf eens vlak voor mijn vertrek gedaan bij de plaatselijke dagwinkel :'D) of ze simpelweg in euro laten betalen. In Praag kun je namelijk in de meeste winkels met beide munteenheden betalen. Al snap ik wel dat dit erg veel gedoe is om in je verhaal te verwerken, maar Tjechië lijkt me om het redelijk losse beleid daar, de talen die er gesproken worden (naast Tjechisch ook veel Duits, Frans en Engels) en vanwege de zowel traditionele als heel moderne kanten wel interessant - ook al zou ik er zelf ook niet echt meteen naartoe vluchten, nee. :'D

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 23:46 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eigengrau schreef:
    (...)
    Misschien dat dat juist een toegevoegde waarde geeft aan je verhaal? Indien ze niet illegaal het land uit zijn gevlucht, kun je ze gewoon even geld laten wisselen bij de bank (of ze het gewoon aan wildvreemde toeristen/Tjechiërs die vaak reizen laten vragen, dit heb ik zelf eens vlak voor mijn vertrek gedaan bij de plaatselijke dagwinkel :'D) of ze gewoon in euro laten betalen. In Praag kun je namelijk in de meeste winkels met beide munteenheden betalen. Al snap ik wel dat dit erg veel gedoe is om in je verhaal te verwerken, maar Tjechië lijkt me om het redelijk losse beleid daar, de talen die er gesproken worden (naast Tjechisch ook veel Duits, Frans en Engels) en vanwege de zowel traditionele als heel moderne kanten wel interessant - ook al zou ik er zelf ook niet echt meteen naartoe vluchten, nee. :'D

    Dat kan natuurlijk ook. (:
    Ik ben nog niet bij het stuk dat ze weg moeten, dus kan van de week even informatie zoeken over alle genoemde landen/plaatsen en de "vakantie" plannen. Misschien moeten ze wel naar meerdere plaatsen om veilig te blijven van de personen die ze volgen.