Nog nooit op die locatie geweest, en ik heb maar 1x in m'n leven gekampeerd, met een gevoelstemperatuur van 38 graden (een aantal weken terug)
Ik sliep toen dus voor het eerst in een (best wel kleine) tent met twee andere mensen (was een eenpersoonstent) dus toen we hem op hadden gezet was het echt verstikkend warm. Maar in de avond was het echt aanzienlijk afgekoeld (tot een graad of 25) en toen hadden we de tent open gezet, zodat hij af kon koelen.
Ook sliep ik niet in een slaapzak, maar had ik een dekbedovertrek meegenomen waar ik in lag. En als jij beschikking hebt over een fleecedeken, kun je die er natuurlijk altijd nog overheen leggen!
Ik werd om half 6 al wakker van de benauwdheid in de tent, maar ik kon er pas om 7.00 uit want toen werden eindelijk de anderen wakker. Om eruit te gaan moest ik over de andere twee (die een ochtendhumeur hebben) heen klimmen en dat leek me niet zo'n succes.
Bij de blokker verkopen ze voor 2,99 (o.i.d.? Weet niet meer precies) van die kleine ventilators met wieken van foam. Je kan er batterijen in doen, maar ook in een powerbank/laptop/stopcontact pluggen. Heel handig meeneembaar en zeer praktisch als het heel warm is.
Koop genoeg flesjes water (ik nam er toen 6 mee voor een nacht kamperen en ze raakte allemaal op) of neem er een of twee alvast mee (als dat mag in een vliegtuig)
Verder, ga je tent op tijd uit, dus voordat het extreen warm en verstikkend wordt, want dat is echt niet fijn. En koop/neem zonnebrand mee! (Bij de Etos verkopen ze miniverpakkingen Vision, factor 30, volgens mij 1,99 voor 10 of 25 mililiter)
Veel plezier!
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly