• Hallo allemaal!!

Zoals jullie misschien wel weten, ben ik een fanatiek haakster van met name diertjes, in mijn vrije tijd.

Al vaker heb ik de vraag gehad, of ik die haaksels ook verkocht. Nee, zei ik dan. Ik weet niet goed hoe dat moet. Verder maak ik trouwens met name haaksels die ik puur maak vanuit een boekje. Niet creatief dus, vind ik zelf. En in de haakwereld zijn er al zo veel creaties van o.a. Christel Krukkert.

Een paar dagen geleden kwamen de buren koffie drinken en toen kwam ik naar beneden met twee Kater Theo's in mn handen.

M'n buurvrouw was zoo enthousiast! Zo enthousiast, dat ik steeds weer naar boven ging, tot uiteindelijk mijn hele verzameling op de tuintafel lag. 'Ohh en die is leuk, ohh enig!'
    Mijn buurvrouw vroeg hoeveel het schaap (van de foto hierboven) en de kikker uit mijn verzameling, kostte.
    Uiteindelijk heeft ze de kikker van me gekocht. Het schaap wil ik zelf houden, want ik ben van plan om alle creaties uit het boekje 'Haakparty op de boerderij' te maken en zelf te houden, maar binnenkort maak ik nog wel een schaap voor m'n buurvrouw.

Maar, het was dus een feit! Ik had voor t eerst een creatie verkocht!! Ik heb een aantal keer al iets op bestelling gemaakt, maar nog niet iets verkocht wat ik al gemaakt had.

Nu ben ik er steeds meer van overtuigd dat het misschien daadwerkelijk een goed idee is om een aantal haaksels te gaan verkopen. Via een facebookpagina ofzo? Mijn kamer word nog al vol en het kost nog al veel geld, aangezien ik goede kwaliteit katoen gebruik. Maar ik heb geen idee hoe je zo iets regelt. Hoe kom je aan bekendheid? Hoe kom je aan kopers? Is er iemand die hier ervaring mee heeft, waar ik eens mee kan sparren?
    In ieder geval heb ik al eerste een goede naam nodig. En daar kan ik dus niet opkomen. Ik wil wel een beetje iets orgineels en/of grappigs, niet standaard van 'Emma Haakt' ofzo. Iemand ideeën??

Verder ben ik op dit moment bezig met mijn eerste echt creatieve haakproject. Ik ben namelijk een pop aan het haken die mij moet voorstellen. Geen patroon dus, gewoon zelf uitvogelen. Eerst had ik haar in het rond gehaakt, zoals bij al die diertjes, maar een mens is niet rond.. een mens is min of meer ovaal. Dus dat hele lichaam weer uitgehaald en ovaal gehaakt. Nu is ze goed (: Op dit moment bezig met de haren. Allemaal krullen aan het haken x)
    Geen foto's, want ze heeft nog geen kleren aan ;p

Voor zo ver mijn topic over haken, als er al iemand is die het interesseert x)

Liefs, Emma

Wow, die zijn echt mooi!

Ah wat leuk! Ik ben zelf momenteel, samen met m'n moeder, bezig met een sprei door middel van Granny Squares c;

En als naam, "Emma's Art" I don't know.. Ik zal eens flink mijn hersenpan laten kraken om een naam te verzinnen.

26 - 02 - '16

Resilience schreef:
    Ah wat leuk! Ik ben zelf momenteel, samen met m'n moeder, bezig met een sprei door middel van Granny Squares c;

En als naam, "Emma's Art" I don't know.. Ik zal eens flink mijn hersenpan laten kraken om een naam te verzinnen.

Je haakt? Je haakt!! WOW. Aaaah ik heb iemand op Quizlet gevonden die haakt en de term Granny Squares kent ;o

Krull schreef:
    (...)

Je haakt? Je haakt!! WOW. Aaaah ik heb iemand op Quizlet gevonden die haakt en de term Granny Squares kent ;o

Ik ben nog een echte beginner hoor c;
    Mijn moeder leert het me ^^

26 - 02 - '16

Wat leuk Emma. Ik ga eens nadenken over een naam

Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

Jij hebt echt talent! Ik vind je creaties onwijs schattig en zeker ook heel mooi!

Die zien er echt leuk uit. Dan is die kip uit je profielfoto vast ook 1 van je creaties. ^^

Zijn er misschien groepen op Facebook voor mensen met diezelfde hobby? Dan kan je daar eventueel advertenties in posten. Maar gezien je er veel hebt, zou ik een Facebookpagina maken, en gewoon de link naar die pagina in de groepen posten. Het is niet makkelijk om zo'n pagina bekend te maken, maar als veel mensen het delen en liken helpt het wel. Als er geen specifieke groep is voor hakers, kan het natuurlijk ook in knutselgroepen, algemene groepen met creatieve hobby's en dergelijke.
    Als je maar slechts enkele keren wil verkopen, kan het natuurlijk gewoon via verkoopsites. Als je van plan bent blijven te maken en blijven te verkopen is bekendheid wel belangrijk. (Ik ga er vanuit dat dat laatste bij jou van toepassing is.) Dan zou ik voor de Facebookpagina gaan. Spam de pagina niet vol met nieuwe berichten/foto's, zeker niet als je nog niet zoveel leden hebt. Maar hou het wel up-to-date en zorg dat de likers regelmatig iets leuks als bericht te zien krijgen. Schrijf een leuke beschrijving bij de foto's die je plaatst, alleen maar een foto zegt niet veel.
    Reageer op reacties van anderen die op je pagina posten. Dat mag een simpele like zijn of een bedankje.

Zorg dat de naam niet te algemeen is zoals "Emma's stuff" of zo, maar ook niet te specifiek. Zo zijn mensen nieuwsgierig naar wat het is en gaan zij sneller je pagina bezoeken.

Ik wil een tuin vol egels

Ik wist dat er iemand hier haakte, maar ik wist toch niet meer wie... maar nu wel!
    Ik lief je haaksels, en ondanks dat je beweerd dat het niet creatief is, is het dat zeker wel. Je maakt het dan wel vanuit een boekje - ik meestal gratis patronen van internet :'D - maar het is zeker iets dat in je handen moet zitten. M'n schoonzusje heeft het ook geprobeerd, maar die kan het dus echt niet. En ik had dus zelf ook zoiets van, maar dat is toch niet moeilijk, je volgt maar gewoon het patroon... maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen.

Met namen faal ik zelf ook altijd ontzettend, dus daarin kan ik je niet zozeer helpen :-/

Ik ben in ieder geval wel echt nieuwsgierig naar de pop waar je mee bezig ben. Als ze af is moet je ook zeker foto's maken!

Nu, zelf ben ik niet echt zo'n fanatieke haakster, en doe ik het zo maar af en toe als ik er echt de tijd voor vrij weet te maken. Dus zo heel veel projecten heb ik nog niet gemaakt, al ben ik ook nog niet zo heel lang bezig XD

Dit was dus mijn allereerste haakprojectje voor Thomas. Die wilde een sjaal, niet te moeilijk en perfect om te beginnen als je nog nooit gehaakt hebt XD

Daarna had ik een groter haakproject, want ik wilde een boxkleed. Dit is het resultaat geworden:

Klik op het plaatje voor een vergroting.

En ik ben bezig met kerstcadeau's, bestaande uit veel te foute humor. 16+ warning XD
    Het is dus een 'lipbalsemhouder' en zit dus een lipbalsemstickding in. Dan moet er nog een doos afterdinner willies bij, netjes verpakt in zo dat doorzichtige inpakpapier/folie. Ik heb dus echt zo'n knotsgekke familie en schoonfamilie die zoiets geniaal vinden en er goed mee kunnen lachen. Dan haak ik er nog een kleine kerstmuts bij, om het in het kerst thema te wikkelen, vandaar ook dat rode lintje erbij ^_^

En dit klein prulleke had ik voor Demi gehaakt, ik had toevallig de juiste kleuren liggen voor bij één van haar jurkjes (:

Zo goed als jou ben ik nog niet, want ja, ik vind dat je dus echt wel goed kan haken (: , maar wie weet gaat dat bij mij ook nog wel komen. Ik ben nu tussendoor bezig met zo'n amigurumi toothless draak geval voor Thomas, al gebruik ik voor het mooie een iets te grote haaknaald, maar dat is voor een volgend project om op te letten XD

Doet me denken, misschien moet er een algemeen haaktopic komen, want misschien haken er nog meer mensen?

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Amigurumi! Oh, die kikker is uit een van de zoomigurumi boeken, niet? Ik zou alleen geen idee hebben hoe je zo'n facebook-winkeltje best noemt/regelt, sorry.

Ik haak en brei zelf ook, vooral Amigurumi, ben bezig aan een Weasley sweater en een muts. En een deken dat ik ooit nog verder afmaak, een beetje zoals dit, maar dan met andere kleuren. Ik weet niet of dat onder granny squares valt of niet.

Ex astris, sciencia

Zo leuk voor je, Em! Hahahaha, echt leuk! *O*

Wel, aan bekendheid komen, doe je door een facebook fanpage te maken denk ik. Misschien ook instagram? Als je een instagram maakt, zal ik je zeker volgen! fb fanpage ook natuurlijk ^.^
    En met verloop van tijd kan je van fb enzo naar jouw eigen website overstappen?
    Een mogelijke naam kan zijn: Emma Hook's creations? Hook komt dus gewoon van het vertaling van Haken naar het engels. Of gewoon simpel houden: Emma's creations.

Ik heb alleen geen goede tips voor het verkopen zelf. Misschien zeggen dat mensen je via facebook moeten benaderen? Maar dan zit je aleeen wel met het geld betalen gedoe. Via de post lijkt me niet zo slim, handig. Misschien een bank nummer waar men geld op kan storten?
    Misschien koop ik wel iets. (wbw)

-

Er zijn dus wél actieve haaksters op Quizlet :O Ik heb het een keer gevraagd in een topic maar toen waren er geen actieve haaksters die reageerden.

Dankjulliewel iedereen voor de lieve complimenten (: Ikzelf vind het inmiddels niet zo bijzonder meer, omdat ik zoveel moois zie langskomen in al die groepen waar ik in zit. En omdat ik het puur namaak. Als het er dan net zo uit ziet als op de foto ben ik tevreden haha x)

Die labellohouder heb ik de laatste week ook zo veel langs zien komen. Is de nieuwste hype. Zit je ook in de haken en haakpatronen groep, Valkyries?

Hazy, dankjewel voor de tips! Het probleem is echter dat je in veel van die haakgroeps niet mag adverteren. Volgens mij mag je hooguit je creatie tonen en zeggen dattie te koop is op je eigen pagina. En er is wel een verkooppagina, maar dat is voor het materiaal zelf, dus de bollen garen enzo.

Mulford, jaaa Amigurumi! Nee, deze komt uit een combinatieboek van Christel Krukkert. 'Kleine knuffels en aapjes haken'. En er zal dus vast ook nog wel wel een gewoon, goedkoper boekje zijn met alleen alle patronen uit het boek exclusief de aapjes.

Ballard schreef:
    Zo leuk voor je, Em! Hahahaha, echt leuk! *O*

Wel, aan bekendheid komen, doe je door een facebook fanpage te maken denk ik. Misschien ook instagram? Als je een instagram maakt, zal ik je zeker volgen! fb fanpage ook natuurlijk ^.^
    En met verloop van tijd kan je van fb enzo naar jouw eigen website overstappen?
    Een mogelijke naam kan zijn: Emma Hook's creations? Hook komt dus gewoon van het vertaling van Haken naar het engels. Of gewoon simpel houden: Emma's creations.

Ik heb alleen geen goede tips voor het verkopen zelf. Misschien zeggen dat mensen je via facebook moeten benaderen? Maar dan zit je aleeen wel met het geld betalen gedoe. Via de post lijkt me niet zo slim, handig. Misschien een bank nummer waar men geld op kan storten?
    Misschien koop ik wel iets. (wbw)

Ahh dankje Gail. Leuk dat je zo enthousiast bent.

Haken is Crochet in het Engels ;)

Ja als ze het willen laten opsturen dan moeten zij natuurlijk de verzendkosten betalen. En eerst betalen en dan stuur ik het. Of bij me thuis op komen halen.

Krull schreef:
    Er zijn dus wél actieve haaksters op Quizlet :O Ik heb het een keer gevraagd in een topic maar toen waren er geen actieve haaksters die reageerden.

Dankjulliewel iedereen voor de lieve complimenten (: Ikzelf vind het inmiddels niet zo bijzonder meer, omdat ik zoveel moois zie langskomen in al die groepen waar ik in zit. En omdat ik het puur namaak. Als het er dan net zo uit ziet als op de foto ben ik tevreden haha x)

Die labellohouder heb ik de laatste week ook zo veel langs zien komen. Is de nieuwste hype. Zit je ook in de haken en haakpatronen groep, Valkyries?

Hazy, dankjewel voor de tips! Het probleem is echter dat je in veel van die haakgroeps niet mag adverteren. Volgens mij mag je hooguit je creatie tonen en zeggen dattie te koop is op je eigen pagina. En er is wel een verkooppagina, maar dat is voor het materiaal zelf, dus de bollen garen enzo.

Mulford, jaaa Amigurumi! Nee, deze komt uit een combinatieboek van Christel Krukkert. 'Kleine knuffels en aapjes haken'. En er zal dus vast ook nog wel wel een gewoon, goedkoper boekje zijn met alleen alle patronen uit het boek exclusief de aapjes.

Oh, right. Ik denk dat ik hem verwar met hun nijlpaard. Ik vind de patronen van christel Krukkert persoonlijk wat moeilijk om aan uit te raken, ze lijken om de een of andere manier nooit goed uit te draaien - ofwel is dat omdat ik al eeuwen niet meer aan dat boekje ben begonnen en toen nog maar net begonnen was met haken -.

Ex astris, sciencia

Mulford schreef:
    (...)

Oh, right. Ik denk dat ik hem verwar met hun nijlpaard. Ik vind de patronen van christel Krukkert persoonlijk wat moeilijk om aan uit te raken, ze lijken om de een of andere manier nooit goed uit te draaien - ofwel is dat omdat ik al eeuwen niet meer aan dat boekje ben begonnen en toen nog maar net begonnen was met haken -.

Mocht je er aan beginnen, dan wil ik je altijd helpen als je ergens niet uit komt.
    Ik ben verknocht aan Christel haar patronen en ze lukken bij mij altijd (:

Krull schreef:

Ik zal begod niet weten of het een hype is van de labellohouders :'D Ik heb het patroon enkele maanden geleden opgezocht omdat ik dus iets met een penis wilde haken (zoals ik al zei, ik heb een knotsgekke (schoon)familie in dat opzicht), en toen kwam ik dat patroon per toeval tegen op een forum ^_^
    Ik zit bij geen enkele groep... dus ik ben ook even niet mee op welke groep je doelt XD

Ik kan me inderdaad nog heugen dat je zo'n topic had geopend met de vraag naar actieve haaksters, zo heel lang geleden, maar ik ben zelf pas begonnen eind vorig jaar. Ik moest volledig platte rust nemen tijdens de zwangerschap omdat het niet goed ging, maar op den duur kon ik geen tv meer zien en was ik het lezen echt beu :'D
    Daarvoor had ik alwel breien geprobeerd, maar dat is echt niks voor mij, dus wilde het haken eens een kans geven. En ik vind het dus ook echt leuk, al heb ik er nog maar weinig tijd voor en doe ik het zo af en toe tussendoor eventjes (:

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”