• hey!
    Ten eerste wil ik even zeggen dat dit bericht spoilers bevat voor zowel het boek als de film wil je deze nog zien moet je misschien niet verder lezen(A)
    Ik heb dus eindelijk de film van Insurgent gezien! en hij was leuker dan ik har verwacht, maar volgens mij niet helemaal volgens de verhaallijn van het boek. Het is wel alweer bijna 3 jaar geleden dat ik het boek las dus daarom wil ik vragen; klopt het dat de verhaallijn heel anders is?
    wat mij opviel:
    - volgens mij zat er in het boek geen special box met een message, mocht dat wel zo zijn is deze message nooit beluisterd.
    - het scan apparaat dat zegt of iemand divergent is, en hoeveel procent.
    - het einde waar iedereen samen naar de rand van de stad gaat

    en misschien nog wat andere dingetjes...

    klopt het dat dit anders is of kan ik me het boek nou helemaal niet meer herinneren?:| Ik heb allegiant trouwens nooit uitgelezen, nadat het naar mijn idee halverwege langdradig ben ben ik gestopt, misschien dat het daaruit kwam?

    Oh en natuurlijk; wat vonden jullie van de film? Ik vond het zelf leuker dan verwacht, zeker omdat het anders is dan de verhaallijn in het boek (zoals ik het me herinner)


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Shame on me. Ik heb de boeken nog nooit gelezen, maar ik heb de film wel in de bios gezien. Ik kan dus niet oordelen of het boek veel verschilde met de film, maar mijn beste vriendin (met wie ik naar de film ging en die de boeken wél heeft gelezen) zei inderdaad ook dat er veel veranderd was.
    Zelf vond ik het echter een hele goede en duidelijke film!

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 1:22 ]


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Ahaha bij mij is het ook alweer een jaar of twee geleden. Ja, dat klopt. :') Tris knipt haar haar niet, Uriah is ook mooi weggelaten en speelde eerder een kleinere rol, de tijd die ze in Amity verblijven is ook niet helemaal juist, etc.
    Ik weet nog dat ik in de bios heel de tijd aan het shouten was van "'Nee nee nee, omg. Dat is zo níét het boek!"
    Anyway, boekverfilmingen wijken altijd wel wat af. Hoe hard ik me er ook aan stoor.

    De film op zich vind ik prima, als boekverfilming een grote faal :') Zowat niets komt overeen. Zelfs het einde niet :') Ben al bang voor Allegiant.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Er was wel een bericht, maar ik geloof niet dat het op die manier uitgewerkt is in het boek (het is al meer dan een jaar geleden dat ik het las, dus ja, ik weet het ook zo goed niet meer). Op het einde doet Tris die open als ze in het verwoeste Eruditie zitten en dan wordt ze opgesloten omdat ze Marcus heeft geholpen - daar eindigt het boek en gaat Allegiant verder.
    Hoe dan ook, ik vond het best wel jammer dat ze het gevecht bij Eruditie met Cara en de rest niet hebben gefilmd, maar ik weet ook het fijne niet meer van de boeken. Het stuk bij Max die in Candor zit, bij die Jack Khang of hoe-ie ook heet hebben ze er jammer genoeg ook uitgelaten. En dan dat ze zelf voorstellen waarheidsserum te gebruiken ... pft. Maar op zich vond ik de film wel oké, hoor. Je kunt niet verwachten dat het perfect als het boek is. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Na de eerste film hoef ik de rest niet eens meer te zien. :'D Ik vind de personages verschrikkelijk en ze lijken er wel gewoon een nieuw verhaal van te maken. De trailer van deel 2 heeft me zo erg afgeschrikt dat ik het gewoon niet hoef te kijken.


    Your make-up is terrible

    Ik had echt zo'n spijt van Insurgent zien in de bios. Het was echt een ramp. Ik geef op en hou me lekker bij de boeken. Ze hebben het helemaal omgegooit, en niet op een leuke manier.


    The truth is out there.