Ik krijg 's avonds altijd de beste ideeën voor verhalen, maar ik kon toen natuurlijk niet meer op de computer, dus nu pols ik maar even of het een goed idee is. c: Het klinkt misschien cliché, maar ik denk dat ik er wel wat mee zou kunnen doen.
Ambrosia (dat betekent onsterfelijk in het oudgrieks) heeft een speciale gave: Ze kan haar lichaam verlaten wanneer ze dat wil. Haar lichaam is een soort omhulsel dat enkel dient zodat mensen geen vragen zouden stellen, iets waarmee ze kan leven zonder vragen en om gezien te worden. Wanneer ze haar lichaam verlaat, is ze onzichtbaar.
Wanneer ze op een nacht besluit haar lichaam weer te verlaten, kan ze het niet terugvinden. Overal gaat ze ernaar op zoek, maar ze vind het niet terug. Uiteindelijk hoort ze haar naam vallen, in de context 'Ambrosia is dood. Ze hebben haar lijk uit het ziekenhuis gehaald en morgen wordt ze begraven.' Doodsbang speurt ze alle mortuaria in de omgeving af, maar ze vind het niet terug.
Uiteindelijk vindt ze haar graf wel terug, maar als ze dan eenmaal terug in haar lichaam wil kruipen, kan ze niet meer uit de kist: Ze ligt begraven. Zal het haar lukken uit de kist te raken? Hoe kan ze mensen laten weten dat ze niet dood is? En hoe lang kan Ambrosia leven zonder haar lichaam?
Ik heb het nog niet geheel uitgewerkt, maar ik vroeg me af of het aansprak?
[ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 11:57 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried