• Zo'n drie jaar geleden ben ik ooit samen met iemand hier op Quizlet aan een verhaal begonnen. Echter is dit dood gelopen na welgeteld drie hoofdstukjes. Dit vind ik vrij zonde, want ik vond het best een goed idee en zou het graag nog een keer uitwerken, maar de user waarmee ik schreef is al twee jaar niet meer online geweest en dus kan ik niet vragen of zij dit goed vindt en toestemming wil geven mij het alsnog verder uit te laten werken. De story staat ook nog online en er staat bij vermeld dat ik eraan meewerkte (hij staat op haar profiel en ik geloof dat de co-writer functie er toen nog niet was, want ik ben geen co-writer dus ik kan er niks aan aanpassen, verder schrijven of whatever).
    Is het toegestaan om hem dan zelf uit te werken zonder eerst overleg met haar, of pleeg ik dan half plagiaat achtig iets, omdat het voor 50% toch haar verhaal is? Weet iemand dit/heeft te maken gehad met dezelfde situatie?


    Edit: Het is geregeld! Ik ga hier een slotje op laten zetten c:

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 19:25 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zou toch nog eens proberen contact te maken. Met een PB is er toch wel een kans dat het bij haar mail aan komt en dan kan ze alsnog toestemming te geven.
    Als dit niet leukt zou ik namen veranderen en haar stukken in jou versie schrijven (speeld het zich af in een café, doe jij het in een bieb. Ontmoeten personages elkaar door tegen elkaar op te botsten, dan vraagt een van hen nu om een boek van een hoge plank te pakken etc.)
    Ik weet niet of, dat wat ik nu zeg, mag, maar dit zou mijn oplossing zijn.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik zou toch proberen om haar te contacteren hierover. Het is misschien moeilijk om contact te maken met iemand die al twee jaar niet online is geweest, maar die story was van jullie beiden. Stel dat ze binnenkort terug komt en merkt dat jij het uitwerkt zonder haar toestemming, dan kan ze misschien een klacht indienen. Moest ik haar zijn, zou ik het namelijk ook fijn vinden als je mij eerst even contacteert daarover.
    Ik heb zoiets ook meegemaakt, dat een story stopte omdat mijn co-auteur niet meer online kwam terwijl ik verder wilde, maar haar kon ik wel via Facebook aanspreken, dus dat is natuurlijk wel heel anders. Maar zij kon het dus echt wel appreciëren dat ik gevraagd had of ik verder mocht zonder haar.


    16 - 09 - '17

    Je kan ook haar naam vermelden bij de voorkant van je verhaal. (Dat ze eraan meegewerkt heeft.)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Je kan ook haar naam vermelden bij de voorkant van je verhaal. (Dat ze eraan meegewerkt heeft.)


    Dat was ik sowieso wel van plan, net als het herschrijven en de namen veranderen etc. Ik heb haar nog een pb gestuurd, maar ik betwijfel het of ik daar reactie op ga krijgen. Ik houd haar profiel al heel lang in de gaten in de hoop dat er tekenen van leven werden vertoont, want ik heb haar niet op fb of wat dan ook :/


    Happy Birthday my Potter!

    Wie heeft toen er tijd het idee min of meer bedacht?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    Wie heeft toen er tijd het idee min of meer bedacht?


    Dat is echt samen gebeurd. Zij kwam met een startidee wat na overleg volledig is aangepast, nadat ik met een idee kwam. Het is een volledige samensmelting, haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Nakama schreef:
    Ik zou toch proberen om haar te contacteren hierover. Het is misschien moeilijk om contact te maken met iemand die al twee jaar niet online is geweest, maar die story was van jullie beiden. Stel dat ze binnenkort terug komt en merkt dat jij het uitwerkt zonder haar toestemming, dan kan ze misschien een klacht indienen. Moest ik haar zijn, zou ik het namelijk ook fijn vinden als je mij eerst even contacteert daarover.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 17:59 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    -> Slotje op aanvraag.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."