• Deze pagina is alleen maar bedoeld om het verhaal in stukken te delen.

    Staat bedoeld er zo goed of moet het met een t? Ik ben namelijk in de war....

    Alvast bedankt!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Bedoelt en bedoeld, ik heb daar ook zo'n hekel aan, hahah xd
    Ik weet het ook niet, ik lees ook even mee ^^

    [ bericht aangepast op 17 juli 2015 - 15:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bedoeld is goed. (Is bedoeld)


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Quiver schreef:
    Bedoeld is goed. (Is bedoeld)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Quiver schreef:
    Bedoeld is goed. (Is bedoeld)


    Thank you!!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Bedoeld is inderdaad correct. (:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik dacht; ik leg het even uit. (:

    Bedoelt gebruik je wanneer het werkwoord de persoonsvorm in de zin is:
    Jij bedoelt het goed.

    Bedoeld gebruik je wanneer het een voltooid deelwoord is. (Dat herken je wanneer het een hulpwerkwoord [zijn of hebben] nodig heeft):
    Jij hebt het goed bedoeld.

    Ik zie vaak die fout voorbijkomen bij werkwoorden waar de voltooide werkwoordsvorm hetzelfe is als de vervoegde tegenwoordige vorm buiten dan de d of t. Als je bij een voltooid deelwoord niet zeker bent, dan zet je hem in de verleden tijd:
    - Getekend of getekent? —> Tekende, dus getekend
    - Geprobeerd of geprobeert? —> Probeerde, dus geprobeerd.
    Dit is een gemakkelijkere manier dan 't fokschaap of 't kofschip. (:

    Zo, hopelijk begrijp je nu ook waarom het zo is. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Is bedoeld, hij bedoelt. Komt van het werkwoord bedoelen, dus in de tegenwoordige tijd, tweede en derde persoon enkelvoud, is dat stam+t (jij smurft, hij smurft), maar als voltooid deelwoord moet je naar de verleden tijd kijken (ik smurfte --> gesmurft/ik bemoeide --> bemoeid).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried