• Dus, ik had mijn hart al gelucht op tumblr, maar ik zal het nog uitgebreid voor jullie neerzetten, want ik moet het echt even kwijt en advies krijgen van jullie. En voordat je weg klikt, geloof me, dit is een hilarisch verhaal, uniek in zijn soort. ^^

    Het begon een aantal jaar geleden. Ik kreeg aan relatie met een jongen, maar op een of andere manier voelde ik me er niet zo prettig in. Ik maakte het uit en begon te denken. Toen kwam ik tot de realisatie dat ik lesbisch was. Dus, die jongen en ik had afgesproken, want hij wilde graag weten waarom ik het had uitgemaakt. We hadden een heel gesprek en pas helemaal op het einde, toen we ieder onze weg gingen, zei ik dit tegen hem, dat ik dacht dat ik lesbisch was. We hebben daarna nog een aantal keren afgesproken en hij heeft me ontzettend er doorheen geholpen. We zijn vrienden gebleven, hebben toffe tripjes gehad en we kunnen het alsnog goed vinden.
    Tijdens deze periode merkte ik dat ik soms wel een jongen leuk vond, maar ik wimpelde het af en zo ging het een hele tijd door. Een paar maanden begon ik toch de denken. Kun je ook 90/10 bi zijn? (Ja, dat kan.) En nu afgelopen maandag kreeg ik gevoelens voor een andere jongen die ik al kende van werk en tijdens een dorpsfeest tegen kwam. Achteraf wilde die jongen niet eens iets met mij gaan drinken, maar dat terzijde. Dat heeft me in een soort van crisis gezet en ik heb nagedacht en nu blijkt dus dat ik tóch bi ben. Oke, dat heeft even tijd nodig om gewend aan te raken. Mijn ex en ik hadden afgesproken, zoals we altijd doen in de vakanties (hij studeert in Delft, ik in Leuven, onze ouders wonen in -de buurt van- Maastricht) en het was een gezellig avond. Maar zie, toen begon ik te denken daarna. Nu ik "weer" op jongens val, is er een kans voor ons? Dus, gisteren heb ik er de hele dag over nagedacht en zelfs 's avonds in bed nog lang liggen piekeren (jullie willen niet weten hoe erg dat is voor mij, slapen is kinda mijn favoriete bezigheid). Maar dus, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hem toch nog wel zie zitten, denk ik.
    Wat moet ik doen? Ik zie me al aan komen; ja, hey, we hadden iets, maar toen was ik lesbisch, en nu weer niet en wil je misschien iets met mij?

    Zie, ik zei toch dat het vrij apart is. :P
    Nee serieus, wat moet ik doen?

    (De tumblr versie voor diegene die daarin geïnteresseerd zijn:)

    SO GUESS WHAT HAPPENED. I had a relation with a nice boy, but then I didn’t feel good, so I broke up with him. By that time I knew I was bi. However, I started thinking why I didn’t feel good with him and I thought I was gay. So he helped me through it. FOR THREE YEARS I THOUGHT I WAS GAY and brainwashed myself in believing the feelings for boys where not real. BUT THEN I STARTED TO THINK AGAIN and finally came to the conclusion I was bi after all and I told my ex boyfriend, who was my friend the whole time. AND NOW I THINK I’M HAVING FEELINGS FOR HIM. I SO MAD AT MYSELF!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Alles is mogelijk. Of je er gelijk werk van moet maken? Misschien niet. Je verhaal vind ik in ieder geval niet heel vreemd hoor.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind het niet heel apart. We hebben allemaal tijd nodig om te ontdekken wie we zijn en waar we van houden. Ik vraag me af of je er nu niet toch te snel in springt. Ga na of je eerder wel wat voor hem voelde ondanks dat je er toen van overtuigd was dat je alleen van vrouwen hield op die manier. Misschien ook een onderwerp om met hem over te praten?


    The truth is out there.

    Ik vind het helemaal geen vreemd verhaal. Dit soort zaken kunnen nou eenmaal erg verwarrend zijn, en het is heel normaal om wat tijd te moeten hebben om erover na te denken. Het is fijn voor je dat je nu toch weer iets hebt gevonden wat beter bij je past. ^^

    Ik zou wel, als ik jou was, nog even wachten tot je iets tegen hem zegt hierover. Zorg in ieder geval dat je je er echt zeker van bent dat je hem leuk vindt en dat je niet alleen hoopt dat het toch nog iets met hem kan worden omdat hij een goede vriend is. Op dit moment klink je nog een beetje aarzelend. Het is natuurlijk niet jouw schuld als je beseft dat iets wat je eerder over jezelf of je seksualiteit dacht misschien toch niet helemaal klopt, want lang niet iedereen weet onmiddellijk waar ze vallen op dat soort spectra, maar het lijkt me wel erg belangrijk om in dit geval ook de gevoelens van die jongen in je achterhoofd te houden. Hij klinkt als een goede vriend. Als je dus echt nog in de war bent, is het misschien beter eerst de tijd te nemen om uit te vogelen wat jíj nou echt wilt voordat je eventueel probeert uit te vinden of hij jou nog ziet zitten. Ook als je bi bent hoeft dat immers niet per se te betekenen dat je hem leuk moet vinden. Aan de andere kant is er natuurlijk altijd de optie gewoon volledig open kaart te spelen en hem alles te vertellen (of alles behalve dat je denkt dat je hem leuk vindt), wat ook best kan als hij je eerder ook zo goed heeft geholpen, maar ik denk dat jij zelf het beste kunt inschatten wat voor jullie situatie en voor jou persoonlijk prettiger is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het kan wel zijn dat je hem leuk vind, maar dat betekent niet dat je een relatie met hem moet beginnen. De vorige keer voelde het niet goed, dus het kan ook gewoon aan die relatie liggen en niet aan het feit dat je ook op vrouwen valt, of misschien het meest op vrouwen valt. Als je je niet goed in een relatie komt, hoeft dat echt niet perse door het geslacht te komen.


    Your make-up is terrible

    Omdat hij maandag voor drie weken op vakantie vertrekt, had ik het hem vandaag gevraagd of er nog een kans was tussen ons. Hij is toen afgekomen en we hebben een hele tijd zitten praten. Het antwoord was "nee" en we hebben besloten om nooit meer over "ons" als koppel te praten.
    Viola, probleem opgelost. Dank jullie wel allemaal voor jullie advies, het heeft mij echt geholpen!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt