• De stelling van deze week luidt:
    Seksuele voorkeur (voorkeur voor een bepaald geslacht of juist niet) moet opgenomen worden in het lesprogramma

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Pretty is just a pretty word.

    Eens, kinderen moeten een neutrale kijk krijgen, en niet de bevooroordeling van anderen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Is dat niet normaal dan? Ik heb toch wel degelijk over homoseksualiteit en dergelijke moeten leren tijdens biologie hoor.


    i put the fun in funeral

    Cordon schreef:
    Eens, kinderen moeten een neutrale kijk krijgen, en niet de bevooroordeling van anderen.


    Dit en eigenlijk ook wel wat Overkill zegt, want ik heb het bij biologie ook wel over homoseksualiteit e.d. gehad. Ik meen me nog te herinneren dat er ook nog een apart hoofdstuk was over travestie, transgender, etc.


    26 - 02 - '16

    Ik heb hier altijd een dubbel gevoel over. Soms heb ik het idee dat wij te veel proberen om homosexualiteit normaal te laten lijken waardoor het juist meer anders lijkt.
    Als we elke keer homoseksualiteit extra gaan benoemen met veel meer speciale uitleg dan kan ik best begrijpen dat mensen het abnormaal gaan vinden.
    Ja, er moet aan te pas komen maar niet meer als heteroseksualiteit


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    Ik heb hier altijd een dubbel gevoel over. Soms heb ik het idee dat wij te veel proberen om homosexualiteit normaal te laten lijken waardoor het juist meer anders lijkt.
    Als we elke keer homoseksualiteit extra gaan benoemen met veel meer speciale uitleg dan kan ik best begrijpen dat mensen het abnormaal gaan vinden.
    Ja, er moet aan te pas komen maar niet meer als heteroseksualiteit


    Eens.


    wat was dit ookalweer

    Overkill schreef:
    Is dat niet normaal dan? Ik heb toch wel degelijk over homoseksualiteit en dergelijke moeten leren tijdens biologie hoor.


    Dit.


    Ich liebe dich 27.12.23

    De aandacht die er in onze school aan werd gegeven, was goed. Hoe het in andere scholen zit, weet ik niet, dus kan ik niet zeggen of het algemeen geïntegreerd moet worden in het lesprogramma.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Overkill schreef:
    Is dat niet normaal dan? Ik heb toch wel degelijk over homoseksualiteit en dergelijke moeten leren tijdens biologie hoor.

    Dit^


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik snap eigenlijk niet helemaal wat er wordt bedoeld met "het lesprogramma", maar ik ben het ook grotendeels eens. Ik sluit me aan bij Overkill en Kishimoto. Ik vind wel dat er al bij jongere kinderen aandacht aan moet worden besteed en er minder vaak moet worden uitgegaan van heteroseksualiteit.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Kishimoto schreef:
    Ik heb hier altijd een dubbel gevoel over. Soms heb ik het idee dat wij te veel proberen om homosexualiteit normaal te laten lijken waardoor het juist meer anders lijkt.
    Als we elke keer homoseksualiteit extra gaan benoemen met veel meer speciale uitleg dan kan ik best begrijpen dat mensen het abnormaal gaan vinden.
    Ja, er moet aan te pas komen maar niet meer als heteroseksualiteit


    Dit vooral.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het lijkt me wel logisch om dingen uit het LGBTQ+-spectrum bij lessen als biologie en zedenleer te vermelden, maar aan de andere kant vind ik dat dit eigenlijk al genoeg wordt gedaan en dat dit niet constant als "speciaal" moet worden vermeld. Liefde is gewoon liefde in mijn ogen, niets meer en niets minder. Natuurlijk mag hier wel aandacht aan geschonken worden en ik er nog altijd ruimte voor verbetering, zeker omdat er nog altijd gezinnen bestaan waarin het taboe is of niet helemaal wordt geaccepteerd, maar constant zeggen dat dit iets "bijzonders" is kan ook averechts werken. Ik vind het prima zoals het nu is, maar de manier waarop erover wordt gepraat tijdens de les kan natuurlijk altijd beter, want ik kan me ergens wel voorstellen dat de persoonlijke mening van docenten hier nog altijd een (te grote?) rol in speelt tijdens de les. :'D


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eens. Dat zou wel fijn zijn.

    Jongeren sensibiliseren, ja. Of er ook echt les moet over worden gegeven? Dat weet ik nog niet helemaal. Vind het een beetje absurd om liefde tussen twee jongens of twee meisjes apart te gaan behandelen.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Jongeren sensibiliseren, ja. Of er ook echt les moet over worden gegeven? Dat weet ik nog niet helemaal. Vind het een beetje absurd om liefde tussen twee jongens of twee meisjes apart te gaan behandelen.


    Liefde tussen een jongen en een meisje wordt toch ook apart behandeld? Waarom vindt jij het absurd om dat dan apart te gaan behandelen? (:


    Ich liebe dich 27.12.23

    Eigengrau schreef:
    Het lijkt me wel logisch om dingen uit het LGBTQ+-spectrum bij lessen als biologie en zedenleer te vermelden, maar aan de andere kant vind ik dat dit eigenlijk al genoeg wordt gedaan en dat dit niet constant als "speciaal" moet worden vermeld. Liefde is gewoon liefde in mijn ogen, niets meer en niets minder. Natuurlijk mag hier wel aandacht aan geschonken worden en ik er nog altijd ruimte voor verbetering, zeker omdat er nog altijd gezinnen bestaan waarin het taboe is of niet helemaal wordt geaccepteerd, maar constant zeggen dat dit iets "bijzonders" is kan ook averechts werken. Ik vind het prima zoals het nu is, maar de manier waarop erover wordt gepraat tijdens de les kan natuurlijk altijd beter, want ik kan me ergens wel voorstellen dat de persoonlijke mening van docenten hier nog altijd een (te grote?) rol in speelt tijdens de les. :'D


    Even een domme vraag misschien, maar wat houdt LGBTQ nu precies in?

    OT: Ik vind het zeker goed om te bespreken bij biologie etc. Maar inderdaad niet te veel. Dan leg je juist de focus op dat het anders is.


    Tell me about it, stud.