• Ook deze titel omschrijft in 3 woorden waar dit verhaal van mij over gaat. (Als dit hier niet goed staat zeg het me dan!!)

    Ik heb dus een meisje bij mij in de klas zitten waar ik en een vriendin van mij iedere keer ruzie mee hebben, over het fietsen.
    Want ik fiets dus samen met Tian li, Britt en Frank. Waar af en toe Rianne ook bij komt..

    Gisteren was het dus weer zover. Britt, Frank en ik fietsten 's morgens naar school toe, en 's middags wouden we ook weer wegfietsen. Zagen we Rianne wegfietsen, dus wij laten haar gewoon doorfietsen, want ze fietste zelf weg, terwijl ze wist dat wij nog op school waren.
    Gaat ze opeens heel zacht fietsen, kijkt ze achterom en gaat ze ineens links fietsen (Waar ik dus ook fietste). Dat ze daar gaat fietsen oké, maar dan moet ze wel doorfietsen, want wij fietsten best hard. Gaat ze ineens hartstikke zacht fietsen. Vraag ik rustig of ze even door wil fietsen en dan wordt ze ineens boos. ''Hoezo zou ik van jou door moeten fietsen!''.
    Nou, ik was al chagrijnig omdat er eerder op school wat gebeurt is tussen mij en juf, en nu was het helemaal klaar.. Ik ben haar dus rechts voorbij gefietst, zonder Britt en Frank nog doei te zeggen.

    Had ik Rianne op FB een berichtje gedaan waar ik gewoon normaal hoi tegen der zei, komt ze ineens aanzetten met "Wat heb jij allemaal wel niet tegen Britt vertelt over mij"
    Schrok me echt dood, want ik heb helemaal niks tegen Britt gezegd over haar.. Heb ik dat dus gezegd, krijg ik net een berichtje terug dat Britt had gezegd dat ik tegen Britt gezegd had dat we lang Rianne moesten fietsen e.d.. Oké dat heb ik gezegd, maar ik heb erbij gezegd dat we daarna op haar zouden wachten.
    Zegt Rianne ook nog dat ik met iemand anders in haar bh naar haar cup-maat(van bh) wou kijken op kamp.. Maar ik wou dat helemaal niet, maar ik weet alleen dat twee andere meiden dat wouden doen.

    Britt is mijn beste vriendin, waar ik alles tegen kan(of kon) vertellen terwijl zij niks door vertelde; Aan niemand!
    Maar nu ik dat gehoord heb van Rianne dat Britt mij de schuld gaat geven van dingen dat ik niet eens gedaan, ben ik best van geschrokken, omdat Britt NOOIT iets doorvertelde.
    Ik weet nu eigenlijk echt niet wat ik moet doen, tegenover Rianne en Britt.. Boos worden op Britt omdat ze mij de schuld geeft van dingen wat ik niet gedaan heb of wat!?

    Misschien moet je eerst met Britt in gesprek gaan. Want misschien probeert Rianne alleen een beetje zwart te maken, en dan loop je eraan voorbij. Vraag aan Britt wat ze verteld heeft aan Rianne. Dan zul je ook haar kant van het verhaal horen.

    En als je met B in gesprek ben kan je ook aangeven dat je niet fijn vind als er iets doorverteld wordt (;

    [ bericht aangepast op 3 juli 2015 - 15:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Als ik dit lees, ben ik nog altijd blij met het 'vriendengroepje' waar ik toe behoorde. Dat was zo een zalige kliek van allemaal eenlingen en mensen die eigenlijk nergens anders bij hoorden en waar we die onderlinge zeik dus ook totaal niet hadden XD
    En als er dan es iets passeerde, dan praatten we gewoon als 'volwassen' mensen met elkaar erover, en met iedereen die er betrokken was en dan was het opgelost.

    Dus mijn tip... zet iedereen die betrokken is bij elkaar en praat erover! Ook over de dingen die gezegd zijn / zouden zijn en help meteen alle onderlinge issues de wereld uit, als je dan toch bezig ben :'D

    Ik zie dat je pas 12 ben... hoe volwassen jij en je vriendinnen zijn verder kan ik natuurlijk wel niet inschatten, dus in dat opzicht weet ik ook niet hoe 'kinderachtig' sommigen reageren in zo'n gesprek, maar - in mijn denkwijze - is praten nog altijd het beste wat je kan doen om iets opgelost te krijgen, want anders komen er enkel maar meer irritaties en ergernissen en dan gaat een vriendschap op de eerste plaats kapot.
    En tja, de tip om eerst met de ene te praten en dan met de ander... ik ben daar nu nooit fan van geweest omdat er alsnog zoveel verdraaid kan worden of doorgespeeld... dus vandaar dat ik zeg, zet iedereen die betrokken is gewoon samen en praat het samen uit.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”