• Oké sorry voor de misschien wat rare titel, maar dit is wel in een aantal woorden hoe ik mijn gevoel momenteel moet omschrijven.

    Er zit namelijk een jongen bij mij in de klas (Kris) en ik vindt hem nu al ruim een jaar leuk (I know t is lang!!). Ik heb het gevoel dat hij mij ook leuk vindt, maar heb het gevoel dat hij mij niet durft te vragen. En ik heb dus hetzelfde, ik durf hem niet te vragen.
    Zit er wel heel erg mee, want we zitten in groep 8, en nemen over ongeveer een weekje officieel afscheid van elkaar, want ik ga naar een andere school dan hij...
    Ik heb 3 keuzes, die ik door middel van een poll zal voorstellen..

    Zou het ook fijn vinden dat ik 1 of 2 personen heb met wie ik (eventueel via mail) kan praten over deze situatie...

    Groetjes

    Gewoon op/na school zeggen. Wat heb je te verliezen? :')
    En als hij jou niet leuk vind.. Tja, je komt hem dan toch niet meer tegen.


    El Diablo.

    Ik heb voor 2 gestemd; het feit dat jullie over een weekje afscheid van elkaar nemen hoeft niet erg te zijn als jullie iets krijgen. Als hij jou echt niet leuk vind heb je in ieder geval niet dat je nog super lang bij hem in de klas zit en dat alles ongemakkelijk wordt. Je mag er met mij over praten, al ben ik wel wat ouder dan jij (17) en ik weet niet of je dat erg vind? :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Boschetto schreef:
    Gewoon op/na school zeggen. Wat heb je te verliezen? :')
    En als hij jou niet leuk vind.. Tja, je komt hem dan toch niet meer tegen.

    Haha ja dat klopt, maar ik vindt het gewoon moeilijk want als ik hem zeg dat ik hem leuk vindt, en hij mij ook (En we krijgen verkering).. Wat moeten we dan? We gaan allebei naar een andere school :$

    Spotgaai schreef:
    Ik heb voor 2 gestemd; het feit dat jullie over een weekje afscheid van elkaar nemen hoeft niet erg te zijn als jullie iets krijgen. Als hij jou echt niet leuk vind heb je in ieder geval niet dat je nog super lang bij hem in de klas zit en dat alles ongemakkelijk wordt. Je mag er met mij over praten, al ben ik wel wat ouder dan jij (17) en ik weet niet of je dat erg vind? :]

    Leeftijd maakt me niet zo uit.. Als je nog vragen hebt ofzo stuur me maar berichtje goed?

    _Diddle schreef:
    (...)
    Haha ja dat klopt, maar ik vindt het gewoon moeilijk want als ik hem zeg dat ik hem leuk vindt, en hij mij ook (En we krijgen verkering).. Wat moeten we dan? We gaan allebei naar een andere school :$


    Je kan ook afspreken buiten school :')


    El Diablo.

    Vraag het na school. Via Facebook is nogal onpersoonlijk, vind ik. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    _Diddle schreef:
    (...)
    Haha ja dat klopt, maar ik vindt het gewoon moeilijk want als ik hem zeg dat ik hem leuk vindt, en hij mij ook (En we krijgen verkering).. Wat moeten we dan? We gaan allebei naar een andere school :$

    Dat is juist prettiger als je elkaar niet meer op school gaat zien, omdat het best wel awkward wordt als het uitgaat als je bij elkaar op school zit. Als het uitgaat in ieder geval.
    Buiten school is het vrij makkelijk om elkaar nog te zien en al helemaal in de vakantie. Je mag in ieder geval allang blij zijn dat je verliefd bent op iemand in dezelfde stad/dorp, omdat je anders die enorme reistijden hebt om elkaar te zien.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Surgeon schreef:
    (...)
    Dat is juist prettiger als je elkaar niet meer op school gaat zien, omdat het best wel awkward wordt als het uitgaat als je bij elkaar op school zit. Als het uitgaat in ieder geval.
    Buiten school is het vrij makkelijk om elkaar nog te zien en al helemaal in de vakantie. Je mag in ieder geval allang blij zijn dat je verliefd bent op iemand in dezelfde stad/dorp, omdat je anders die enorme reistijden hebt om elkaar te zien.

    Haha thanks!

    Klopt, ik woon ongeveer 2 km van hem af, kan er zo heen fietsen dus :)

    Ik zou het hem na school gewoon even vragen! Wat heb je te verliezen!
    Dat jullie op andere scholen zitten is misschien wel beter, zo wordt het toch wat leuker als je elkaar weer eens ziet. Anders zie je elkaar ook elk uur van de dag en dat wordt gauw vervelend haha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oké STEL dat ik hem na school zeg dat ik hem leuk vindt, hoe moet ik het dan doen?? Want ik zit er eigenlijk serieus over na te denken om hem volgende week donderdag avond te vragen.
    Dan heb ik met mijn klassie een laatste afscheidsavond en miss is het leuk (voor zover het leuk is om een afscheidsfeest te hebben) hem daar te vragen?

    _Diddle schreef:
    (...)
    Haha ja dat klopt, maar ik vindt het gewoon moeilijk want als ik hem zeg dat ik hem leuk vindt, en hij mij ook (En we krijgen verkering).. Wat moeten we dan? We gaan allebei naar een andere school :$


    Er is een heel leven buiten school, dus dat maakt niet uit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    _Diddle schreef:
    Oké STEL dat ik hem na school zeg dat ik hem leuk vindt, hoe moet ik het dan doen?? Want ik zit er eigenlijk serieus over na te denken om hem volgende week donderdag avond te vragen.
    Dan heb ik met mijn klassie een laatste afscheidsavond en miss is het leuk (voor zover het leuk is om een afscheidsfeest te hebben) hem daar te vragen?


    Gewoon eerst zeggen dat je hem leuk vindt. Dan kijken hoe hij reageert en dan loopt de rest meestal wel vanzelf.


    "Ignite, my love. Ignite."

    _Diddle schreef:
    Oké STEL dat ik hem na school zeg dat ik hem leuk vindt, hoe moet ik het dan doen?? Want ik zit er eigenlijk serieus over na te denken om hem volgende week donderdag avond te vragen.
    Dan heb ik met mijn klassie een laatste afscheidsavond en miss is het leuk (voor zover het leuk is om een afscheidsfeest te hebben) hem daar te vragen?

    Je zou hem sowieso even apart moeten nemen, zodat er geen klasgenootjes jullie kunnen storen.
    Dan kan je misschien iets zeggen van: 'Tijdens dit schooljaar ben ik er achter gekomen dat ik jou leuk vind.'
    Hopelijk reageert hij daar gelijk op.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Bedankt Kishimoto en Surgeon

    _Diddle schreef:
    Oké STEL dat ik hem na school zeg dat ik hem leuk vindt, hoe moet ik het dan doen?? Want ik zit er eigenlijk serieus over na te denken om hem volgende week donderdag avond te vragen.
    Dan heb ik met mijn klassie een laatste afscheidsavond en miss is het leuk (voor zover het leuk is om een afscheidsfeest te hebben) hem daar te vragen?


    Ik zou hem inderdaad gewoon apart nemen en hem vertellen dat je hem al een tijdje leuk vind. Ik zou hem niet direct vragen van; vind je mij leuk? Want dat soort jongens kunnen dan nog wel eens verlegen worden. Dus gewoon toegeven hoe jij je voelt en hem daarop laten reageren!

    Also; misschien is het handig om het tegen het einde van de avond te vragen. Stel dat hij zegt dat hij je niet leuk vindt, verpest het in ieder geval niet je avond met de klas!!

    Als je er met nog iemand over wilt praten, mag je altijd een gb'tje sturen! <3


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )