• Hallo iedereen

    Omdat wij zo'n top team hebben(Dit serieus, dus geen sarcasme.) vergeten we wel al eens dat hier users zitten die ook moderator zijn maar dan op andere sites.
    Vandaar vroeg ik me af wie hier allemaal op een andere site moderator is en wat zijn/haar specifieke taken zijn, of je het leuk vind en hoe lang je het al doet.

    Ikzelf ben sinds enkele dagen ook moderator geworden op het Aqua Mundo Forum, omdat het nog maar een forum is van een 2000 tal leden is het nog niet zo druk dat er echt specifieke taken zijn dus we doen allemaal vanalles en helpen waar nodig. Mijn belangrijkste taak is wel nieuws over Center Parcs verzamelen.
    Nogmaals, ik doe het nog niet lang maar vindt het erg interessant en leuk!

    En wat zijn jouw ervaringen met moderators? NIET VAN QUIZLET!!!

    Groetjes
    Jarne
    Cordon


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik, ben al vaker moderator of administrator op forums geweest, die uiteindelijk waren uitgestorven. Ik kan me niet heugen hoe lang ik dat al doe. Ik vind het leuk werk om te doen. :)

    Het meeste wat ik deed is het forum in de gaten houden, topic's updaten, vragen beantwoorden.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2015 - 19:13 ]

    Ik ben veel keer moderator geweest op site's maar zoals ze hier boven al zeiden waren ze bijna nooit online en dan ben ik het ook afgebold!
    Ik vond het wel fijn want ik mocht mensen helpen met problemen en vragen:) het is nu wel raar om zo terug te moeten luisteren ja allee niet luisteren maar ja ik kan het niet goed uitleggen! :).

    Mijn taak was vooral mensen helpen met vragen mensen helpen met ruzie als er iets is wat ze niet begrijpen...enz
    Op die site kon je ook kiezen of je ze rechten gaf of niet alleen de moderators mochten dat kiezen.
    Ik weet niet of ze dat daar moderators noemde maar toch daar iets in de buurt;


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik ben eigenlijk nooit echt actief geweest op een forum buiten dat van Q, dus ik heb hier totaal geen ervaringen mee, haha. Het is wel een interessante vraag. Ik vergeet soms dat er ook mods bestaan op andere sites dan Quizlet. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben een tijdje mod geweest op Fuckhuiswerk.nl. In mijn rebelse anti-school fase. :Y)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Uhm, ik ben peer support op 7 Cups Of Tea, niet een hele bijzondere functie want dat zijn er best veel daar. Maar toch. :') Maar ik ben er niet meer zo actief.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Square schreef:
    Ik ben eigenlijk nooit echt actief geweest op een forum buiten dat van Q, dus ik heb hier totaal geen ervaringen mee, haha. Het is wel een interessante vraag. Ik vergeet soms dat er ook mods bestaan op andere sites dan Quizlet. (krul)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wel, op "Free Forum", een forum dat een vriendin van me had aangemaakt toen we met een groepje van Digidier afstroomden, maar dat was zo klein dat ik alleen oude topics hoefde te sluiten, lol.


    Spinning around, I'm weightless.

    Square schreef:
    Ik ben eigenlijk nooit echt actief geweest op een forum buiten dat van Q, dus ik heb hier totaal geen ervaringen mee, haha. Het is wel een interessante vraag. Ik vergeet soms dat er ook mods bestaan op andere sites dan Quizlet. (krul)

    Dit. x)


    Pretty is just a pretty word.

    Ik ben admin op mijn eigen forum. 8D Daar doe ik vooral wat Krull hier doet.
    Verder ben ik wel eens mod geweest op verschillende, kleine fora maar die gaan inderdaad nogal snel dood.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2015 - 11:50 ]


    Your make-up is terrible

    Ik ben op verscheidene kleine fora die uiteindelijk zijn doodgebloed moderator geweest, en nu ben ik mod op een forum dat al twee jaar in de maak is maar nog steeds niet af is. Ik vind het wel leuk om te doen. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hooverphonic schreef:
    Uhm, ik ben peer support op 7 Cups Of Tea, niet een hele bijzondere functie want dat zijn er best veel daar. Maar toch. :') Maar ik ben er niet meer zo actief.


    wat was dit ookalweer

    Oh, mijn specifieke taken waren trouwens het forum doen blijven draaien, maar dat was nogal moeilijk me een admin die heel haar team en alle leden wegjoeg. :') Nu, op het forum dat nog niet online staat, is mijn taak vooral met nieuwe ideeën komen. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben sinds enkele dagen moderator geworden op hetpaardenspel.nl :) Ik heb enkele boards onder me op het forum, waaronder het handelen in bewerkingen en dergelijke. Ik mag de hele avond gezellig de oorsprong van foto's zoeken en kijken of er aan de copyright regels voldaan wordt.


    What would Emma do?

    Ik ben staff lid (en moderator) op het grootste Bitcoin forum dat er is. Per dag registreren er zich ongeveer 256 mensen, worden er 5712 posts geplaatst en 247 nieuwe topics aangemaakt. Afgelopen maand waren er 65027119 pageviews, 10998 nieuwe topics, 248327 nieuwe berichten en registreren er zich 7625 mensen. Het is dus nogal druk. :Y)

    Mijn job description is simpel; modereer het Nederlandse subforum en zorg ervoor dat nieuwe leden (newbies) zich aan de regels houden. Ik kan topics verplaatsen, topics en posts verwijderen, spam accounts nuken (alle hun posts en topics worden verwijderd en ze krijgen een IP ban) en nog wat meer dingen waar ik nu niet op kom.

    Ik krijg hier ook voor betaald, doordat het redelijk veel tijd kost. De administrator van het forum geeft 25 tot 50% van alle advertensie inkomsten aan de staff, waarbij gekeken wordt hoeveel je hebt gedaan, hoe snel je dingen hebt opgelost, etc. Er zit een heel complex algoritme achter. Ik mag niet vertellen hoeveel ik (gemiddeld) krijg, maar het is genoeg om meer dan 20 jaar GM te kopen. :Y)

    [ bericht aangepast op 29 juni 2015 - 13:05 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    Ik ben staff lid (en moderator) op het grootste Bitcoin forum dat er is. Per dag registreren er zich ongeveer 256 mensen, worden er 5712 posts geplaatst en 247 nieuwe topics aangemaakt. Afgelopen maand waren er 65027119 pageviews, 10998 nieuwe topics, 248327 nieuwe berichten en registreren er zich 7625 mensen. Het is dus nogal druk. :Y)

    Mijn job description is simpel; modereer het Nederlandse subforum en zorg ervoor dat nieuwe leden (newbies) zich aan de regels houden. Ik kan topics verplaatsen, topics en posts verwijderen, spam accounts nuken (alle hun posts en topics worden verwijderd en ze krijgen een IP ban) en nog wat meer dingen waar ik nu niet op kom.

    Ik krijg hier ook voor betaald, doordat het redelijk veel tijd kost. De administrator van het forum geeft 25 tot 50% van alle advertensie inkomsten aan de staff, waarbij gekeken wordt hoeveel je hebt gedaan, hoe snel je dingen hebt opgelost, etc. Er zit een heel complex algoritme achter. Ik mag niet vertellen hoeveel ik gemiddeld krijg, maar het is genoeg om meer dan 20 jaar GM te kopen. :Y)


    Het is dus gewoon een klein bijbaantje eigenlijk?:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!