"Ahum, juffrouw Layton en Adams zich graag melden van voor graag, jullie weten wel waarom." Het groepje schrok zich een blauwtje. Elles draaide zich om en keek recht in het gezicht van de surveillant van dienst, meneer Norris. Meteen verdween de gezellige sfeer van zo-even. Meneer Norris keek streng de groep rond en meekte een gebaar dat ze nu, nu, verwacht werden.
Elles schoot als eerste in actie en wandelde elegant het gebouw binnen, op de voet gevolgd door Elisa.
"We zijn erbij," grinnikte Elisa terwijl ze onverschillig haar schouders optrok.
"Ooit moet de eerste keer van het jaar zijn, niet waar? Het is vernieuwend dat het juist de eerste schooldag is," zei Elles, de sfeer luchtig houdend, al was de spanning bij beiden goed te voelen.
Zenuwachtig klopte Elisa aan en met een zo zelfzeker mogelijke tred gingen de meisjes het kantoor binnen.
"Goedemorgen, juffrouw Layton, Adams. Mooie eerste schooldag, niet waar?" Beleefd knikten de dames naar het hoofd en namen schaapachtig plaats.
"Bij de eerste schooldag al pranks uithalen? Excuseer, een prank, mag ik toch hopen. Jullie hebben jullie agenda nog niet eens kunnen afhalen en ik zou er al zo een nota in zetten. Hierbij houd ik het maar bij twaalf uur strafwerk in de kantine, ieder apart. Zorg dat ik jullie het komende kwartaal niet meer hoef te zien." Zijn stem bulderde met het woord luider, je kan het zelfs schreeuwen noemen. Ze kregen nog wat verwijten toegeworpen hoe onverantwoord ze wel niet waren en dat hun ouders zeker nog wel een belletje konden verwachten. De hele tijd knikte de meisjes beleefd totdat ze eindelijk weg mochten.
"Hehe, dat was me wat. De straf valt nog wel mee, achja, het was het waard," schokschouderde Elisa.
"Dat is al een spannend nieuw schooljaar meer," grimaste Elles, maar moest uiteindelijk wel lachen. De les was al een tijdje begonnen, maar ze hadden allebei geen zin om het eerste uur te hervatten.
"Ik heb nu wiskunde, bah. Wil ik wel missen."
"Ik geschiedenis," deelde Elles mee.
"Zie je straks dan, ik moet naar vleugel E."
Bij haar weg naar naar vleugel C twee knalde ze tegen de enige persoon die buiten haarzelf en Elisa niet in de klas zat. Ze struikelde onhandig en zocht naar het gezicht van degene waartegen ze aanliep, dat dan ook nog eens een onbekende kerel bleek te zijn.
i can swear, i can joke i say what's on my mind if i drink if I smoke i keep up with the guys