Avery Lily Penotty (Kayla, Thomas)
Mentally Ill,
Outfit.
"But even my psychiatrist told me 'maybe life isn't for everyone'," Be careful to read.
"Row, row, row your boat, gently down the stream. Merrily, merrily, merrily, merrily, life is but a dream," zong ik zachtjes terwijl ik achter in de auto zat. Auto's maakte mij nerveus, of waren het nieuwe bestemmingen die mij nerveus maakte? Ik wist het niet goed als ik eerlijk moest zijn. Zachtjes bewoog in naar voor en naar achter op het deuntje van de muziek. Misschien een nieuw liedje? Zelfde ritme. Drip Drip, drip goes the blood, gently down your arm, dripping dripping dripping dripping, you better call alarm. Mijn ogen schoten naar de twee mannen voor in de auto. Ik zat toch al in een gekkenhuis, dan mocht ik ook wel zingen. De mannen voor in de auto moesten er alleen op letten dat ik niet weg zou rennen. Wegrennen, ha, alsof ik daar nog de kracht voor had. Zachtjes begon ik te zingen, maar ik kreeg niets meer dan een bezorgde blik. Bezorgd was het verkeerde woord. Ik was alleen maar een extraatje, nog eentje waar ze geld voor kregen omdat ik deel ben van het systeem. Ha, ha, ha. geven om bestond geeneens, bestond niet, niet, niet. Een rilling liep over mijn rug, ik had het waarschijnlijk gewoon koud. De man die de auto bestuurde draaide zich even naar mij toe.
"Avery, ik wil jou en Kayla erop wijzen dat je hier niet zit omdat je straf heb. Gewoon een nieuw thuis, dat is alles. En je kan er nieuwe vrienden maken, je hoeft niet alleen te zitten," zei hij met een kleine glimlach. Ik knikte braaf. Hoefde niet, mocht wel, begrepen. Volgens de dokter en psychologen en psychiaters en weet ik veel wie kende ik Kayla, al kende ik geen Kayla. Maar het punt was dat ik soms en briefje moest achterlaten en ze schreef soms in mijn dagboek. Volgens de dokters was Kayla mij en ik Kayla, maar zo werkte het denk ik niet. Anders zou ik gewoon één persoon zijn en niet in een gekkenhuis zitten. De auto stopte en één van de mannen stapte ik en maakte de deur open.
"Ik wil niet, ik wil terug, Cloves was leuk, Cloves was goed," jammerde ik. Maar de man haalde me zonder enige moeite uit de auto. Hij gaf me een veel te zware tas aan, gevuld met boeken en mijn schriften. De rest van mijn koffers werden gebracht, ik zelf was niet in staat om meer dan vijf kilo te tillen. Twee kilo was vaak al een probleem. Zwakke botten zei ik, te weinig energie zeiden de dokters. Ik liep rustig richting de deur van het gebouw, kijkend naar wie ik precies zou kunnen of willen aanspreken. Niemand. Goed idee. Ik wilde echter niet alleen zijn, nooit alleen zijn. Ik liep rustig om een groepje mensen af, al trilde mijn knieën als een gek. "Heey," zei ik zachtjes. Ik rechtte de bloemenkroon in mijn haar even en zette een half stapje achteruit.
(Ik zie wel waar ze nu bij staat^^.)
[ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 17:41 ]
We've lived in the shadows for far too long.