Eens,
voor mij is het gymnasium onwijs makkelijk. Als ik goed leer, haal ik een 9 of een 10. Nu heb ik de motivatie daar niet voor en haal ik vooral zevens en achten. Tenminste, ik heb de motivatie wel, maar met deze cijfers haal je het jaar ook en heb ik meer tijd over voor de dingen die ik leuk vind (muziek), waar ik ook mijn baan van zou willen maken. Ik vind dat dat meer nut heeft dan leren voor een 10 omdat ik er later meer aan zal hebben.
Het zou veel beter zijn als je ook werd beoordeeld op je werkhouding, of nog beter: op je vooruitgang.
Het zit gewoon zo simpel en saai in elkaar, als je goed leert haal je een 9 of een 10. Ik vind dat er meer aan vast moet zitten behalve je leerwerk, je opleiding laat niet zien hoe intelligent je bent, het laat zien of je veel en goed leert of niet en dat vind ik fout. Ik vind dat school zich meer moet richten op sociale vlakken en praktische lessen moet gaan geven zoals huishouden of bijvoorbeeld belastingaangifte doen, want dat weet niemand als ze van school af komen.
Bij ons op school zijn ze al bezig om meer te kijken naar hoe het ook anders kan, vooral op het vlak dat je wordt beoordeeld op je vooruitgang en niet je prestaties, omdat die volledig van je inzet afhangen.
Iedereen kan rijtjes in zijn hoofd stampen, begrijpen is iets anders en ik vind dat scholen zich meer moeten richten op het begrijpen van dingen.
[ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 22:04 ]
Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?