• Dit is de Q&A over de personages van Thrive and Endure. Maedelynn en Alora Penrose.

    Vragen over de personages! Dus niet over de verhaalijnen.
    Ook mag je gerust vragen stellen aan ons (Sharay en Nicole,) de schrijfsters van het verhaal.




    Dit topic blijft zolang open als jullie willen.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 11:56 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Vraag aan Alora:
    - Appel of chocolade? ;)
    - Heb jij ooit in jouw leven gedroomd van zo'n machtige positie als waar jij nu in staat? (verloofde van de koning)
    - Hoe zou jij je jeugd omschrijven, en de band met je zus Maedelynn?
    - Hoe vind je Kingslanding? (De omgeving, uiterlijk, mensen, gewoontes etc)
    - Hoe zie jij jouw leven over 15 jaar?

    Vraag aan Maedelynn:
    - Zon of sneeuw? ;)
    - Hoe zou jij jouw jeugd omschrijven, en de band met je zus Alora?
    - Hoe vind jij Winterfell? (Ook omgeving, mensen, gewoontes etc)
    - Als jij één wens zou mogen doen, wat zou dat zijn?
    - Welke plek in Westeros zou jij nog een keer willen zien?

    Vraag aan schrijvers:
    - Wanneer gaan jullie verder schrijven!!


    How do you know; great and wisely weaselman?

    Vraag aan Alora:
    - Appel of chocolade? ;)
    ~ Chocolade
    - Heb jij ooit in jouw leven gedroomd van zo'n machtige positie als waar jij nu in staat? (verloofde van de koning)
    ~Nee, totaal niet. Ik droomde altijd van trouwen met een Lord, want dat was altijd de norm: de dochters van een Lord trouwen met een andere Lord. Sommige zouden zeggen dat ik me gelukkig mag prijzen om te trouwen met de koning, maar alles heeft ook zijn nadelen.

    - Hoe zou jij je jeugd omschrijven, en de band met je zus Maedelynn?
    ~ In mijn ogen had ik een geweldige jeugd. Ik had een tweelingzusje om alles mee te delen, een broer om naar op te kijken, ook al vond hij het leuk om me soms een beetje te pesten en een vader en moeder die ontzettend veel van me hielden. Mae en ik zijn altijd heel verschillend geweest, maar gek genoeg konden we het altijd goed met elkaar vinden. We waren vaak bij elkaar te vinden, misschien deden we niet altijd hetzelfde, maar zo lang we bij elkaar waren, was het goed. Ik kan nog heel veel leren van haar en ongetwijfeld, zij ook van mij.

    - Hoe vind je Kingslanding? (De omgeving, uiterlijk, mensen, gewoontes etc)
    ~ Ik vind Kingslanding echt een prachtige plek en na mijn thuis, Woodcourt, is dit mijn favoriete plek. Ik heb niet zo heel veel met de kledingstijl en haarstijlen hier. Ik kleed me daarom ook nog steeds zoals ik dat thuis ook altijd deed. De mensen hier zijn heel afwisselend, sommige zijn aardig en sommige doen alleen maar aardig. Het heeft me wel een tijdje gekost om het verschil tussen die twee dingen te herkennen. Je moet wel op je hoede zijn met de mensen hier, zeker door mijn positie als verloofde van Tommen en toekomstige koningin. Ook met de gewoontes van Kingslanding heb ik niet veel. Natuurlijk houd ik me wel bezig met de gewoontes die ik verplicht ben te kennen als ik koningin ben.

    - Hoe zie jij jouw leven over 15 jaar?
    ~ Ik zie mezelf zeker getrouwd met Tommen, daar kan ik niet onderuit. Ik hoop dat er tegen die tijd een paar prinsjes en prinsesjes zich door het kasteel banen. Het is moeilijk om te zeggen hoe mijn huwelijk met Tommen er dan uit zal zien, ik hoop dat ik voor ook maar een klein gedeelte mijn vrede en geluk er mee zal hebben gevonden. Ik hoop ook dat ik een goede koningin voor het rijk zal zijn en de kans heb gekregen om een écht verschil te maken.


    Vraag aan Maedelynn:
    - Zon of sneeuw? ;)
    ~ Zeker weten sneeuw, ik haal bijvoorbeeld veel plezier uit sneeuwballen.
    - Hoe zou jij jouw jeugd omschrijven, en de band met je zus Alora?
    ~ Mijn jeugd was, nouja, ik was het kind dat altijd een beetje lak had aan de regels. Ik zocht afleiding in weglopen, vechten, en zelfs stelen. Ik baalde er altijd van dat ik in een hoge stand was geboren, ik wilde namelijk niet zo zijn. Ik wilde me kunnen gedragen als een boerendochter.
    Alora en Eliar waren altijd meer de voorbeeldige kinderen. Toch was Eliar ook wel een beetje een pestkop. Alora en ik verschilden toendertijd enorm veel meer dan nu, toch was onze band er goed. Ik heb zeker geluk met een tweelingzusje zoals zij. Ze vergaf het me keer op keer, als ik haar plaagde of weer eens voorschut zette. Ik houd van haar met heel mijn hart en ik geloof zeker dat zij ook zo van mij houdt.

    - Hoe vind jij Winterfell? (Ook omgeving, mensen, gewoontes etc)
    ~ Winterfell is prachtig op zijn eigen, grauwe en koude manier. Het landschap is erg grimmig maar de mensen zijn verre van dat. Alles staat dicht bij de natuur en de mensen houden dan ook niet van al dat neppe gedoe, daar ben ik ontzettend blij mee. De gewoontes zijn eigenlijk bijna hetzelfde als die van Woodcourt.
    - Als jij één wens zou mogen doen, wat zou dat zijn?
    ~ Ik zal erg graag nog een enorm lange rondreis maken met een boot. Aangezien Woodcourt een eiland is, was ik altijd erg gefasineerd door water. Ik zal plekken willen bezoeken die menig mens graag overslaan.
    - Welke plek in Westeros zou jij nog een keer willen zien?
    ~ De Iron Islands, maar ook The Wall en verder

    Vraag aan schrijvers:
    - Wanneer gaan jullie verder schrijven!!
    ~Wij lopen al een heel stuk voor op wat jullie te lezen hebben gekregen, vandaar dat wij zo vaak hoofdstukken kunnen activeren. Ook al lopen we voor, we zijn nog steeds dagelijks bezig met het verder schrijven.


    Dankjewel voor de vragen!
    We hopen ze zo goed genoeg beantwoord te hebben./b]

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:45 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Alora:
    1. Omschrijf jezelf met één woord.
    2. Wat is jouw idee van geluk?
    3. Stel je kon van leven ruilen, met wie zou dat zijn?
    4. Zijn er nog leuke roddels uit King's Landing?
    5. Wie is eigenlijk de oudste van jullie twee?
    6. Welk advies zou je Mae geven?
    7. Eerlijk zijn nu: hoe graag zou je niet aan Tommen vastzitten? En daarmee ook Cersei.
    Mae:
    1. Omschrijf jezelf met één woord.
    2. Wat zoek jij in een man?
    3. Hoe zit dat nou met Theon?
    4. Heb je een geheim talent?
    5. Is het niet ongelofelijk moeilijk tussen al die knappe Starks?
    6. Welk advies zou je Alora geven?
    7. Rank Robb, Theon en Jon.
    Schrijvers:
    1. Als jullie konden tijdreizen, naar welke tijd zou je afreizen?
    2. Stel Westeros had een boyband, wie zouden daarin zitten en wat zou hun positie zijn?
    3. Wie willen jullie op de troon en wie denken jullie die op de troon zal eindigen?
    4. Favoriete personages?
    5. Een top van de knappe mannen van Westeros (ik daag jullie uit haha)
    6. Welke vijf personen zouden jullie meenemen om de troon te bemachtigen?
    7. Wie zijn jullie ships?

    Alora
    1.Omschrijf jezelf met één woord.
    ~Zelfbeheerst

    2. Wat is jouw idee van geluk?
    ~ Mijn idee van geluk is zowel liefde, welvaart en intens plezier in het leven ervaren.

    3. Stel je kon van leven ruilen, met wie zou dat zijn?
    ~Ik zou wel van leven willen ruilen met Mae. Haar positie staat onder veel minder druk, waar door er meer ruimte is om te genieten van het leven. Als ik met Tommen getrouwd ben, zijn gelijk alle ogen op hem en mij gericht. Ik moet er altijd voorbeeldig uit zien, voorbeeldig gedragen, kennis hebben van politiek, maar ook alles weten over de nieuwste dansen die er zijn en het belangrijkste: ik word geacht om spoedig een mannelijke opvolger op de wereld te zetten. Natuurlijk moet Mae ook een mannelijke opvolger baren, maar als dat haar niet meteen lukt, dan zijn niet alle ogen in Westeros gevuld met teleurstelling in hun koningin.

    4. Zijn er nog leuke roddels uit King's Landing?
    ~Nou, de roddel gaat natuurlijk al een tijdje de ronde dat Cersei's kinderen zijn ontstaan uit incest en ik neig er steeds meer naar om dat ook te geloven. Oh en er wordt ook gezegd dat één van mijn ladies het hof gemaakt wordt.

    5. Wie is eigenlijk de oudste van jullie twee?
    ~Ik

    6. Welk advies zou je Mae geven?
    ~ Plezier in het leven is belangrijk, maar het gedragen naar je status ook.

    7. Eerlijk zijn nu: hoe graag zou je niet aan Tommen vastzitten? En daarmee ook Cersei.
    ~Tommen is een hele lieve jongen en ik mag hem ook, maar ik heb geen gevoelens voor hem. Om die reden zou ik heel graag niet verloofd met hem willen zijn. Ik had veel liever in de positie van mannen gezeten. Dan had ik zelf mijn verloofde uit kunnen kiezen en zou ik niet alleen een handelsobject zijn voor een verbetering van de positie van Woodcourt. Dit bedoel ik niet als een belediging tegenover mijn ouders, ik neem ze niks kwalijk, ik kan alleen maar blij zijn dat ze me zo'n hoge ranking als deze hebben kunnen bezorgen. En niet aan Cersei vastzitten staat natuurlijk altijd bovenaan mijn wenslijstje.



    Mae:
    1. Omschrijf jezelf met één woord.
    ~‘Ontembaar’

    2. Wat zoek jij in een man?
    ~ Het enige wat ik in een man zoek is het gevoel dat ik bij hem wil zijn de rest van mijn leven.

    3. Hoe zit dat nou met Theon?
    Uh, ja, hij is een klootzak…

    4. Heb je een geheim talent?
    Stelen en met mijn kleine teen wiebelen. De rest vraag je maar aan Robb.

    5. Is het niet ongelofelijk moeilijk tussen al die knappe Starks?
    ~ Damn Sure It Is! Eddard, Robb, Jon. Mijn eierstokken beginnen al te trillen.

    6. Welk advies zou je Alora geven?
    ~Echt poepslecht advies voor een Koningin maar toch.
    Volg je hart, niet je hoofd

    7. Rank Robb, Theon en Jon.
    Robb: 8, want in alles is hij beter dan goed.
    Theon: 7, hij is een douche, maar hij laat me lachen.
    Jon: 7, erg vriendelijk maar wel saai.

    Sharay

    1. Als jullie konden tijdreizen, naar welke tijd zou je afreizen?
    1500-1600, maar dan wel als een adel persoon, want anders zou ik het niet uithouden.

    2. Stel Westeros had een boyband, wie zouden daarin zitten en wat zou hun positie zijn?
    Jaime Lannister als zowel zanger als schrijver voor de band, maar hij krijgt veel rare blikken als hij voor de zoveelste keer een liedje over incest er in probeert te krijgen, Robb Stark vooraan, Viserys targaryen als de bad boy en Loras Tyrell die iedereen aan zijn/haar shampoo keuze laat twijfelen

    3. Wie willen jullie op de troon en wie denken jullie die op de troon zal eindigen?
    Ik denk dat Daenerys op de troon eindigt en dat is ook wat ik hoop.

    4. Favoriete personages?
    Tyrion, Arya en Daenerys

    5. Een top van de knappe mannen van Westeros (ik daag jullie uit haha)
    1 Robb Stark. 2. Jon Snow 3. Viserys Targaryen 4 Khal Drogo. 5. Daario Naharis

    6. Welke vijf personen zouden jullie meenemen om de troon te bemachtigen?
    Daenerys Targaryen, Petyr Baelish, Tywin Lannister, Ramsay Snow, Robb Stark

    7.Wie zijn jullie ships?
    Daenerys en Jora en Sansa en Tyrion


    Nicole:

    1. Als jullie konden tijdreizen, naar welke tijd zou je afreizen?
    Jaren 90s, dan kan ik alle slechte boybands mee maken en Justin Timberlake voor me winnen.

    2. Stel Westeros had een boyband, wie zouden daarin zitten en wat zou hun positie zijn?
    Ik zou het ten eerste instantie two and a half man noemen. Jaime, Jon and Tyrion.
    Jon als de gevoelige, maar erg slechte songwriter. Jaime als de sexy womanizer, en hij staat natuurlijk volop in de roddelpers. En de charismatische grapjas Tyrion die elk meisje om zijn kleine vinger wind.

    3. Wie willen jullie op de troon en wie denken jullie die op de troon zal eindigen?
    Ik wil Tyrion op de troon en ik denk dat Deanrys op de troon eindigt.

    4. Favoriete personages?
    Tyrion, Petyr en Theon.

    5. Een top van de knappe mannen van Westeros (ik daag jullie uit haha)
    Hetzelfde als Sharay, ook al komen ze niet allemaal uit Westeros.

    6. Welke vijf personen zouden jullie meenemen om de troon te bemachtigen?
    Bealish, Tyrion, Jon, Deanerys, Margaery.

    7. Wie zijn jullie ships?
    Ik ship mezelf met elke hunk ofcourse maar ik ship JaimexBrienne en SansaxPetyr RamsayXWorst. God ik ben raar.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 17:42 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    (Mae) Wed, bed, behead: Theon, Robb and Jon?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    (Mae) Wed, bed, behead: Theon, Robb and Jon?
    Pfff, je maakt het me wel erg lastig.
    Ik zal uhh:
    Wed: Robb natuurlijk
    Bed: Misschien niet de beste optie, maar er gaat een gerucht rond dat Theon het wel flink goed kan.
    Behead: Armuh Jon, maar Jon is gewoon een beetje saai.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...