• Hallo allemaal,

    Ik heb hulp en ideetjes nodig. Ik zal het even uitleggen. In de zomervakantie gaan we met scouting op zomerkamp. Nu ben ik leiding bij de esta's leeftijd van 6 tot en met 11. Als thema hebben wij gekozen voor FBI Politie. Spannend, maar ook dat de jongste weten wat het is. Nu gaan we zaterdag bij een zitten voor een verhaal te gaan bedenken die de rode draad zal gaan zijn tijdens de week. Onze bedoeling is om het thema zoveel mogelijk terug te laten komen. Dus bij spellen, tochten en activiteiten en dit kan op verschillende manieren. Zelf heb ik natuurlijk al wel wat dingen maar omdat hier creatieve en originele mensen zitten dacht ik laat ik eens kijken of jullie leuke ideeën hebben.

    De globale week is op Zaterdag aan komen. Maandag naar de stad voor inkopen van eten, woensdag is zwemdag en zaterdag weer naar huis. Nu hebben we nog geen echte planning gemaakt. We dachten al voor een tocht iets spannends van te maken. Echte nachtspellen zullen niet goed gespeeld kunnen worden aangezien de esta's gaan slapen zodra het donker word dus rond 10 uur. In het donker zullen zij dus niet veel spellen spelen. Nu moeten we goed oppassen dat het niet te eng is maar wel redelijk geloofwaardig.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben ooit op kamp geweest waar er gedurende de week steeds dingen kwijtraakten, er opeens rare tekeningen in het zand stonden en meer van dat soort dingen. Dan moesten wij als groep op zoeker naar de dader (iemand van de leiding). Ik weet niet meer precies hoe ze dat hebben gedaan, maar het was wel heel erg leuk.
    Als spannende tocht moesten we 's avonds het bos in, omdat de dief/enge man zogenaamd gezien was. Die man was er dan niet, maar wel een schat van de verloren spullen (van de leiding, niet van ons) en chips n.n. Toen we terugkwamen, was de dader op het terrein en 'overmeesterde' de leiding hem. Daarna mochten we hem aan een kampvuur ondervragen (naja, vragen stellen) en kwam de ontknoping.

    Ik vond het met mijn 10 jaar toen heel geloofwaardig en wel spannend, maar niet te (:


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik ben ooit op kamp geweest waar er gedurende de week steeds dingen kwijtraakten, er opeens rare tekeningen in het zand stonden en meer van dat soort dingen. Dan moesten wij als groep op zoeker naar de dader (iemand van de leiding). Ik weet niet meer precies hoe ze dat hebben gedaan, maar het was wel heel erg leuk.
    Als spannende tocht moesten we 's avonds het bos in, omdat de dief/enge man zogenaamd gezien was. Die man was er dan niet, maar wel een schat van de verloren spullen (van de leiding, niet van ons) en chips n.n. Toen we terugkwamen, was de dader op het terrein en 'overmeesterde' de leiding hem. Daarna mochten we hem aan een kampvuur ondervragen (naja, vragen stellen) en kwam de ontknoping.

    Ik vond het met mijn 10 jaar toen heel geloofwaardig en wel spannend, maar niet te (:
    Dat klinkt inderdaad heel tof. We hebben op estakamp twee weken terug een brief gevonden van een boef die een koffertje na de jatting had verloren en we moesten daarvan ook nog het cijferslot en opdrachten doen. De kinderen werden ook gebeld door de zus van een leiding en ze waren helemaal panisch en helemaal in de waan wat echt heel mooi was om te zien


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Klink best cool, ik heb op groep 8 kamp leven cluwedo gedaan. Dat was ook best tof. Daar kun je ook je eigen verzie van maken. Dan ben jij natuurlijk FBI en ga je een moord onderzoeken met cluwedo style. (Vind je het een idee mail me privé dan leg ik onze verzie uit ik ben nu geen tijd)


    .......

    Mette_Sprookjes schreef:
    Klink best cool, ik heb op groep 8 kamp leven cluwedo gedaan. Dat was ook best tof. Daar kun je ook je eigen verzie van maken. Dan ben jij natuurlijk FBI en ga je een moord onderzoeken met cluwedo style. (Vind je het een idee mail me privé dan leg ik onze verzie uit ik ben nu geen tijd)
    Dat is inderdaad een goeie. Wij spelen regelmatig Cluedo in het bos op een manier en dan zo en steeds anders. Maar thans. Het is zaterdag gaan we zitten voor het verhaal en volgende week voor de planning en shit. Maar dan op een een of andere manier vergeet je altijd al je dingen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan