• Hoi allemaal!
    Omdat het nu steeds meer zomer (lijkt) te worden, vind ik het leuk om mijn haar wat blonder te krijgen. Nu heb ik nog nooit mijn haar geverfd en doe ik dat ook liever niet, omdat ik niet weet hoe het uitpakt.

    Ik las op internet dat citroensap werkt en dat doe ik op vakantie inderdaad ook. Ik wil liever wat eerder blond, dus ik zocht op internet en kwam uit op blondspray en blondshampoo. Veel mensen waren te spreken over de Etos Huismerk Blond Shampoo, maar ook veel mensen over de John Frieda Go Blonder - Shampoo/Spray (Die kost wel 8 euro meer dan die van de Etos).

    Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met deze shampoo's/sprays en of ze aan te raden zijn. Ik heb donkerblond haar en wil ongeveer 2 tinten lichter.

    Bedankt!

    Ik heb het vroeger gebruikt toen mijn haar meer blond was dan bruin. Bij mij werkte het niet echt, maar dat zou ook aan mijn haar kunnen liggen c:


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Ik heb het vroeger gebruikt toen mijn haar meer blond was dan bruin. Bij mij werkte het niet echt, maar dat zou ook aan mijn haar kunnen liggen c:


    Hmm! Oke, thanks! :D

    Ik heb ooit blondspray gebruikt en, tsja, het werkte niet. Gewoon niet.


    I solemly swear that I am up to no good

    Mijn moeder heeft blond haar en gebruikt blondspray als het weer wat warmer wordt.
    Ze spuit het dan op haar haar en gaat naar buiten als de zon schijnt. Dan zie je wel degelijk verschil na een paar keer.


    El Diablo.

    Het licht van de zon helpt volgens mij ook om lichter haar te krijgen

    Ik heb geen idee of het werkt. Dat ligt ook aan het haar van diegene waarbij je het gebruikt. Je zou het gewoon eens kunnen proberen, en als dat niet werkt, zou je altijd je haar geleidelijk aan kunnen verven. Zo laat ik om de zoveel maanden blonde plukjes in mijn haar verven, zodat het geleidelijk aan blonder wordt en je beter kan inschatten hoe licht je kunt gaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Nasir schreef:
    Ik heb geen idee of het werkt. Dat ligt ook aan het haar van diegene waarbij je het gebruikt. Je zou het gewoon eens kunnen proberen, en als dat niet werkt, zou je altijd je haar geleidelijk aan kunnen verven. Zo laat ik om de zoveel maanden blonde plukjes in mijn haar verven, zodat het geleidelijk aan blonder wordt en je beter kan inschatten hoe licht je kunt gaan.


    Dat is idd een goede tip! Thanks!

    Vroeger gebruikte ik echt vaak blondshampoo en spray alleen ik merkte nauwelijks verschil.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bij blondshampoo merk ik geen verschil, met de blond spray ben ik niet bekend.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik gebruik zelf altijd schilver shampoo en masker. Ik heb namelijk wel geblondeerd haar en dat zorgt ervoor dat de geel pigmenten uit je haar trekken. Dus ik weet niet hoe blond je van jezelf echt bent, maar bij mij werkt het in elk geval om heel licht blond te blijven.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2015 - 16:12 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik gebruik af en toe andrelon zomerblond. Maar ik heb al best lichtblond haar van mezelf :P dus ik weet eigenlijk niet of het zo goed werkt haha


    Life is hard and then we die

    Tenzij je haar al blond is van zichzelf werkt dat niet/amper. Ook zilvershampoo, zoals hier boven genoemd, gaat pas werken als je al licht haar hebt. Zilvershampoo is, ondanks de naam, blauw/paarse shampoo die de geeltinten uit je haar 'trekt' (blauw staat tegenover geel in het kleurenschema), en wordt veel gebruikt door ouderen die de geeltinten uit hun haar willen krijgen of mensen die van heel donker naar wit willen (zoals ik).
    Omdat je haar al wel blond is zou ik zilvershampoo proberen, dat maakt het in ieder geval minder 'geel' en wat meer blond/wit. Bij donkerblond haar werkt dit echter al minder goed en het droogt je haar enorm snel uit dus haarmaskers zijn een must. Blondshampoos en sprays hebben bij mij nooit geholpen helaas. ):


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted