• -nvt-

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:05 ]

    Al eens goed een gesprek gehad met je ouders zonder je broertje erbij?
    Of laat ze deze tekst lezen. Dan kunnen ze je ook niet in de reden vallen en heb je je zegje gedaan en zien ze (hopelijk ook snappen) hoe jij tegen de situatie aankijkt.

    Ik heb verder geen ervaring in deze soort situatie, dus meer tips kan ik je niet geven. Ik zou kunnen zeggen; 'Geef je broertje eens een flinke dreun!', maar uiteindelijk denk ik dat jij daar alleen maar slecht vanaf komt. Dus doe dat maar niet.

    Het is wel een ontzettende kutsituatie en ik vind het jammer dat je je erin bevindt. Hopelijk kun je je ouders binnenkort toch laten inzien dat dit oneerlijk is en wordt het snel verholpen. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Jeetje.. Vervelend zeg.
    Je bent zeker geen kutzus, je voelt je gewoon niet eerlijk behandelt. Dat is best logisch als ik het zo lees..
    Heb je weleens op een rustige manier met je ouders hierover gepraat? Misschien dat ze je dan kunnen begrijpen.. Ik weet ook niet in hoeverre ze daar voor open staan?

    (Ik wilde vroeger ook graag gitaarspelen, maar les was volgens mijn ouders te duur. Ik mocht het daarom ook niet.. nu ontkennen ze dit. pff. Ik ken die pijn..)


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    GandalfTheSexy schreef:
    Al eens goed een gesprek gehad met je ouders zonder je broertje erbij?
    Of laat ze deze tekst lezen. Dan kunnen ze je ook niet in de reden vallen en heb je je zegje gedaan en zien ze (hopelijk ook snappen) hoe jij tegen de situatie aankijkt.

    Ik heb verder geen ervaring in deze soort situatie, dus meer tips kan ik je niet geven. Ik zou kunnen zeggen; 'Geef je broertje eens een flinke dreun!', maar uiteindelijk denk ik dat jij daar alleen maar slecht vanaf komt. Dus doe dat maar niet.

    Het is wel een ontzettende kutsituatie en ik vind het jammer dat je je erin bevindt. Hopelijk kun je je ouders binnenkort toch laten inzien dat dit oneerlijk is en wordt het snel verholpen. <3


    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:06 ]

    Maleficia schreef:
    Jeetje.. Vervelend zeg.
    Je bent zeker geen kutzus, je voelt je gewoon niet eerlijk behandelt. Dat is best logisch als ik het zo lees..
    Heb je weleens op een rustige manier met je ouders hierover gepraat? Misschien dat ze je dan kunnen begrijpen.. Ik weet ook niet in hoeverre ze daar voor open staan?

    (Ik wilde vroeger ook graag gitaarspelen, maar les was volgens mijn ouders te duur. Ik mocht het daarom ook niet.. nu ontkennen ze dit. pff. Ik ken die pijn..)


    Hij heeft zelfs ook gitaar proberen te spelen alleen was dat dan 2 minuten voordat we naar school moesten en dan kwamen we bijna telaat, dit was dan met zijn akoestische gitaar, maar met zijn elektrische heeft ie niet zoveel gedaan omdat je echt les moet hebben gehad om het te kunnen spelen.

    Nog steeds weet ik niet wat ik moet zeggen Demy — alleen maar dat je altijd altijd altijd een bericht mag sturen (zowel op Q. als op FB) zodat ik je op een onbekende manier kan helpen je gedachten te verzetten <3


    Geloof me, 'omdat hij jonger is' heeft maar een bepaalde reikwijdte en dit gaat er ver over. Mijn zusje is zestien en zij doet net zoveel als ik thuis, en dat is maar een jaartje ouder dan jouw broertje. Jouw ouders zijn oneerlijk bezig, dat is wat er gebeurd. Ook vind ik het enorme bullshit dat jij van jouw geld dingen voor hem moet kopen. Kan je hier eventueel met je vader niet over praten, aangezien je zelf al aangeeft dat je moeder nogal onredelijk is? En anders zo snel mogelijk het huis uit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Arianne schreef:
    Geloof me, 'omdat hij jonger is' heeft maar een bepaalde reikwijdte en dit gaat er ver over. Mijn zusje is zestien en zij doet net zoveel als ik thuis, en dat is maar een jaartje ouder dan jouw broertje. Jouw ouders zijn oneerlijk bezig, dat is wat er gebeurd. Ook vind ik het enorme bullshit dat jij van jouw geld dingen voor hem moet kopen. Kan je hier eventueel met je vader niet over praten, aangezien je zelf al aangeeft dat je moeder nogal onredelijk is? En anders zo snel mogelijk het huis uit.


    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:07 ]

    Sheathes schreef:
    Nog steeds weet ik niet wat ik moet zeggen Demy — alleen maar dat je altijd altijd altijd een bericht mag sturen (zowel op Q. als op FB) zodat ik je op een onbekende manier kan helpen je gedachten te verzetten <3



    Aww dankje <3 Dit betekend veel voor me.

    MrsGately schreef:
    (...)

    Mijn vader koopt juist die visacard zodat ik hem moet kopen, ze hebben een beetje er samen gezag in, af en toe staat mijn vader aan mijn kant en af en toe is dat mijn moeder, er zijn nog zoveel meer dingen alleen ik wil die er juist niet bij voegen want dan wordt ik echt een waterval zoals mijn vriendin zegt.

    Wat vervelend allemaal! Ik kan zo slecht tegen oneerlijkheid, en ik wil je graag helpen, maar ik weet niet hoe. Zou het helpen als je je waterval op papier uitschreef (net zoiets als dit topic dus) en het eens aan ze geeft? Of ben je dan weer een 'aansteller' etc.?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Arianne schreef:
    (...)
    Wat vervelend allemaal! Ik kan zo slecht tegen oneerlijkheid, en ik wil je graag helpen, maar ik weet niet hoe. Zou het helpen als je je waterval op papier uitschreef (net zoiets als dit topic dus) en het eens aan ze geeft? Of ben je dan weer een 'aansteller' etc.?


    Dat is het een beetje, ik uit mijn gevoel gewoon af en toe teveel denk ik voor ze, maar als ik het inhoud zoals mijn broertje dan ben ik weer dom bezig en vraag ik om aandacht, terwijl als mijn broertje het inhoud dan is het allemaal goed en moet ik hem laten. Tis gewoon naar dat het een beetje een dubbel gevoel is.

    Heb even een traantje gelaten van de reacties, had nooit verwacht dat ik zulke reacties zou krijgen, dit betekend echt veel voor me.

    Ach, wat jammer allemaal. Ik weet niet zo goed wat zeggen, maar je moet jezelf geen kutzus noemen, dat ben je helemaal niet.


    16 - 09 - '17

    Dylazing schreef:
    Ach, wat jammer allemaal. Ik weet niet zo goed wat zeggen, maar je moet jezelf geen kutzus noemen, dat ben je helemaal niet.

    Awww, dankje, soms heb ik wel het gevoel omdat ik dan denk dat ik alles om mezelf laat draaien terwijl ik juist veel voor hem over heb.

    Ik ken ditsoort situaties echt heel goed alleen zou ik dan in de schoenen van je broertje staan.
    Heb dit met mijn broer ook altijd gehad, alleen ben ik juist degene die er zo mee zit x'd
    Zelf probeer ik nooit dure dingen van mijn moeder te vragen ofzo juist omdat mijn broers en zus me altijd zo'n verwend nest vinden en altijd op mij lopen te zeuren, maar aangezien ik nooit echt een band heb gehad met mijn moeder probeert ze die denk ik te kopen of weet ik veel wat. Mijn moeder weet geen raad met mij omdat ik altijd maar op mijn kamer zit en haar niks vertel -ze weet bijvoorbeeld niet dat ik er helemaal doorheen zit en al 5jaar depressief ben- en daardoor behandelt ze mij zo.
    Misschien is dit bij jou ouders net zo? Aangezien ik dit hele stukje echt zo herkenbaar vind...

    Maar verder ik snap hoe je je voelt ook al zit in niet helemaal in dezelfde positie, het is een rotsituatie :l
    Maar iniedergeval, uit mijn situatie is het alleen maar minder erg geworden naarmate mijn broer en ik ouder werden dus misschien zullen jullie dat ook wel hebben, broer-zus-relaties zijn nooit echt geweldig tot je beide echt wat ouder bent x'D
    Mijn broer en ik kunnen nu gewoon redelijk met elkaar omgaan terwijl we een aantal jaar terug elkaar nog wel de hersenen insloegen en hij me vaak zat van de trap probeerde te duwen x'd
    Echter is deze verandering ook pas gekomen toen me broer uit huis ging en we elkaar dus niet meer zo vaak zagen enz xd

    [ bericht aangepast op 30 april 2015 - 12:47 ]


    Little do you know

    Kijk dit heb ik nou ook. Als ik iets wil, dan is het de duur, doe je er niks mee enzovoort. Maar als mijn broertje iets wil, dan krijgt hij het gelijk. Of, ik was een lange tijdE depressief en had een trauma, en dan zeggen mijn ouders dat ik me niet moest aanstellen.En dan komt mijn broertje met zijn overgewicht, maar niet heus.En dan wordt die gelijk behandeld. Terwijl ik maar meer moest praten. Maar als ik praatte luisterde niemand.
    Dus ik weet hoe je je voelt, wanneer mensen zeggen dat je je aanstelt. Echt ik gun het niemand, dus jouw ook niet
    Ik wens je alle geluk van de wereld toe, en hopelijk houdt dit snel op


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am