• -nvt-

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:05 ]

    daffie123 schreef:
    Kijk dit heb ik nou ook. Als ik iets wil, dan is het de duur, doe je er niks mee enzovoort. Maar als mijn broertje iets wil, dan krijgt hij het gelijk. Of, ik was een lange tijdE depressief en had een trauma, en dan zeggen mijn ouders dat ik me niet moest aanstellen.En dan komt mijn broertje met zijn overgewicht, maar niet heus.En dan wordt die gelijk behandeld. Terwijl ik maar meer moest praten. Maar als ik praatte luisterde niemand.
    Dus ik weet hoe je je voelt, wanneer mensen zeggen dat je je aanstelt. Echt ik gun het niemand, dus jouw ook niet
    Ik wens je alle geluk van de wereld toe, en hopelijk houdt dit snel op


    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:06 ]

    Voldemortx schreef:
    Ik ken ditsoort situaties echt heel goed alleen zou ik dan in de schoenen van je broertje staan.
    Heb dit met mijn broer ook altijd gehad, alleen ben ik juist degene die er zo mee zit x'd
    Zelf probeer ik nooit dure dingen van mijn moeder te vragen ofzo juist omdat mijn broers en zus me altijd zo'n verwend nest vinden en altijd op mij lopen te zeuren, maar aangezien ik nooit echt een band heb gehad met mijn moeder probeert ze die denk ik te kopen of weet ik veel wat. Mijn moeder weet geen raad met mij omdat ik altijd maar op mijn kamer zit en haar niks vertel -ze weet bijvoorbeeld niet dat ik er helemaal doorheen zit en al 5jaar depressief ben- en daardoor behandelt ze mij zo.
    Misschien is dit bij jou ouders net zo? Aangezien ik dit hele stukje echt zo herkenbaar vind...

    Maar verder ik snap hoe je je voelt ook al zit in niet helemaal in dezelfde positie, het is een rotsituatie :l
    Maar iniedergeval, uit mijn situatie is het alleen maar minder erg geworden naarmate mijn broer en ik ouder werden dus misschien zullen jullie dat ook wel hebben, broer-zus-relaties zijn nooit echt geweldig tot je beide echt wat ouder bent x'D
    Mijn broer en ik kunnen nu gewoon redelijk met elkaar omgaan terwijl we een aantal jaar terug elkaar nog wel de hersenen insloegen en hij me vaak zat van de trap probeerde te duwen x'd
    Echter is deze verandering ook pas gekomen toen me broer uit huis ging en we elkaar dus niet meer zo vaak zagen enz xd


    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:06 ]

    MrsGately schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat het ook echt is af en toe, want meestal als hij weg is met kamp ofzo, dan zit ik thuis op de bank te janken dat ik hem toch wel mis, alleen van zijn kant heb ik dat bijna nooit meegekregen. Dus ik weet niet hoe dat daarmee eigenlijk zit. En wij hebben juist allebei wel een goeie band met beide ouders, alleen af en toe zegt de ene ja, en de andere nee en dat is dus af en toe niet goed.


    Tja, maar jou broertje zit met zijn gevoelens ofzo? Dat hij niet praat en soms een beetje door het lint gaat als je er naar vraagt enzo? Wie weet is het daarmee ook wel dat je ouders gewoon niet weten wat ze ermee aan moeten dat ze hem maar gewoon 'verwennen' in de hoop dat dat hem beter maakt ofzo.
    Dat reflex hebben veel mensen namelijk, ze denken dat je het goed maakt met spullen enzo maar dat is totaal niet zo x'd


    Little do you know

    Voldemortx schreef:
    (...)

    Tja, maar jou broertje zit met zijn gevoelens ofzo? Dat hij niet praat en soms een beetje door het lint gaat als je er naar vraagt enzo? Wie weet is het daarmee ook wel dat je ouders gewoon niet weten wat ze ermee aan moeten dat ze hem maar gewoon 'verwennen' in de hoop dat dat hem beter maakt ofzo.
    Dat reflex hebben veel mensen namelijk, ze denken dat je het goed maakt met spullen enzo maar dat is totaal niet zo x'd
    Nee niet altijd, maar als hij er dan mee zit dan doet hij zo zegmaar. En mijn ouders zeggen heus af en toe wel nee, alleen soms lukt het gewoon niet.

    Ik ken de gehele 'het-broertje-voortrekken-gebeuren' situatie. En geloof me als ik zeg, dat je echt niet zo negatief over jezelf moet denken, omdat je dat dus echt niet bent. Zelf word ik er ook echt schijtziek van (om het nog aardig te zeggen) dat mijn broertje bij de meeste dingen word voorgetrokken en dat zijn dingen wel goed zijn/worden goedgepraat, terwijl hij je ondertussen een andere keer net zo hard belachelijk maakt. Ik heb er verder ook geen enkel idee van hoe het te verhelpen of iets, want mijn situatie ligt dan weer geheel anders, maar probeer er eens met je ouders over te praten (:


    Real eyes realize real lies.

    Omamori schreef:
    Ik ken de gehele 'het-broertje-voortrekken-gebeuren' situatie. En geloof me als ik zeg, dat je echt niet zo negatief over jezelf moet denken, omdat je dat dus echt niet bent. Zelf word ik er ook echt schijtziek van (om het nog aardig te zeggen) dat mijn broertje bij de meeste dingen word voorgetrokken en dat zijn dingen wel goed zijn/worden goedgepraat, terwijl hij je ondertussen een andere keer net zo hard belachelijk maakt. Ik heb er verder ook geen enkel idee van hoe het te verhelpen of iets, want mijn situatie ligt dan weer geheel anders, maar probeer er eens met je ouders over te praten (:


    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:07 ]

    Dylazing schreef:
    Ach, wat jammer allemaal. Ik weet niet zo goed wat zeggen, maar je moet jezelf geen kutzus noemen, dat ben je helemaal niet.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik weet niet wat je voelt - zoiets heb ik namelijk nooit voorgehad. Ik voel me ook wel eens benadeeld, maar dit ... wow. Hoe dan ook, kun je je broer er niet even gewoon, zonder je ouders erbij, erover aanspreken? Desnoods zeg je hem in het begin dat hij z'n mond moet houden tot je uitgesproken bent of zo en doe je hetzelfde met je ouders. Veel succes! <3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    Ik weet niet wat je voelt - zoiets heb ik namelijk nooit voorgehad. Ik voel me ook wel eens benadeeld, maar dit ... wow. Hoe dan ook, kun je je broer er niet even gewoon, zonder je ouders erbij, erover aanspreken? Desnoods zeg je hem in het begin dat hij z'n mond moet houden tot je uitgesproken bent of zo en doe je hetzelfde met je ouders. Veel succes! <3




    nvt

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 14:07 ]