• Heyhey,
    ik doe sinds het begin van de maand weer mee met Camp NaNoWriMo. Dit is echter de eerste keer sinds 1.5 jaar dat ik weer echt schrijf en het begint steeds saaier te worden; het schrijven voelt meer als een klus dan iets wat ik echt leuk vind. Ben ik de enige die dit heeft, en wat doen jullie op zulke momenten? Mijn verhaal wordt nu bijvoorbeeld gewoon saai. Alvast bedankt!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik schrijf wanneer ik zin heb, al moet ik zeggen dat als ik aan NaNoWriMo mee doe ik meegesleept word in de competitie.='D Maar dan heb ik nog steeds plezier.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    MT


    Insanity is all around us.

    SPECS schreef:
    Ik schrijf wanneer ik zin heb, al moet ik zeggen dat als ik aan NaNoWriMo mee doe ik meegesleept word in de competitie.='D Maar dan heb ik nog steeds plezier.^^


    Dit, ik ervaar schrijven nooit als saai, omdat ik het doe op momenten dat ik het wil.
    Als ik merk dat mijn verhaal saai wordt vraag ik echter hulp aan vrienden. Of ik lees fanfiction tot ik inspiratie heb. Soms ga ik een rondje wandelen, of met een kopje thee voor het raam dagdromen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Hm, ja. Ik wil ook liever geen saai verhaal schrijven, maar dit is de eerste keer dat ik weer schrijf sinds een hele lange tijd dus ik moet doorgaan van mezelf. Maar ik heb dan ook wel een saaie verhaallijn gekozen; ze is zegmaar alleen op de wereld, het is een soort van "angstwereld" en zij is bang voor eenzaamheid dus is ze het hele verhaal eenzaam :'D Tja, dan kom je ook niet zo ver.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dit probleem heb ik ook wel eens. Maar dat ik meestal omdat ik het verhaal al helemaal uitgestippeld heb en het daardoor niet meer spannend is - je weet het einde toch al, dus wat zou er nog spannend aan zijn? Ik los het op door gewoon vanuit het niets te schrijven en alles ter plekke te verzinnen - al is dat niet even makkelijk omdat je niet automatisch overal rekening mee houdt. Verder kan het helpen om over je verhaal te praten met iemand - dat geeft mij altijd zin. En een enthousiaste proeflezer kan je misschien ook helpen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eledhel schreef:
    Hm, ja. Ik wil ook liever geen saai verhaal schrijven, maar dit is de eerste keer dat ik weer schrijf sinds een hele lange tijd dus ik moet doorgaan van mezelf. Maar ik heb dan ook wel een saaie verhaallijn gekozen; ze is zegmaar alleen op de wereld, het is een soort van "angstwereld" en zij is bang voor eenzaamheid dus is ze het hele verhaal eenzaam :'D Tja, dan kom je ook niet zo ver.


    Misschien plottwist? Of als je haar echt het hele verhaal eenzaam wil houden kan je een stukje doen waar ze letterlijk alleen met zichzelf Is. Of een stukje waar mensen van haar wegrennen. Stukjes waar mensen plezier hebben, maar ze kan niet bij hen komen. Change it up. Denk aan situaties waarin jij je eenzaam zou voelen. Ik voel me ook wel Is eenzaam op een groot feest terwijl ik samen met mensen dans en iedereen om mijn aandacht vraag. Misschien zouden het dan hallucinaties zijn of herinneringen? Ik probeer gewoon mee te denken zodat jij ook weer inspiratie krijgt.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ainigma schreef:
    (...)

    Misschien plottwist? Of als je haar echt het hele verhaal eenzaam wil houden kan je een stukje doen waar ze letterlijk alleen met zichzelf Is. Of een stukje waar mensen van haar wegrennen. Stukjes waar mensen plezier hebben, maar ze kan niet bij hen komen. Change it up. Denk aan situaties waarin jij je eenzaam zou voelen. Ik voel me ook wel Is eenzaam op een groot feest terwijl ik samen met mensen dans en iedereen om mijn aandacht vraag. Misschien zouden het dan hallucinaties zijn of herinneringen? Ik probeer gewoon mee te denken zodat jij ook weer inspiratie krijgt.

    Ja, hallucinaties kan wel! Ze is nu zegmaar alleen op de wereld met iemand anders, die persoon moet dan "de eenzaamheid" voorstellen en die moet ze verslaan, want dat is haar angst. Idk man, je kan wel merken dat ik al een hele lange tijd niks meer geschreven heb, hahaha. Maar bedankt!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja, hallucinaties kan wel! Ze is nu zegmaar alleen op de wereld met iemand anders, die persoon moet dan "de eenzaamheid" voorstellen en die moet ze verslaan, want dat is haar angst. Idk man, je kan wel merken dat ik al een hele lange tijd niks meer geschreven heb, hahaha. Maar bedankt!


    Geen dank! Ik hoop echt dat het schrijven een beetje lukt en je het weer echt leuk gaat vinden. :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    Naar het HelpCentrum Voor WritersBlocks en Inspiloosheid gaan!
    Dit is het topic.

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 16:09 ]

    _Spring schreef:
    Naar het HelpCentrum Voor WritersBlocks en Inspiloosheid gaan!
    Dit is het topic.

    Thanks! Ik heb NaNoWriMo toch maar opgegeven, het werd echt saai. Nou ja, pech.
    Dankje voor de tips allemaal!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik schrijf eigenlijk altijd dingen die ik leuk vind.
    Dus verhalen met veel moordscenes er in, veel bloed en veel donkere magie etc (fantasy/horror/actie).
    En als ik schrijven dan saai begin te vinden, gooi ik er gewoon weer een moordscene in en ik vind het weer leuk :P


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]