Cwtch schreef:
Nu ben ik wel benieuwd: Waarom ben je begonnen naar gevangenen te schrijven? Ken je iemand die gevangen zit en schrijf je naar die persoon, of echt naar random mensen die je niet eens kent?
En wat voor soort dingen schrijf je dan zoal naar ze?
Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om naar gevangenen te schrijven, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid. ^^
Ik ben het zelf ooit eens tegen gekomen in een artikel op internet en ben er toen over na gaan denken en heb er daarna eigenlijk niet meer aan gedacht. Tot ik laatst een programma op TV zag die over gevangenissen ging en het opeens weer bij me boven kwam haha.
Ik studeer zelf forensisch onderzoek, dus ben sowieso al geïnteresseerd in alles wat met gevangenissen en misdaad te maken heeft, dus wat is er dan leuker dan zelf contact te hebben met iemand die in de gevangenis leeft? Bovendien heb ik gelezen dat gevangenen die post krijgen minder in de problemen komen, dus dat is ook direct weer mooi meegenomen haha!
Degene die ik geschreven heb kende ik niet maar heb ik uitgekozen op een website. Klinkt een beetje raar, maar zo gaat dat wel :p. Ik heb me in mijn eerste brief gewoon voorgesteld, verteld wat ik studeer, over mn werk, mij hobby's en waarom ik hem geschreven had. Verder had ik er totaal geen verwachtingen van, ik vond het al een wonder als hij überhaupt terug zou schrijven en dat heeft hij gelukkig ook gedaan! Als het goed is krijg ik volgende week zelfs mijn tweede brief.
never give up on things that make you smile.