Je moet gaan, niet over twijfelen.
Ik had dat vorig jaar
Ik had een lang kleed aan (omdat ik zeer onzeker ben over mijn benen en wat is nu een betere oplossing dan een lang kleed). Dat kleed was blauw paarsig van Naf Naf en kostte iets van een 90 euro en is zonder twijfel het duurste kledingstuk dat ik ooit heb gekocht. Als ik je een tip kan geven omtrent een kleed; zoek het op tijd want niets is meer hectisch dan de dag na je eindexamen reeks in paniek naar een kleed op zoek moeten gaan en elk mogelijk kleed dat je ziet te moeten passen ;d Denk ook al na over wat je wilt enzo.
Ik ben gewoon met de vriendinnen gegaan. We waren een jaar met nogal veel meisjes, en velen hadden geen date dus dat was niet genant. Als je een date nodig hebt, probeer dan iemand te zoeken die of van je school is, of iemand die voldoende mensen van je school kent. Anders zit die persoon daar maar wat stom bij en moet je hem de hele avond entertainen want je kan hem moeilijk ter plaatste achter laten.
Bij ons op school wist ik dat iedereen hakken zou aanhebben dus ik had voor de gelegenheid ook hakken aan maar om te dansen uiteindelijk heb ik die snel ingewisseld voor mijn sandaaltjes. (nog zo iets; als je niet kan dansen op je hakken moet je er voor zorgen dat je een back up plan hebt)
Ik werd gewoon gebracht door mijn mama en afgehaald door de ouders van een vriendin.
Nog verdere tips:
* Dit (samen met de dag van de proclamatie) is uitgerekend waarschijnlijk de beste kans die je ooit nog zal krijgen om met klasgenoten die je leuk vond maar met wie je zo close ook weer niet was op de foto te staan. Zelfde geldt voor alle leuke leerkrachten, dus ik zou zeggen, grijp je kans (in het geval dat je graag terug in foto boeken kijkt enzo).
* Dit is de moment om met die ene vriendin waar je na het 3e middelbaar hopeloos mee uit mekaar bent gegroeid nog eens aan te spreken en het beste te wensen. (doen, want je hebt er spijt van en je krijgt achteraf de kans niet meer)
* Bij ons was iedereen plots belachelijk... 'formeel'. Voor de schoolpoort begonnen we elkaar plots allemaal een kus te geven (op de wang) wat ik heel bizar vond omdat ik uiteindelijk met sommige van die mensen in 6 jaar nooit heb gebabbeld ;d
* Je kan drinken maar te zat is de grootste not done op een schoolgelegenheid.
* Ga je echt goeie leerkrachten bedanken. Zoiets wordt echt geapprecieerd en -zoals ik al zei- dit is waarschijnlijk de laatste kans die je zal krijgen om dat te doen.
Damn ik mis het middelbaar en die leerkrachten echt soms. ;/
Anyways, geniet er van! En nog iets; dat kleed is kopzorgen van het begin, tot de moment dat je 10 minuten binnen bent. Daarna heeft iedereen je gezien en denk je er niet meer over na. Daarom kies je dus best ook voor iets dat comfortabel genoeg is om in te dansen.
Zo dat is alles dat ik te zeggen heb hahahaha
effort never betrays you