Wat jammer dat je dat mee hebt moeten maken! Vandaag de dag komen zoveel mensen er voor uit dat ze zich niet mannelijk en niet vrouwelijk voelen. Als jij je het best, mooist, comfortabelst, ... voelt als je geen geslacht aanneemt, moeten je ouders dat accepteren! Ik begrijp dat het voor hen misschien moeilijk is om dit te begrijpen als ze niet geïnformeerd zijn over genderidentiteit, maar dit is geen reden om zo te reageren. Dat je nu niet van plan bent om een operatie te ondergaan betekent niet dat men er zo negatief over mag doen. Je bent jong, toch, dus je verandert nog iedere dag en het is zeer goed mogelijk dat je vroeg of laat ontdekt of je je het fijnst voelt als man of als vrouw. Maar of je nu beslist om een operatie te nemen of liever tussen beide geslachten in blijft: je verdient respect. Niemand zou je aan het huilen moeten maken hierover. Het is jouw lichaam, jouw leven en jouw identiteit. Je vader kan zijn mening delen, maar jij bent degene die uiteindelijk beslist wat er moet gebeuren.
Droog je tranen, dit soort dingen worden altijd duidelijker met tijd. Zowel voor jou als voor je vader.
Kan je bij je moeder beter terecht met dit soort problemen? Een goed gesprek lucht op. Mijn privé berichten staan ook altijd open, ik ben hier als je wilt praten.
x Nina
I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell