Nou om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik ben voor volgende week vrijdag (ik heb PTA week (schoolexamens)) wiskunde aan het leren en nou bekijk ik altijd filmpjes van wiskundeacademie.nl en dat helpt mij altijd erg goed.
Alleen nu zit ik bij dit onderdeel: http://wiskundeacademie.nl/lesmethode/getal-en-ruimte/havo-a/9-rekenen-met-kansen/9-3-de-productregel filmpje nummer 3 te kijken en rond 1:15 komt de vraag "Wat is de kans op geen groen?". Nou zoals hij in de uitleg zegt is dat 4/5 en dus moet je (4/5)^7 doen en dat is volgens het filmpje 0,168. Mijn rekenmachine geeft echter 0,210 aan als uitkomst van (4/5)^7.
Eerst dacht ik "Het zal wel, ik kijk gewoon verder," maar daarna bij vraag 3 stuitte ik op precies hetzelfde, het filmpje geeft een andere uitkomst dan mijn rekenmachine. Nu heb ik volgende week dus alleen maar toetsen en geen les, maar ik zou dus graag willen weten of iemand hier me kan vertellen of het filmpje het bij het rechte eind heeft en mijn grafische rekenmachine gewoon messed up is of dat ik het goed heb en het filmpje dus niet klopt?
You were born original, don't die as a copy.