Goed, ik weet eigenlijk niet goed hoe te beginnen aan zo'n topic, maar ik doe het dus toch, want anders blijf ik rond de pot draaien. Ik ga mezelf eerst even voorstellen: Ik ben veertien jaar, mijn naam is Leah en de meesten kennen me hier dus onder het op het moment inactieve account Eraser (de meesten zullen me wellicht kennen onder Grohl). Tja, hoe dan ook, zoals jullie weten, ben ik hier ongeveer een maand geleden weggegaan om even tot rust te kunnen komen. Ik heb hier, onder dit account, aan een paar RPGs meegedaan om toch nog iets te kunnen doen met het RPGen/schrijven dat ik zo graag doe, maar het chatten en discussies voeren op het forum heb ik dus maar gelaten voor wat het was.
Hoe dan ook, na deze maand gaat het nog geen haar beter met me en ik weet niet tegen wie ik alles moet zeggen, dus zeg ik het maar tegen iedereen. Ik weet dat het internet geen problemen oplost, maar zo schrijf ik het tenminste eens van me af.
Zoals sommigen wel weten, heb ik nogal wat problemen met school. Ik ben vorig jaar, na drie jaar Latijn gedaan te hebben, overgegaan naar de wetenschappen, maar dat ligt me dus totaal niet, maar dan echt totaal niet. Ik ga met een haatgevoel naar de lessen biologie en totaal gedemotiveerd naar chemie, fysica en aardrijkskunde. Destijds heb ik die richting gekozen om daar op school te blijven. Zoals sommigen onder jullie ook weten, wilde ik in december veranderen van school, maar mocht dat niet van mijn ouders. In juni of niet.
Door die spanningen thuis over school en de spanningen met de richting en de klas op school zelf, voel ik me verschrikkelijk. Huilbuien, woedeuitbarstingen, de hele tijd zin hebben overal op de kloppen, schoppen en dingen kapot willen maken, wat overigens ook de reden is - en ik zou heel graag hebben dat jullie me nu niet als een ander mens gaan bekijken dat een dramaqueen is en enkel om aandacht vraagt - dat ik me in december vorig jaar ben beginnen snijden. Is het ene litteken weg, zet ik er een nieuw op. Ik ben niet verslaafd aan snijden, moest ik echt willen stoppen zou het me heus wel lukken, maar ik zie geen andere uitweg meer. Ik weet zeker dat er één is, maar ik zie ze niet en dat is de reden dat ik het doe, ik wil dat mensen zien dat ik niet overdrijf, dat ik echt pijn heb - en dan bedoel ik niet fysiek. Het is een kreet om hulp, terwijl ik dan weer alle hulp afsla. Soms weet ik echt niet meer wat met mezelf aan te vangen, dus ik geloof niet dat ik kan verwachten dat anderen weten wat met mij aan te vangen.
Hoe dan ook, door het feit dat ik me zo vreselijk voel, ben ik ook verschrikkelijk prikkelbaar en vat praktisch alles op als een belediging. Als men acht jaar lang (dat is dan weer een ander verhaal, ik zet het beneden wel even onder een spoiler) alles gewoon slecht bedoeld heeft, is het nogal moeilijk uit je hoofd te zetten dat mensen veranderen en die het dus niet slecht met je voor hebben - of zelfs mensen die je doodgraag ziet. Ik ben echt ten einde raad.
Bedankt om dit te lezen, echt waar. Bedankt.
Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.