-Waarschuwing, dit is weer zo'n zeiktopic waar waarschijnlijk toch haast niemand op reageert, but oh well-
Ik ben het zat dat ik mijzelf constant maar bijeen probeer te rapen, terwijl ik ook nog eens de rotzooi van anderen op probeer te ruimen. Je zou toch zeggen dat mensen helpen voor een goed gevoel zou moeten zorgen en dat sommigen dan zelfs ook iets over zouden hebben voor jou, maar mensen, dit blijkt een leugen. Of een misperceptie of whatever je het ook kan noemen. Mijn schrijf skills zijn lichtelijk dood. Alvast mijn excuses daarvoor.
Anyways, om mijn verhaal überhaupt te begrijpen is er eerst even een korte samenvatting nodig van mijn 2014:
2014 was mijn examenjaar en daardoor een belangrijk en stressvol jaar voor mij. Het is soort van een wonder dat ik mijn examens gehaald heb, want daarnaast zijn in die periode van 6 maanden mijn beide oma's overleden. Ik had met allebei een goede band, vooral met de oma die als tweede is overleden. We kwamen altijd bij haar en ze ging altijd mee wanneer we ergens heen gingen. Ze maakte onderdeel uit van ons gezin, maar was wel al heel oud en op zich is het heel natuurlijk dat oma's soms komen te overlijden. Iets minder natuurlijk was de dood van mijn tante een paar maanden geleden. Ze had voor de derde keer het bericht gekregen kanker te hebben en dit keer was het zeker dat ze het niet zou overleven. Na een aantal pogingen is het haar gelukt om zelfmoord te plegen. Ze laat twee kinderen en een man achter. Ze was al langere tijd depressief en heeft ons zeg maar hun leven uitgeduwd, waardoor onze hele familie geen contact meer met hen kon hebben, alles werd zeg maar geblokkeerd. Vooral mijn vader had en heeft het hier heel moeilijk mee, omdat hij altijd heel close was met zijn broer. Anyways, ik zit er dus nogal mee dat we het nooit goed hebben kunnen maken. Ik was toen ik klein was altijd dol op mijn tante, oom en neefjes en ik mis ze iedere dag. Atm hopen we dat mijn oom uiteindelijk weer contact met ons op zal nemen, als hij daar de kracht voor heeft. Ze worden gelukkig bijgestaan door professionelen en de familie van mijn tante.
Dat was alle dood voor het jaar. Daarnaast is door de dood van mijn ene oma mijn laatst overgebleven opa flink afgetakeld en heeft een tijdje in kritieke toestand in het ziekenhuis gelegen. De dokters hebben hem gelukkig redelijk opgeknapt en hij zit nu in een verzorgingstehuis waar hij het gelukkig naar zijn zin heeft. Zijn hart is wel voor een deel afgestorven, dus hij moet wel goed in de gaten worden gehouden, plus door een hersenbloeding een aantal jaren geleden werkt het daar ook niet meer honderd procent, maar zolang hij vrolijk is... Maar goed, hij bleek dus hele grote financiële problemen te hebben. Nou hebben we dus geen contact met mijn ene oom, zoals net uitgelegd, mijn andere oom heeft zijn eigen financiën ook niet onder controle en heeft ook schulden en mijn tante begrijpt er niks van (ze is super creatief en lief, maar dit soort dingen kan zij niet. Ieder zijn talenten). Oftewel, waar komt het probleem terecht, bij ons. Nou hebben we het ondertussen redelijk opgelost. Mijn zus heeft na ruzie met mijn tante en haar man over de waarde van het huis (terwijl dit gewoon met de makelaar was geregeld en getaxeerd en dit de enige oplossing was om mijn opa niet failliet te laten verklaren) toch in goede orde het huis over kunnen kopen met haar vriend en de schulden konden nu afbetaald worden. Mijn opa blijft alleen een ramp met geld, dus alles moet zo geregeld worden dat hij niet weer allerlei stomme dingen kan doen en dat is onwijs veel werk en kost heel veel moeite. Daar zijn we atm dus nog mee bezig. Ondertussen is mijn oom die zelf ook financiële problemen heeft, maar wel altijd degene was waarmee mijn opa was geregeld en dus ook zijn geldzaken beheerde, niet te bereiken. Op geen enkele manier. Oftewel, dat houdt de boel ook lekker op.
Oh en naast dat alles heeft mijn gezin ook nog zijn eigen problemen. Mijn vader heeft ernstige rugklachten, heeft het afgelopen jaar een tijd thuis gezeten met heel veel pijn en blijft dit ook altijd houden, maar hij krijgt nu prikken in twee zenuwen bij zijn nek waardoor de pijn minder wordt en op het werk worden regelingen getroffen dat hij wel kan blijven werken, maar geen dingen hoeft te doen die zijn rug te erg belasten. De werkgever werkt alleen niet bepaald mee. Daarnaast bleek mijn zus allergisch voor zo goed als alle haarmiddelen, terwijl ze kapster was, dus die moest ook opeens een andere baan zoeken en had geen inkomen meer, terwijl ze net een huis had gekocht (echt mensen, koop nooit een huis, het veroorzaak heel veel stress en gedoe). Ikzelf bleek ook voor van alles allergisch te zijn en heb nu mijn hele eetpatroon omgegooid (aardappel, aardappelzetmeel en appel mag ik niet hebben) en mijn kamer half leeggehaald (stofallergie).
Dus ja, dat is zeg maar wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd. Nu de keuzemogelijkheden die ik heb wanneer ik het aan 1 van de mensen om mij heen kwijt zou willen:
A. De persoon zeg "oh" en gaat over op een ander onderwerp, meestal een heel verhaal over iets leuks wat hij/zij zelf heeft meegemaakt.
B. De persoon wordt boos op mij. Blijkbaar mag ik niet breken en/of verdrietig zijn
C. Ik krijg de opmerking "wil je mijn oma hebben? Ik mag haar toch niet" en daarmee is het onderwerp afgesloten
D. Ik krijg een heel verhaal over hoe close iemand is mijn zijn/haar oma en hoe vreselijk het wel niet zou zijn als die zou overlijden (niet dat dat gebeurt is of binnenkort staat te gebeuren, but oh well). Echt tien keer erger dan hoe dit nu voor mij is, want ik kan never nooit zo close zijn geweest met één van mijn oma's
E. Ik maak de persoon waar ik het tegen vertel verdrietig "want ze maken altijd iemand aan het huilen" en vervolgens ben ik degene die moet troosten en sussen.
F. Mensen raken er alleen maar meer gestrest en bezorgt door, dat is dan zo in mijn gezin.
Oftewel, ik ga standaard voor keuzemogelijkheid G. Ik zet een leuk masker op en tada, geen vervelende reacties. Als er iets ter sprake komt maak ik er een ironisch grapje over (wat niemand opvalt) en iedereen is blij en gelukkig. Ik doe dan ook ontzettend mijn best op positief te blijven, maar telkens als het goed lijkt te gaan, heeft het leven zoiets van "Haha, je dacht dat het goed ging hè? Nou mooi niet. Ik zorg er wel weer voor dat je je *** voelt en er niks positiefs is om je op te concentreren. Ik maak je lekker blij met een dode mus". Dus tja... dit is nu weer zo'n moment en ik word er echt schijt ziek van. Ik ben half overspannen, sta stijf van de stress, ben hartstikke verkouden, waardoor ik niet kan zingen (leuk zo met een rolauditie morgen, zingen is overigens een van de weinige dingen die ik altijd kan gebruiken om mijn humeur weer te doen omslaan) en wil eigenlijk gewoon weer terug in bed kruipen. Eigenlijk is het enige wat ik nodig heb iemand die mij gewoon vast houdt en zegt dat het allemaal wel goed komt, maar zelfs dat is teveel gevraagd lijkt wel. Misschien stel ik mij ook inderdaad wel aan. Ik weet het niet. Eigenlijk weet ik het allemaal gewoon even helemaal niet meer en ik weet zelfs niet waarom ik dit topic überhaupt aanmaak. Maar ja, misschien heeft iemand wel tips?
Oh en ik weet dat ik laatst een topic heb aangemaakt waarin het goed met mij ging, dat was dus één van die stiltes voor de storm, haha. Het is overigens niet zo dat ik mijzelf snijdt of zelfmoord neigingen heb... Af en toe als de pijn te erg wordt, zet ik wel eens mijn nagels in mijn huid, zodat ik mij kan concentreren op de fysieke pijn. Ik probeer er af te komen, maar dat lukt nog niet echt. En elke keer als ik aan zelfmoord denk, dan bedenk ik mij dat dat voor mijn gezin nou niet heel erg aardig zou zijn, gezien zij met dezelfde shitzooi zitten en dan zou dat er ook nog eens bijkomen, dus ik ben niet zó ver heen, gelukkig.
Nou, als je dit allemaal gelezen hebt ben ik ontzettend trots op je. Persoonlijk zou ik dit soort dingen atm ook wegklikken, maar dan vooral omdat ik alleen maar pissig wordt als ik zie dat andere mensen wel lieve reacties krijgen en ik kan alles gewoon zelf oplossen. Ja, jaloezie is niet één van mijn beste eigenschappen op het moment :') Eigenlijk haat ik mijzelf er ook om, haha.
Happy Birthday my Potter!