Dat denk ik tenminste. Normaal zou ik zoiets van mijn ouders vragen, maar ik krijg het gevoel dat zij de verkeerde personen zijn om dit aan te vragen en zou zelfs bijna kunnen zeggen dat ze me misschien niet serieus nemen en mijn vraag gewoon wegwuiven, alsof er niets aan de hand is. Klinkt heel stom, maar dat is wel de reden waarom ik dit topic open.
Ik zit hier al best wel een tijdje mee en ik ga nu het hele verhaal uitleggen, zodat je hopelijk alles kan begrijpen en het beste oordeel hierover kan vellen. Oké, ik vind dit heel eerlijk nog best moeilijk, maar daar gaan we dan:
Toen ik net op Quizlet zat, was ik meer iemand die verhalen las dan iemand die echt veel op het forum zat. Ik was op het begin nog redelijk ruim met verhalen, maar ik had zo mijn uitschieters naar favoriete genres. Ik was veertien, beginnend puber, met alle hormoonswisselingen en verwarrende gevoelens van dien. Mijn oog kwam op de zestien en ouder verhalen, BDSM en allerlei andere sexgerelateerde verhalen. Heel eerlijk; ik vond ze fascinerend. Met name bij de beschrijvingen van de vrouwen (denk ik?) dat ik behoorlijk op het puntje van mijn stoel zat. Deze interesse voor dit soort verhalen is toen weer afgenomen, ik geloof toen ik iets socialer werd en meer interesse toonde voor mijn omgeving. Rond dezelfde tijd had ik ook veel verhalen in mijn hoofd. Als ik bed lag, ging ik ze vaak uitwerken in mijn hoofd (de volledige verhaallijn aan mezelf bedenken). Ook de intieme scènes kwamen daarbij en weer het moment: ik beschreef aan mezelf vaak tot in detail de gevoelens van de vrouw.
Het was allemaal toen nog onschuldig en ik heb er toen nooit over nagedacht wat dat voor mij zou kunnen betekenen als persoon zelf. Toen ik echter zestien was, in de zomer en ik veel meer verhalen hier op Quizlet had gelezen over mensen die biseksueel/homoseksueel, begon er bij mij wat belletjes te rinkelen. Ik heb dit echter bijna meteen opzij gezet, omdat ik dacht: "Ik ben zestien, toppunt van mijn puberteit, dat zal vast de hormonen zijn. Daar hebben wel meer meiden van mijn leeftijd 'last' van." (Ik zet dit expres tussen haakjes, omdat je natuurlijk nooit van zoiets last hebt.)
Het is bij vlagen teruggekomen, maar ik kreeg in september 2012 een relatie met mijn huidige vriend en ik hen er toen voor een tijdje niet meer aan gedacht, omdat ik toch een relatie met een jongen had en ik was zielsgelukkig. Echter, na een half jaar is het weer teruggekomen. Ik weet niet precies was de trigger is geweest, maar ik ben er plotseling over begonnen bij mijn vriend. Dat ik daar mijn twijfels over heb gehad. Hij schrok best wel, omdat ja, je hebt een relatie en je zou zeggen dat je daar niet over nadenkt. Hij vond het op het eerste gezicht onzin dat ik erover nadacht, maar toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat het niet perse gaat om hem, maar om mezelf. Hij begreep het toen nog niet helemaal, maar heeft het uiteindelijk laten rusten. (Hij heeft er inmiddels alle begrip voor mijn twijfels en wil me heel graag helpen. Er was iets anders voor zijn schrik, maar dat heeft er nu niet mee te maken.)
Ik heb het weer weggeparkeerd, ten eerste omdat ik nog steeds zeventien was en ik vond dat ik nog steeds in de puberteit zat en daar nog steeds geen oordeel over kon zeggen. Maar nu kwam er ook een andere frustratie naar boven: ik kon het, naar mijn idee, niet bevestigen. Ik had al een relatie (ik ben ontzettend gelukkig met mijn vriend, laat dat duidelijk zijn) en ik had geen flauw idee hoe ik voor mezelf kon uitvogelen dat ik wel of niet biseksueel was. Want ik had mijn homoseksualiteit al weggestreept, omdat ik er al overtuigd van was dat ik van mijn vriend houd.
Sindsdien zijn bij vlagen de twijfels teruggekomen en weer voelde ik de machteloosheid. Ik heb het vorig jaar met mijn vriend er nog diepgaand over deze twist gehad en wat me vooral dwarszat, was het punt dat ik gewoon het niet kon bevestigen.
Ik wilde er met iemand over praten, maar de enige waar ik (naar mijn gevoel) serieus mee kon praten was mijn vriend en een vriendin. Die vriendin had er helaas geen ervaringen mee en kon me er ook niet mee helpen.
En nu zit ik hier achter mijn laptop en heb ik echt tranen in mijn ogen en trillen mijn handen. Ik ben onlangs verdomme negentien geworden en ik heb nog steeds het gevoel alsof mijn identiteit niet helemaal compleet is. Ik weet inmiddels dat ik het niet hoef te bevestigen dat ik biseksueel ben door met een meisje te flirten of een relatie met een vrouw te nemen, maar het is gewoon dat ik van iemand anders wil horen hoe hij of zij erover denkt. Of gewoon een verhaal wil horen van iemand die biseksueel is en hoe hij of zij daar achter is gekomen. Gewoon om erover te praten. Zie het maar als een post die te lang was om in het lucht je hart topic te plaatsen. Idk.
Okay, dag later, ik heb al een heleboel reacties gehad en ik ben nu al een heel stuk wijzer geworden. Ontzettend bedankt voor alle reacties, want ze hebben heel erg geholpen!
Ik ben nu (ongeveer) achter wat mijn doel achter dit topic was: ik had niet echt bevestiging nodig, maar ik wilde het gewoon kwijt en praten met mensen die iets verder van mij af staan. Ik kreeg namelijk een benauwd gevoel bij het idee om de twijfels aan mijn ouders te vertellen, omdat zij mij té goed kennen en zouden zeggen dat het niks is en dat ik daar niet over hoef na te denken, omdat ik al een vriend heb. In mijn verste (en donkerste) gedachten had ik zelfs enkele reacties gefantaseerd waarin ze zouden zeggen dat ik helemaal niet biseksueel kon zijn.
Doordat ik nu van jullie heb gehoord dat het helemaal niet erg is om niet te weten wat geaardheid is, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het ga accepteren dat ik het niet weet. En ik weet gewoon van mezelf dat ik een zwakke plek heb voor vrouwen. Ontzettend bedankt!
[ bericht aangepast op 26 feb 2015 - 11:48 ]
Deep inside, I've never felt alive