• Iedereen kent ze wel (schattige) kleine, jonge eendjes. Pas gisteren kwam ik er achter dat pulletjes ook echt de term/naam voor deze kleine dieren is. Ik dacht altijd dat mijn moeder het had verzonnen en dat er een andere term/naam voor ze was. Op wikipedia hebben ze het ook over het woord pielen.

Maar ik heb altijd gedacht dat mijn woord had bedacht dat paste bij de schattigheid van jonge eendjes. Blijkbaar niet dus.

Hoe noemen jullie de jongen van een eend?

(Zou mijn moeder dan ook nana(ik denk dat je het zo schrijft) niet hebben verzonnen?):S

Physics is awesome

Kleine stomme roteendjes. :'D

wat was dit ookalweer

McKagan schreef:
    Kleine stomme roteendjes. :'D

Serieus?

Want ik vind jonge eendjes echt bijna te schattig.

Physics is awesome

Beckmann schreef:
    (...)

Serieus?

Want ik vind jonge eendjes echt bijna te schattig.

Ik vind ze echt enorm eng, grote eenden ook. :'D

wat was dit ookalweer

Ducklings ^^ of baby eendjes. Pulletjes vind ik ook wel grappig klinken, mijn oma zei het altijd.

We've lived in the shadows for far too long.

Baby-eendjes :Y)

Maar ik vind de term "pulletjes" niet zo heel raar tho.

Ik dacht eerst even dat dit topic over Kwik, Kwek en Kwak ging :

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    Baby-eendjes :Y)

Maar ik vind de term "pulletjes" niet zo heel raar tho.

Ik dacht eerst even dat dit topic over Kwik, Kwek en Kwak ging :

xD Behalve dat het pulletjes zijn, kan ik geen reden bedenken waarom een topic met als titel pulletjes over Kwik, Kwek en Kwak zou gaan.

Physics is awesome

kuikens :Y)

you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

Ik gebruik in het Nederlands bij vrienden of kennisen altijd pulletjes maar bij familie baducks. Het is een vorm van baby en ducks. Ik was blijkbaar als klein kind het niet eens met het woord ducklings en toen ze voorstelde aan me om ze baby-ducks te noemen kon ik de -by niet goed uitspreken dus werd het baducks. :') Ik weet niet eens waarom ik ze nog zo noem.

| 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

Beckmann schreef:
    (...)

xD Behalve dat het pulletjes zijn, kan ik geen reden bedenken waarom een topic met als titel pulletjes over Kwik, Kwek en Kwak zou gaan.

In de Donald Duck (die ik vroeger eigenlijk non stop las) noemde Donald ze naast neefjes ook altijd pulletjes, dus vandaar :Y)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik noem het gewoon eenden/pielen. Van pullen had ik nog nooit gehoord, ik denk dan aan een bierpul om eerlijk te zijn.

If you don't understand my silence, you will never understand my words.

Ik dacht dat iedereen ze pulletjes noemde. :'D Zo heeft mijn vader het mij in ieder geval geleerd, maar hij is dan ook een beetje een vogelfanaat en bovendien heel streng op taal. Hij ging vroeger ook altijd mijn uitspraak van de 'ij/ei' klank verbeteren, want blijkbaar sprak ik dat uit als 'ai'. (krul)

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Ukkies of mini-eendjes ;d

Such a useless spell.

Ik noem ze gewoon altijd schattige kleine pluizenbolletjes.

[ bericht aangepast op 21 feb 2015 - 23:25 ]

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Daryl_Dixon schreef:
    Ik heb altijd Jonkies of jongen gezegd.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik zeg altijd pulletjes. :d

'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'