• Ik heb tussen de middag de resultaten van mijn examens terug gekregen. Van de vier examens die ik heb gemaakt, heb ik er maar een gehaald, en ene net niet. Van de andere wist ik dat ik het slecht ging doen, maar dan nog ben ik een beetje teleurgesteld. Ik heb acht weken achtereen zitten blokken en op een of andere manier is dat nog steeds niet genoeg. Sure, ik had door het jaar heen meer kunnen doen, en dat ga ik ook doen dit semester. Maar ik voel me nu even een beetje down. De meesten hebben twee op vier of meer gehaald en nu voel ik mij zo'n beetje niet goed genoeg. Ik vind de opleiding wel leuk en het is dan wel een soort van mijn tweede keuze (niet precies, het ligt genuanceerd), maar om dan een op vier van de examens te halen..
    Hoe kan ik morgen (als ik vier college's heb, en dus iedereen van mijn opleiding weer zie) door komen zonder mij zo slecht te voelen? Iedereen gaat zo zijn van "hoeveel heb je?" en als ik dan mijn resultaten zeg "aaaahw" of "oei" en daar heb ik zo geen zin in. Nu gaat iedereen mij zo met medelijden aankijken of alsof ik het niet kan ofzo en zo voel ik mij ook, terwijl ik weet dat ik het kan.
    En ik had me voorgenomen harder door het jaar heen te werken, beginnende nu, maar met dit resultaat heb ik niet echt zin om er weer in te duiken.
    Dat wilde ik gewoon even kijken. En als jullie advies hebben, zou dat fijn zijn, maar een knuffel kan ik nu wel even gebruiken.
    Alvast bedankt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat jammer zeg. Onvoldoendes halen is natuurlijk nooit leuk en het met je studiegenoten delen ook niet, maar je zult toch even door de zure appel heen moeten bijten. Hopelijk kun je het tentamen wel inzien en er iets van meenemen voor je herkansing of volgende toetsen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou zeggen, negeer gewoon die vraag. Maar dat is erg lastig denk ik, aangezien iedereen het vaak graag wil bespreken. En daarbij je zegt het zelf al! Je kan dit, misschien heb je gewoon pech gehad met de vraagstelling ofzoiets. Ik zou in ieder geval niet nu al de handdoek in de ring gooien, volgende keer lukt het waarschijnlijk wel (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Dank jullie! Dat helpt al. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nahw, Manon, dat is inderdaad niet heel leuk om te horen. En je zegt het eigenlijk zelf al wel; Je had harder kunnen leren. Hoewel ik acht weken blokken eigenlijk al wel heel veel vind. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel stof je opgekregen had en of die acht weken dan genoeg of toch te weinig is. Schijnbaar dus te weinig.
    Kun je ze herkansen?

    Het is verder inderdaad zeer vervelend dat je morgen je klasgenoten tegenkomt en waarschijnlijk zult moeten vertellen dat je er op 1 van de 4 geslaagd bent. Maar dat is niet anders. Je zult de dag heus overleven en nu je zelf hebt ingezien dat je er harder aan had moeten trekken, weet je wat je moet doen de volgende keer.
    Het is niet alsof je het nu allemaal verprutst hebt. Oke, je hebt een paar toetsen dus niet zo best gedaan. Maar daar leer je weer van, toch? Je weet nu tenminste hoe je het voor de volgende keer aan moet pakken. De volgende keer slaag je gewoon alles en kun je dat trots aan je medeleerlingen vertellen!

    It'll be alright. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    I can provide hugs!



    Dat is rot. Hopelijk gaat het volgend semester beter!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 15:09 ]


    Ex astris, sciencia

    Ah, dingen niet halen is altijd naar, maar als je nu al het idee hebt dat je het beter anders aan kunt pakken is dat een hele goede indicatie dat je er wel van geleerd hebt en het de volgende keer waarschijnlijk een stuk beter zal gaan doen. Ikzelf moet ook zeggen dat opletten en door het jaar heen de stukken doen bij mij echt een heel stuk beter werkt dan op het laatste moment nog even flink te gaan blokken (ook al zijn acht weken best veel 0.0 Een blok duurt bij mij geloof ik ongeveer 8 weken dus ik kan onmogelijk zolang blokken voor een tentamen), dus waarschijnlijk gaat het de volgende keer al een stuk beter. Daar ben ik van overtuigd c;


    Happy Birthday my Potter!

    Dat is helemaal niet leuk! Maar je bent zeker niet de enige eerstejaar die dit overkomt! Voel je nu niet dom of zo. Als er iets niet loopt zoals ik dat wil, ben ik ook altijd zo hard om meteen de oorzaak inwendig bij mezelf te gaan leggen. Ik denk dat het pijnlijkste morgen voor jou zal zijn, dat je een beetje in je eer gekrenkt zal voelen, en het niet aangenaam zal vinden om zogezegd jezelf als "dommer" te gaan aanschouwen als hen.
    Vermijd dat soort gedachten. In plaats van bijvoorbeeld tegen jezelf in je eigen hoofd te zeggen: ik ben dom, verander het gewoon door feiten die je niet tegen kunt spreken: oké, ik ben niet door op statistiek (bijvoorbeeld). Oké, je bent er niet door op statistiek -haal je schouders op - oké, ja, ik ben er niet door op statistiek, en opnieuw in augustus. Maar niet zeggen tegen jezelf: ik ben dom, want ik ben er op 3 niet door en lijk de enige. Nou nee, je bent niet dom. Dat staat niet op je puntenblad. Het enige wat daarop staat is dat je er op 3 nu in eerste zittijd niet door bent. Dus opnieuw in augustus. Dat is al wat er feitelijk staat, en meer kun je er dus niet van gaan denken.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 16:21 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.