Heehee,
Al een paar maanden ben ik me aan het bedenken wat ik moet doen en aangezien ik het nog steeds niet weet, ga ik hier op Quizlet eens vragen voor meningen en tips;)
In mei vorig jaar heb ik de vriendschap verbroken met een vriendin die ik al van de middelbare school ken, ik noem haar even Sanne. Op de middelbare school was ik met haar en nog twee vriendinnen bevriend, hun noem ik voor het gemak even Kim en Annika. Aan het einde van de middelbare school kreeg Kim een vriend, en liet Sanne, Annika en mij wat links liggen. Op een gegeven moment had Kim de vriendschap met ons verbroken, alhoewel Sanne af en toe nog contact met Kim zocht en toch wat met haar afsprak. Daarna ging de vriendschap/contact tussen hun ook over.
Een paar maanden geleden kwam ik via facebook weer in contact met Kim. Gezellig gekletst, dus we spraken af om in real live ook nog eens bij te kletsen, wantja, we hadden alweer zo'n vijf jaar geen contact meer met elkaar. Toen we dus afspraken, vertelde Kim me dat in de tijd dat ze nog contact met Sanne had, Sanne haar een vreemd verhaal vertelde. Ofja vreemd, het klonk haar nogal raar in de oren. Zo'n twee jaar voordat Kim en Sanne het contact verbraken en wij met zn alle nog op de middelbare school zaten, was er iets voorgevallen waardoor Kim kwaad was op Sanne, Annika en mij. Sanne heeft toen der tijd tegen Kim gezegd, dat Annika en ik nog steeds kwaad op Kim waren vanwege dat voorval. Met andere woorden, ik was dus twee jaar erna nog kwaad om iets. Wat helemaal niet zo was! En daar kom ik nu, zo'n vijf jaar later, achter.
Kim en ik hebben daar verder over gesproken, want we hadden op de middelbare school echt een ontzettend goede band met elkaar en eigenlijk konden we het nu ook goed met elkaar vinden, ook al hadden we pas een paar keer op facebook weer met elkaar gepraat en zagen we ons nu pas voor de eerste keer pas weer in real live. We waren geschokt en kwaad dat Sanne dit destijds gedaan had, ze heeft tegen Kim gelogen over mij, en ik wist er niks van. Erger nog, ik had naderhand geen contact meer met haar gezocht, omdat Kim haar vriend had en ons destijds wat afscheepte, en Kim zocht geen contact met mij, omdat ze dacht dat ik kwaad op haar was. Wanneer Sanne hier niet in heeft liggen stoken, hadden we vast en zeker eerder contact met elkaar opgenomen en was onze vriendschap sneller weer tot stand gekomen.
Hier zit ik nog steeds mee in mijn maag, omdat ik het Sanne verwijt dat de vriendschap tussen Kim en mij langer is uitgebleven dan dat eigenlijk nodig is geweest. Daarnaast is er daarna tussen Sanne en mij nog vanalles gebeurd (want ik ben langer bevriend geweest met Sanne, dan met Kim, want zoals ik zei heb ik de vriendschap met Sanne pas vorig jaar verbroken) en ik heb in die tijd vaak mijn mond niet open gedaan naar Sanne. Soms omdat ik het niet durfde, soms omdat ik 'dingen niet wist', jullie weten vast wel hoe dat roddelgedoe gaat.
Al met al zou ik Sanne eigenlijk willen zeggen dat ik er nu achter ben gekomen dat ze destijds over mij gelogen heeft en dat ik dat niet netjes vind. Ook wil ik haar zeggen dat onlangs haar leugen, Kim en ik weer bevriend zijn (dus waarom ze die leugen ook verteld heeft, het heeft uiteindelijk niks uitgemaakt, want Kim en ik zijn weer vrienden) en ik zou haar het willen zeggen, gewoonweg omdat ik dan nu eens niét mijn mond houd en voor me houd wat ik op mijn hart heb liggen.
Dat is wat mijn hart, mijn gevoel zegt. Mijn verstand zegt echter dat ik niks moet zeggen. Het was een drama om mijn vriendschap met Sanne te beindigen en heb sinds mei vorig jaar geen contact meer met haar. En dan zou ik haar nu (waarschijnlijk via social media) een bericht sturen en haar dit even zeggen. Wat heeft het voor nut? Ga ik daardoor geen discussie uitlokken?
Dusja.. Eigenlijk zijn mijn gevoel en verstand al een tijd met elkaar in discussie of ik Sanne nu wel of niet iets moet zeggen :') Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden? Hebben jullie tips? Mening hierover? Soortgelijke situaties waar jullie op een bepaalde manier in gehandeld hebben? Tell me(:
Bedankt voor het lezen!
Inspiration can hit you any time