WOLF ERASMUS JENSEN WESTERPORT
NEPHILIM 21
"Wel, deze Downworlder heeft ooit je leven gered nadat ik je bewusteloos vond in een steeg." Ze had een grote glimlach op haar gelaat en Wolf keek haar slechtgehumeurd aan, met een blik die haar vertelde dat ze haar kop moest houden als ze heelhuids het café wilde verlaten. Maar ze hield niet op. "Aan de brandwonden op je lichaam denk ik dat het een Elapid demon was waarmee je gevochten had." Wolf haalde even scherp adem door zijn neus. Het was om eerlijk te zijn wel een beetje een gat in zijn carrière. Hij had nooit geweten wie hem daar had weggekregen, want hij was zo goed als dood, maar hij had er de anderen nooit wat over verteld en dat hoefde ook niet te veranderen. "Hoe was gisterenavond overigens? Ik hoop dat ze niet besmettelijk was." Wolf had zijn blik terug op de rest van het café gericht, maar nu waren zijn ogen in een fractie van een seconde weer op de warlock gericht. Zijn humeur was erg goed op weg om totaal vermorzeld te worden.
"Misschien heb ik mezelf niet duidelijk genoeg gemaakt," siste hij terwijl hij zijn dolk met de punt in de stoel zette en zijn ogen naar haar vernauwde. Nick bestelde pannenkoeken en dat was zo'n beetje de laatste druppel voor Wolf, zeker de reactie die Nick maakte op Wolfs commentaar daarop.
"Wel, als je zoveel betere dingen te doen hebt, pleur dan op, Wolf. Ik betwijfel het echter, want je haat administratie, er is geen missie of diplomatieke dienst die we moeten doen en we hebben geen training vandaag." De stoel 'vloog' op zijn zachts gezegd achteruit en zo'n fractie van een seconde later had Wolf Nick vastgepind tegen de muur, de zilveren dolk onder zijn keel.
"Nick, mijn beste, armzalige, achterlijke en onbeschofte mede-Nephilim. Heb ik je ooit om een mening gevraagd?" Wolfs gezicht was slechts centimeters verwijderd, zijn kaaklijn gezet en zijn ogen slechts priemende spleetjes. Hij wachtte niet op een antwoord, beantwoordde de vraag zelf; "Nee, dat denk ik niet." Hij hield zijn hoofd een stukje schuin, maar loste zijn greep niet, verminderde de kracht op de dolk niet, een druk die waarschijnlijk net Nicks nek niet doorsneed. "Als je het nog niet door dag, vandaag is echt een regelrechte kutdag en ik heb jou niet nodig om m'n humeur nog meer te verpesten, want ik krijg sowieso al zin om een graf te delven van zodra ik je idiote, vervelende gezicht zie. Je bent twee jaar jonger dan mij; commandeer me niet wat ik moet doen, hoor je me? En als je dat niet aanstaat, pleur dan - zoals jij het zo fantastisch verwoordde - gewoon op." Het volume van zijn stem verlaagde met elk woord dat hij zei, maar de manier waarop hij ze uitsprak, werd steeds bijtender. Hij liet Nick los en draaide zich om, viste zijn cilinder uit zijn broekzak en liep naar de tafel. Het mest plantte hij met een grof gebaar en een luide klap op tafel en hij greep Jades arm vast, waarna hij de punt van zijn cilinder op haar binnenarm zette en er hardhandig een Enkeli, de rune van de Engel Raziel, op tekende. Daarna werd ook de cilinder met een klap op tafel gelegd. Hij vervolgde met giftige stem: "Ziedaar, ze is een Schaduwjager. Daar hadden we nog helemaal geen flauw benul van." Hij richtte zich tot Jade. "Je bent een Schaduwjager, je hele leven is een leugen, je bent half engel - half mens, het kan me niet schelen als je begint te huilen en te krijsen over hoe oneerlijk het leven is, maar doe het dan wel even uit mijn gezicht." Hij wierp een blik op de rune. "Dat is een Enkeli, een rune, net zoals deze." Hij knikte naar zijn armen. "Een Enkeli is zo'n beetje ons 'symbool', zou je kunnen zeggen, het is de krachtigste rune en het geeft ons de krachten van de Engel. Ooit word het je wel allemaal uitgelegd, ik lette niet op bij runenleer, het was dood - en doodsaai. Het is de bedoeling dat je meekomt naar het Instituut, een gebouw waar we trainen, en dan demonen gaat neerjagen. Genoeg info voor je? God, wat zijn mensen traag van begrip."
(Ik wilde Liv er nog in verwerken, maar het paste niet meer. Sorry. :c Hopelijk is het een beetje oké. (: Hij is een beetje crappy, ik was vergeten wat ik precies wilde schrijven. x))
[ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 23:08 ]
help