• W H A T      M A K E S      Y O U      D I F F E R E N T      M A K E S      Y O U      D A N G E R O U S

Before the Revolution started. Before Beatrice was born. Before the Change.
    Een nieuwe generatie kinderen wordt ingedeeld in de verschillende Factions. Kinderen van verschillende Factions kiezen hun nieuwe thuis. In dit RPG volgen we een groep kinderen die allemaal voor Dauntless gaan. Hoe begaat het de kinderen? Overleven ze het proces? Hoe doen ze het tijdens de Initiation? Of worden ze Factionless?

Stop op meisjes.

Dauntless Afkomstig:
    ~ Duke Bambo Jonas - Sobremesa 1.7
    ~ Gereserveerd - HemmingsMyHero
    ~ Evelynn Amara Vainqueur - Mangata 1.10
    ~ Sasha Carrigan Wayward - Crooked 1.4
    ~ Lucy Marlene Maylis - Recentia 1.5

Abnegation Afkomstig:
    ~ Phelan Eddard Sedgewick - Hijacked 1.4
    ~ Cole Blake Hawson - Mashtonx 1.10
    ~ Lydia Amy Graywell - CaptianHook 1.5

Candor Afkomstig:
    ~ Casper Killian Nolan - CaptianHook 1.4
    ~ Christian Tobias McAllen - Mangata 1.5
    ~ Riley Sophia McAllen - Trohman 1.8

Erudite Afkomstig:
    ~ Arthur Cédric Oldsprings - Gally 1.4
    ~ Sebastian Oliver Byrne - Ferrars 1.5
    ~ Abegayle Gabby Breckinridge - Amaris 1.4
    ~ Naravaeh Cadence Deveraux - Malarkey 1.7
    ~ Neyiéhne Vivianne Amber Hardon - Quivers 1.6

Amity Afkomstig:
    ~ Ray William Finderment - Waldeinsamkeit 1.11
    ~ Holden Lincoln Atticus - Sobremesa 1.10
    ~ Mary Anne Greason - Cissy 1.4
    ~ Alyssa Lyra Samantha McDavon - Goya 1.8

Faceclaims:
    Thomas Sangster - Sobremesa
    Barbara Palvin - Goya
    Holland Roden - Mangata
    RJ King - Hijacked
    Vika Levina - Cissy
    Willa Holland - Trohman
    Amber Heard - Recentia
    Ben Barnes - CaptianHook
    Francisco Lachowski - Mangata
    Kaya Scodelario ~ CaptianHook

Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd:
    Vorige Factie:
    Uitkomst Faction test:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Reden om voor Dauntless te kiezen:
    Geschiedenis:
    Relaties:
    Extra:

- Idee van Mangata & Sobremesa
    - Minimaal honderdvijftig woorden per post, dit moet haalbaar zijn.
    - Je rol moet minimaal zevenhonderd woorden bevatten.
    - Houd het gezellig.
    - OOC graag in het praattopic.
    - Maximaal twee personages per persoon.
    - Houd jongens en meisjes een beetje gelijk
    - Reservaties blijven vier dagen staan.
    - Klik hier voor informatie over Divergent.

[ bericht aangepast op 3 feb 2015 - 17:10 ]

-

Nog een vraagje. Tijdens de trainingen zijn er toch ook leiders ofzo? Al meer ervaren Dauntlesses? Worden zij dan inactief bespeeld? (like Four en die enge man c'; )

[ bericht aangepast op 26 jan 2015 - 23:05 ]

I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

Gally schreef:
    Nog een vraagje. Tijdens de trainingen zijn er toch ook leiders ofzo? Al meer ervaren Dauntlesses? Worden zij dan inactief bespeeld? (like Four en die enge man c'; )

Daar zijn we nog niet helemaal uit. We zitten eraan te denken om nog een kopje met extra rollen erbij te zetten, waar deze dus bij horen. Anders bespelen Henk (Mangata) en ik ze in onze eigen posts.

“A queen will always turn pain into power.”

Het spijt me zeer, maar vandaag zal ik niet meer aan mijn rol verdergaan.
    Mijn depressie is weergekeerd, sommigen van jullie weten waar het over gaan. Opnieuw, excuses.

I don't know if life is greater than death — but love was more than either

Wilt iemand misschien een vorm van relatie met Lucy [pg. 5] ?

“We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

Quivers schreef:
    Mijn depressie is weergekeerd, sommigen van jullie weten waar het over gaan. Opnieuw, excuses.

Ah, dat is natuurlijk helemaal niet erg *knuffel*

-

Quivers schreef:

Veel beterschap !

I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

Recentia schreef:
    Wilt iemand misschien een vorm van relatie met Lucy [pg. 5] ?

Sasha! She could use a badass friend.

Feel the fire, but do not succumb to it.

Crooked schreef:
    (...)

Sasha! She could use a badass friend.

Prima ^^

“We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

Praattopic.

“A queen will always turn pain into power.”

Alyssa Lyra Samantha McDavon
    'Al'

"You might want to stop talking before I'm gonna hit you"

Naam
          Alyssa Lyra Samantha McDavon
    Alyssa || nobel, vriendelijk
    Lyra || van de muziek
    Samantha || luistert goed, verteld door God.
          Door haar ouders heeft Alyssa haar lange naam gekregen, haar achternaam is die van haar vader. Haar tweede naam is de naam van haar moeder, bij wie de naam- in tegenstelling tot bij Alyssa- goed past. Haar derde naam heeft het meisje geërfd van haar overgrootmoeder aan haar vaders kant. Het meisje vindt haar naam echter te lief klinken, en verandert haar naam in Dauntless naar Al, omdat dit naar haar mening al een stuk minder engelachtig klinkt. Alyssa wordt al vaak afgekort tot Al, en zo wordt het meisje dan ook graag genoemd. Omdat ze door velen ook al zo genoemd wordt, vond ze dat een goede reden om haar naam in Dauntless dan ook echt te veranderen naar Al.

Leeftijd
    Al is zestien jaar oud. Al is geboren op 29 november, een dag in de herfst.
    Vorige Factie
    Al's vorige factie was Amity, alhoewel ze zich hier nooit thuis heeft gevoeld.

"Why do you think your old faction matters? You aren't who they want you to be. You are you and if anyone has got a problem with that, kick them straight into Hell."

Uitkomst Faction test
    Dauntless
    Innerlijk
    • Brutaal
          Al is een zeer brutaal iemand. Ze zal zeggen wat ze denkt, en wanneer het in haar op komt. Dat anderen ook een mening hebben vergeet het meisje soms. Al zal zeggen wat ze wilt, en niet nadenken over het feit dat ze mensen er mee kan kwetsen. In haar factie is geprobeerd om haar deze eigenschap af te leren, maar zonder succes. Al werd er alleen maar brutaler door. Ook maakt het haar niet uit tegen wie ze het zegt, leraren, leiders, factionless, of kleine kinderen. He maakt haar niks uit, want haar mening, is haar mening. Niet die van anderen. Het komt dan ook zelden voor dat het meisje van mening veranderd.
    • Moedig
          Al is een erg moedig iemand, en dit is dan ook grotendeels een reden voor haar uitkomst als Dauntless uit de test. Al zal je op zien komen voor anderen, en dan met name zal het meisje opkomen voor haar vrienden. Al is niet snel bang, en je zal haar dan ook niet snel zien terugdeinzen van een uitdaging. Je zal haar ook dingen zien doen, die anderen niet altijd zullen doen. Wat dat betreft is het meisje perfect voor Dauntless. Ze is moedig, en houdt van avontuur.
    • In voor uitdaging
          Al zal altijd in zijn voor een uitdaging. Het meisje neemt dan ook bijna alle uitdagingen aan, en zal ze proberen te vervullen. Ze doet graag nieuwe dingen, en zal ook altijd dingen verzinnen om te doen, ookal zullen het niet altijd de meest simpele en meest vrolijke activiteiten zijn. Al houdt van uitdaging, en zal zichzelf dan ook altijd pushen om verder te gaan, meer te doen, grotere dingen, en beter werken.
    • Sterke wil

• Actief

• Roekeloos

• Open gevoelens

"I may look like the sweet Amity angel, but I certainly am the devil from Dauntless"

Uiterlijk
          [Faceclaim: Barbara Palvin]
    •1.73 lang
    •Slank
    •Bruin, middellang haar
    •Turqoise ogen
    •Fijn gezicht
    •Knap

Reden om voor Dauntless te kiezen
    Ze voelde zich enkel daar thuis
    Geschiedenis
    Nothing special
    Relaties
    Who wants?

"Sweetie, I'm not as cute as you might think"

[ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 16:43 ]

take me back to the basics and the simple life

Riley Sophia McAllen
    "The truth can stay hidden, as long as you don't share it."

| Leeftijd |
    Zestien jaar oud

| Vorige Factie |
    Candor

| Uitkomst Faction test |
    Candor

| Innerlijk |
          ~ Goudeerlijk ~ Zoals misschien wel logisch zou zijn, kijkende naar haar uitkomst, is Riley goudeerlijk. Het is niet zo dat ze grof is en constant alles zegt wat in haar opkomt. Ze heeft wel een filter voor dingen die onbelangrijk of kwetsend zijn. Maar wanneer ze vindt dat iemand zich vervelend gedraagt of er wordt gevraagd om een mening is Riley niet bang om deze te geven. Dat hoort bij haar factie, dus ook bij haar persoonlijkheid.
          ~ Loyaal ~
    Riley heeft veel om mensen om haar heen. Ze voelt zich snel verantwoordelijk voor ze en doet ook altijd haar best om iedereen zo goed mogelijk te betrekken. Als je haar eenmaal als vriendin hebt, moet je veel moeite doen om haar niets meer om je te laten geven. Ze is niet bang om door dik en dun voor iemand te gaan, omdat ze snel vertrouwen in iemand heeft.
    Een nadeel van deze eigenschap is dat ze - omdat ze zoveel om anderen geeft - ook veel waarde hecht aan de mening van anderen, waardoor ze soms wat onzekere trekjes heeft. Dit klinkt tegenstrijdig met het feit dat ze sterk in haar schoenen staat, maar ze heeft soms het gevoel dat ze dingen niet goed genoeg doet. De mening van een vreemdeling kan haar niets schelen.
          ~ Sterk in haar schoenen ~
    Omdat ze goed weet wat ze vind (aangezien ze openstaat voor haar mening en deze uiten), weet ze heel erg goed wat ze wil en welke kant ze op gaat. Hierdoor staat ze heel erg sterk in haar schoenen. Ze is niet snel aan het twijfelen te brengen, aangezien ze een duidelijke mening heeft, waar ze ook volledig achter staat. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat ze zich niet snel laat ompraten om iets te doen wat ze niet wil en zichzelf te blijven, maar aan de andere kant houdt ze soms te koppig vast aan haar eigen principes, in plaats van zichzelf aan te passen. Door haar sterke mening kan ze soms nogal een harde of sarcastische opmerking maken, maar dit doet ze niet om iemand te kwetsen.
          ~ Sociaal ~
    Riley houdt er ongelooflijk erg van om tussen de mensen te zijn, om gezellig gesprekken te voeren en een beetje te chillen. Het is niet zo dat ze altijd even veel vrienden heeft, maar ze houdt er gewoon niet van om alleen te zijn, aangezien ze zich dan snel eenzaam voelt. Ze is dan ook vaak tussen de mensen te vinden. In groepen houdt ze vaak het gesprek op gang en neemt ze veel initiatief.
          ~ Realistisch ~
    Riley heeft een hele realistische blik op de wereld. Bij enge dingen denkt ze: "Is dit echt bedreigend?" en bij verdrietige dingen denkt ze: "Is dit een traan waard?". Ze denkt überhaupt veel na over wat ze doet en voelt, maar dit zorgt er wel voor dat ze heel gecontroleerd is over zichzelf. Ze heeft veel zelfkennis en begrijp ook vaak hoe ze zich voelt en waarom. Door haar nuchtere blik op dingen reageert ze vaak rustig op - voor andere - stressvolle situaties. Ook zorgt dit ervoor dat ze heel weinig angsten heeft over de buitenwereld, meer over wat mensen over haar denken.
          ~ Intelligent ~
    De reden waarom Riley liever bij Erudite zat, is omdat ze gewoon erg slim is. Niet dat ze leren leuk vindt, maar ze kan het wel goed. Wat wel zo is, is dat ze niet erg veel weet. Dit kan heel vreemd klinken, maar wat het vooral is is dat ze snel kan denken. Als je haar iets uitlegt, onthoudt ze het gemakkelijk en begrijpt ze het snel.
    Ook neemt ze veel details waar en onthoudt ze deze goed. Ze kent ook vaak alle details van een ruimte uit haar hoofd, als ze er vaak genoeg geweest is. Soms kan dit best handig zijn.

| Uiterlijk | [FC: Willa Holland]
    Je moet wel erg scheef kijken om Riley lelijk te noemen, maar topmodelschoonheid heeft ze nou ook weer niet. Met een lengte van 1.75m is ze vrij gemiddeld. Nog meer over haar postuur: ze is erg magertjes. Ze heeft dunne armen en benen en is erg licht. Dit maakt haar niet sterk, maar wel heel snel.
    Riley's oogkleur is niet met één woord te omschrijven. Het is een mix van bruin, groen en grijs. Ze zijn omlijst met donkere lange wimpers en ze heeft donkere, maar nette wenkbrauwen.
    In haar gezicht vallen vooral haar jukbeenderen op. Ze zijn vrij hoog en geven haar gezicht een scherpe vorm. Wanneer ze lacht, krijgt ze appelwangetjes, wat haar in tegenstelling tot haar scherpe jukbeenderen weer een wat lievere uitstraling geeft.
    Riley heeft donkerbruin haar wat halflang is en meestal los hangt. Ze heeft het vaak in een zijscheiding of draagt het met de voorste plukjes achter haar oor.

| Reden om voor Dauntless te kiezen |
    In contradictie met al haar principes en alles wat ze graag zou willen, is de reden dat ze uit Candor is een geheim. Normaal hebben mensen nooit geheimen in Candor, maar Riley durft de hare niet te vertellen. Een deel van de Inwijding van Candor is een test waarbij je een waarheidsserum moet nemen. Riley is daar zo bang voor dat ze uit paniek een andere factie heeft gekozen. Zonder na te denken koos ze Dauntless. Achteraf heeft ze er best veel spijt van, aangezien ze liever bij Erudite terecht was gekomen. Dat lag nog een beetje in de buurt van haar principes en karakter. Toch vindt ze het wel fijn dat Christian in dezelfde factie zit.
    Riley past echter wel een beetje bij Dauntless. Ze heeft een sterk karakter en geeft niet snel op. Dit zal het voor haar makkelijker maken om vol te houden. Fysiek gezien is ze totaal niet sterk, maar wel snel. Ze heeft geen vechtervaring, maar hopelijk pikt ze dat snel op (wat waarschijnlijk wel het geval is).

| Geschiedenis |
    In haar gezin was de sfeer altijd prima. Met haar tweelingbroer Chirstian kan ze het heel erg goed vinden en ze is dan ergens ook wel blij dat ze nu nog steeds in dezelfde factie zitten.
    Er was echter één ding dat het voor haar lastiger maakte: haar buurman. Het was een oude, invalide man. Hij kwam oorspronkelijk uit Abnogation en wilde perse dat Riley hem zou komen helpen. Dit deed ze, maar ze wist niet waar ze zich in had verwikkeld. Hij bleek een verschrikkelijk iemand te zijn, een crimineel. Het ergste was nog dat Riley hem moest helpen, anders zou hij haar aangeven en aantonen dat zij degene was die alles had gedaan.
    Op een dag moest ze een pakketje bij iemand afleveren, maar toen begon hij een gevecht. Ze wist niets van vechten en probeerde weg te komen, totdat één van haar buurmans handlangers ertussen kwam en hem doodschoot. Riley kreeg een keuze: haar mond houden en blijven leven óf haar principes volgen en het melden, maar sterven. Ze koos het tweede. Daarna is ze nooit meer langsgegaan.

| Relaties |
    Christian Tobias McAllen: tweelingbroer

| Extra |
    Riley is iemand met weinig angsten. Ze is bang dat mensen erachter komen en voor het moment zelf, bang om mensen waar ze om geeft te verliezen, bang om een teleurstelling te zijn en bang om iemand te doden. Ze is niet bang voor veel dingen, omdat ze heel nuchter naar alles kijkt.

[ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 19:51 ]

#dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

Waarom hebben zo veel mensen een personage met een andere factiën uitkomst dan de factiën waar ze voor hebben gekozen?

Goya schreef:
    Waarom hebben zo veel mensen een personage met een andere factiën uitkomst dan de factiën waar ze voor hebben gekozen?

Ja lol — ik dacht even origineel te zijn :<

Hijacked schreef:
    (...)

Ja lol — ik dacht even origineel te zijn :<

Haha, naja, ik heb er niks tegen, al valt het mij wel heel erg op.

Goya schreef:

Mijn persoon kan je net bepaald Dauntless noemen, ze is echt wel Erudite -- maar gaat uiteindelijk naar Dauntless. Anders zou ik haar karakter moeten omwisselen.
    :x

"Satan's friendship reaches to the prison door."