• Marble schreef:
    Heee hallo,

    Ik moet voor school een opdrachtenfolder inleveren, dat houdt in dat ik mensen die graag schrijven (maar niet zoals ik op een opleiding daarvoor zitten) (korte) opdrachten moet geven waarna ze mij moeten vertellen wat ze ervan geleerd denken te hebben. Jullie voelen 'm aankomen: zijn er hier vrijwilligers? Ik ben jullie eeuwig dankbaar want het moet zondag af. (cat)


    Opdrachten:

    1. Schrijf 5 minuten zo mooi mogelijk (deze opdracht heeft een deel 2, die vertel ik pas als deel 1 af is)
    2. Je personage ligt op sterven. Een auto-ongeluk, ebola of aangevallen door een monster, dat mag je zelf weten, maar hij of zij wil natuurlijk niet de pijp uitgaan om vervolgens vergeten te worden. Met die gedachte in je achterhoofd maak je de volgende opdracht, die uit vier delen bestaat:

    - Schrijf een laatste brief, geschreven vanuit het perspectief van het personage, aan de een ander personage dat het personage het meest dierbaar is. De brief moet bestaan uit ongeveer 500 woorden.
    - Schrijf een begrafenisspeech die een van de familieleden over het personage zal houden. Deze moet rond de 300 woorden zijn.


    3. Wat gebeurt er als je googlet op ‘gedicht?’ Juist ja, dan word je overladen met rampzalige slechte poëzie over allerhande onderwerpen, van Jezus tot iemands pas gestorven hond. Met deze gedichten valt echter wel iets positiefs te doen. Deze opdracht bestaat uit twee onderdelen:

    - Allereerst bezoek je de website 1001gedichten.nl – een andere mag natuurlijk ook, maar de ergste draken staan gegarandeerd hier – en zoek je de slechtste daarvan uit. Deze ga je achter elkaar in een Wordbestand plakken, net zolang tot je ongeveer een a4 vol hebt. De teksten mogen gewoon in elkaar overlopen, het gaat erom dat je zoveel mogelijk materiaal hebt.

    - Voor deel 2 van de opdracht ga je een stiftgedicht maken. Een stiftgedicht is een gedicht waarbij met zwarte stift woorden door zijn gestreept, zodat wat er overblijft een lopende (poëtische) tekst vormt. Er zijn genoeg voorbeelden van te vinden op internet. De enige beperking hierbij is dat je niet eerst een potlood mag gebruiken om woorden te omcirkelen; je moet per sé meteen met stift schrijven.

    4. Ga op zoek naar een plek die zo inspiratieloos mogelijk is. De koelkast, het kale grijze industrieterrein bij je in de buurt, een bejaardencafé of gewoon je eigen slaapkamer, als er maar zo min mogelijk te zien is. Op deze plek ga je 10 minuten lang zitten. Na die 10 minuten kom je weer terug naar de plek waar je normaal werkt/schrijft en schrijf je een gedicht over de plek die je bezocht hebt. De lengte maakt hierbij niet uit.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 19:45 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Marble schreef:
    (...)

    Uiterlijk zondag af, gaat dat lukken? :)


    Met deel twee van de opdracht er bij? :) Ik ga morgen die vijf minuutjes schrijven en naar je doorsturen. Normaal moet dat wel lukken :)


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Met deel twee van de opdracht er bij? :) Ik ga morgen die vijf minuutjes schrijven en naar je doorsturen. Normaal moet dat wel lukken :)


    Ik kan deel 2 pas geven als deel 1 af is, sorry, anders werkt 'ie denk ik niet zoals het moet haha. Beloof je dat deel 2 nog geen 3 minuten werk is!


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Dat is geen probleem, maar deel 2 moet ook zondag afzijn, he ;) Dan maak ik dat gewoon als ik thuis ben. Zal ook wel vrijdag zijn!


    What would Emma do?

    Als je nog iemand nodig hebt, zeg het maar (: Behalve die van het gedicht dan, daar ben ik niet zo goed in!


    It's never gonna happen, Guys.

    is er nog iemand die wil? of die al klaar is?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Mijn eerste stuk is af, moet ik het naar je doorsturen?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Mijn eerste stuk is af, moet ik het naar je doorsturen?


    Graag! :)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Alsjblieft! Hier is opdracht 4.
    Ik ben niet zo heel goed in dichten, dus ik heb maar geprobeerd wat ik goed vond klinken ^^
    Het heeft in ieder geval geen rijmschema, is dat erg? (:

    Mijn toevlucht


    It's never gonna happen, Guys.

    Roxas schreef:
    Alsjblieft! Hier is opdracht 4.
    Ik ben niet zo heel goed in dichten, dus ik heb maar geprobeerd wat ik goed vond klinken ^^
    Het heeft in ieder geval geen rijmschema, is dat erg? (:

    Mijn toevlucht


    Thaaanks, super bedankt! :)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Mijn opdracht is ook af en ze staat in je gastenboek :)


    What would Emma do?