• Hee iedereen!
    Ik heb nu op de moment een groepswerk voor Frans en er zit een iemand in die alles nogal in het honderd doet lopen... In bijna iedere klas zit wel iemand die niet goed meewerkt bij groepswerken, maar dit gaat echt een beetje te ver. Het loop steeds mis met hem. Niet komen opdagen, werk niet doorsturen, plagiaat... Ik kan nog wel even doorgaan.

    Ik vroeg me dus even af: Hoe gaan jullie om met groepsleden die niet meewerken?

    Ik ben persoonlijk van plan naar mijn klassenleerkracht te gaan, want die persoon kan gewoon niet in groep werken.


    What would Emma do?

    Ik zou die persoon er eerst op aanspreken en afspraken maken voor zover het lukt. Als die persoon nog altijd zo doet, zou ik naar de leerkracht stappen en zeggen hoe het zit.


    16 - 09 - '17

    Hebben jullie al geprobeerd er met die persoon over te praten? Als je dat al gedaan hebt, en dat absoluut niet heeft geholpen, zou ik sowieso naar een docent stappen.


    Valar Morghulis.

    Oh, ja daar heb ik ook wel eens last van ja. Ontzettend vervelend, maar ik durf het nooit tegen leraren ofzo te zeggen, ik ga het dan altijd zelf zo goed mogelijk maken om geen laag cijfer te krijgen, en dan valt het vaak toch nog heel erg tegen maarja... Niks aan te doen, dat soort mensen zijn er nu eenmaal en zullen er ook altijd zijn.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Tylan schreef:
    Ik zou die persoon er eerst op aanspreken en afspraken maken voor zover het lukt. Als die persoon nog altijd zo doet, zou ik naar de leerkracht stappen en zeggen hoe het zit.


    26 - 02 - '16

    Ik las dus oprecht 'Slechte twerker' toen ik dit topic aanklikte. Wat erg. :O

    Spreek die persoon als groepje op aan; laat zien dat jullie er allemaal achter staan dat dit niet langer zo kan. Verandert er dan niets, dan kun je hem zeggen dat je naar de leerkracht gaat. Jullie willen ten slotte een goed cijfer en als hij daarin niet meewerkt, is dat niet jullie fout.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 12:57 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain