• ... en volgens mij kunnen sommigen wel een knuffel gebruiken, dus bij deze:


    26 - 02 - '16

    Oja, was ook zo. (:
    Hoe kan iemand nou spontaan vandaag depressief zijn met het mooie weer?

    Bedankt, did knuffel had ik toch echt wel nodig op een dag als vandaag :3


    We've lived in the shadows for far too long.


    Hugssss

    Thanks... i need the hug...


    Treat people with kindness

    Ik had daar nog nooit van gehoord tot ze het daarnet op de tv zeiden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik had daar nog nooit van gehoord tot ze het daarnet op de tv zeiden.


    Dat had ik dus ook niet, maar er schijnt dus een hele formule achter te zitten:


    Om de exacte datum van deze Blue Monday te berekenen – en nu moet je even opletten… bedacht Cliff Arnall een formule:



    … waarbij W de maat is voor het weer, D voor schulden, d voor het maandelijks salaris, T de tijd sinds Kerst, Q het falen of slagen van de goede voornemens, M het motivatieniveau en Na het gevoel om actie te ondernemen. Meestal valt Blue Monday dan ook op de maandag van de laatste volle week van januari.

    Ondanks het feit dat deze formule niet echt wetenschappelijk is, hechten toch veel mensen er belang aan en wordt het fenomeen gretig besproken in de pers en op de radio.

    Waarom worden mensen depressief op Blue Monday? Daar zijn heel wat redenen voor te vinden:

    – de winter is op zijn hoogtepunt
    – de lente is nog ver weg
    – het volgende loon laat nog wel wat op zich wachten
    – de maand december heeft grote gaten geslagen in het budget
    – de goede voornemens zijn vaak mislukt
    – de vakantie lijkt nog zo ver weg
    – de dagen zijn lang en donker
    – het weer is mistroostig
    – het is maandag en maandag is altijd een rotdag


    26 - 02 - '16

    Hahaha, volgens die formule zou ik de meest depressieve persoon zijn vandaag.
    Hoge studie schulden, geen inkomen, geen motivatie of het gevoel actie te ondernemen. Voornemens doe ik niet aan.
    ik hou van winter, sneeuw, kou, mist en ijs. Heerlijk die korte dagen. Als het tot 11 uur in de avond licht is kan ik niet slapen. En er zijn 7 verjaardagen in mijn familie om deze tijd, dus veel te druk om down te zijn (:
    Geen blue monday voor mij.