• Ik doe aan atletiek, en maandag zijn we gaan hardlopen. Het was een duurloopje. Toen we bijna terug waren bij de baan, kreeg ik pijn aan mijn rechtervoet. Rechts aan de onderkant. Ik voel het niet, alleen als ik mijn voet op een bepaalde manier aanspan. Gisteren ben ik bij de fitness gaan spinnen. Toen ik thuis was had ik opeens pijn aan mijn rechter enkel. Aan dat uitstekende botje zeg maar. Ik kan nog steeds lopen en rennen, de pijn is dragelijk. Maar ik vroeg me af of dit misschien het begin is van een blessure?


    Cute as a button, every single one of you !

    Dat hoeft niet, kan ook gewoon komen omdat je een spier heb verrekt of teveel/verkeerd gebruikt hebt. Kijk de pijn eventjes aan en doe er niks zwaars mee. Als je het niet vertrouwt kan je beter naar de dokter.


    Your make-up is terrible

    Als dat botje heel erg uitsteekt zou ik even naar de huisarts gaan. Ik doe zelf ook atletiek en ik had ook heel vaak last van mijn voeten, maar ook gewoon met lopen omdat mijn voeten heel erg doorzakken en die botjes helemaal rood waren. De dokter kan je dan doorverwijzen en je kan zooltjes laten maken - als dat het geval is dan - en dan heb je er geen last meer van ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Als dat botje heel erg uitsteekt zou ik even naar de huisarts gaan.


    Het is heel normaal dat dat botje (malleolus laterale) uitsteekt, dit is gewoon een uiteinde van het kuitbeen. Als dit te ver uitsteekt naar jouw gevoel kan het gebroken zijn of een luxatie (uit de kom) en dan heb je veeeeel meer pijn en kan je niet meer lopen. Dus ik denk dat er niks ernstigs aan de hand is, maar ik ben (nog) geen dokter helaas. Dus pin me er niet op vast.

    Hier nog een paar plaatjes ter verduidelijking:
    Rechts zie je de laterale malleolus. Er bestaat ook nog een mediale. Op de tweede foto is te zien dat een van de twee is afgebroken, ik weet zo ff niet welke. Ik denk idd de laterale.